In Memoriam Melora & Leia
Melora verkade lite hängig sent på kvällen onsdagen den 24 mars när de fick grönsaker men hon var ändå snabbt framme och åt. På torsdagen när jag kom in till marsvinen så var hon riktigt dålig och strax därefter dog hon.
Melora föddes den 24 mars 2006 tillsammans med två systrar varav den ena var död vid födseln. Både Melora och systern Jorun (Sweet Dream's Lovely Lady of Arcadia) fick stanna kvar här.
Den 28 december 2006 fick Melora sin första och enda kull, två döttrar och två säner varav den ena var död.
En av döttrarna, Sweet Dream's Lady Lily-Anne stannade kvar hos oss och den 14 november 2007 blev Melora mormor.
Den 14 mars 2009 fick Melora sitt första (och enda) cert, hon blev BIR och slutade som BIS5 och tack vara det så blev hon Årets teddy 2009 i Sydväst.
Mina fina, älskade lilla Melora (Sweet Dream's Lady of the Snow) 24 mars 2006- 25 mars 2010. Jag saknar dig!
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Leia (SCH Asterex Love and Pride) 26 mars 2004- 29 mars 2010.
Leia föddes i Danmark hos Lene Fog Pedersen och kom till mig i maj 2004. Jag hade köpt en annan hona, Jara (Asterex Perfect Bliss) av Lene i februari samma år som jag skulle ha till utställning och ta en kull på. Tyvärr blev Jaras päls väldigt märklig och så även hennes kullbrors som uppfödaren behöll och därför fick jag Leia utan kostnad av Lene, givetvis behöll jag även Jara även om jag fick möjligheten att lämna tillbaka henne.
För Leia fungerade det bra på utställningarna och hon fick Cert/CK på alla sina utställningar utom en och blev SCH och hon lyckades även ta hem ett Bir-R i stor konkurens.
Tanken var även att Leia skulle bli mamma till en kull men trots att hon tillbringade rätt lång tid med hanar blev det inga ungar.
Precis efter att Leia fått sitt sista cert så kollapsade hennes päls och det blev således hennes sista utställning.
Leia 26 mars 2004- 29 mars 2010. Kommer att bli tomt utan dig min lilla gammel-gris.
**SMF 237 Sweet Dream's
Så ledsamt! :(
Vila i frid Melora och Leia<3
Skickar tröstkramar Sandra
Hanna
Vila i frid!
Tröstkramar till dig..
Tröstkramar från oss!
Sov gott Melora och Leia!<3

Tack!
Det var så oerhört tomt i tjejburen när de fick mat inatt, fattas två småttingar där. Dessutom ska Annies dotter flytta på fredaag så då kommer det att bli riktigt, riktigt tomt. En tredjedel av flickorna är borta då :'(
**SMF 237 Sweet Dream's
Så oerhört tråkigt att höra, Sandra. :-( Jag beklagar verkligen sorgen.
Vila i frid, Melora och Leia.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Tack Louise!
**SMF 237 Sweet Dream's

Shit vad trist att förlora dem, dessutom så tätt. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga.
Envishet och drömmar