Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettminneslund
Läst 4181 ggr
CamillaS
0

Marsvin vi minns.

Satt och tittade på min minnes bild av min lilla Rospiggens Fix.

Och tänkte att vi kan ha en tråd där vi sätter in bilder på våra bortgångna vänner som betytt lite extra mycket för oss..Gråter

R.I.P alla fina marsvin…

CamillaS
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

_R.I.P _Rospiggens Fix. Gråter

_**f. 070828 - 080103
**
Han var en helt underbar liten teddy, tyvärr fick jag inte lära känna honom så länge eftersom han fick diarré och dog precis samma dag som vi hade beställt en akut tid till Roslagstull.
Jag var på jobbet, vi hade fått en tid kl 15.00
När jag kom hem från jobbet låg han på mage i buren.
Det såg ut som att han låg och vilade.
Men när jag tog i honom så var hans kropp helt stel, han hade lämnat mig.. :'(
Så det var bara att ringa gråtandes till Roslagstull och avbeställa tiden.
Du var min söta teddybjörn.
Vila i frid min älskling!
Du kommer för alltid att vara saknad och har för alltid en plats i mitt hjärta..<3<3
_

Creation
0

_Maja

f. 2000-11-15
d. 2008-03-08

Mitt allra första marsvin.
Mitt älskade lilla svin… 
Så otroligt mysig, snäll och pigg ända in i slutet.
En dag somnade hon bara in. 
Hon har en alldeles speciell, reserverad plats i mitt hjärta och minne. 
Jag saknar henne något så starkt. :'(
Mer än halva mitt liv var hon vid min sida.
Jag kan knappt tro att hon är borta än…

Vila i frid, min ängel! <3_

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Creation
0

_**Emma
**

f. 2001-07-02
d. 2008-02-05

Det andra underverket som kom in i mitt liv.
Min lilla, söta grisekno…
Alldeles underbart lugn, gosig och söt.
Efter en tids sjukdom förstod vi att hon hade kämpat nog.
Hos veterinären lät vi henne somna in.
Aldrig kommer hon kunna ersättas. :'(
Aldrig kommer jag glömma henne, det fina marsvin hon var.
Alltid kommer hon förbli saknad…

Vila i frid, min älskling! <3_

Abico
0

Busan, Spinky och Kompis :')
Tre jättehärliga tjejer. Busan som var väldigt dominant och alltid skulle ha full koll på tjejerna, hände något så skulle hon vara först fram. Och lilla Spinky som var så spinkig och klen när vi fick henne och som aldrig riktigt blev lika stor som de andra, en jätteduktig mamma som dog alldeles för ung… Och Kompis - en väldigt annorlunda hona med egna idéer om hur saker och ting skulle göras.
Hoppas ni har det bra däruppe nu flickor :')

Hanna 

Stormviskaren
0

Tiden var inte inne, Det var inte dags  Som en blomma som har brutits av förtidigt Själken har gått av på mitten, Trots att själen inte var redo Men det kanske finns en plats för förtidigt avbrutna blommor? Det kanske finns en plats där ofärdiga själar kan komma, och börja om på nytt igen .

R.I.P min älskade Catinca <3

061207 - 070928

Stormviskaren
0

Älskade Ängel så saknad du är.

Du försvann, mitt hjärta de skär.

Ditt liv var dramatiskt.

Nästan katastrofatiskt.

Men när du kom till mig,

Älskade jag dig.

Av hela mitt hjärta.

R.I.P Angel "Snobben" <3

060816-080327

Stormviskaren
0

Söta sak du är saknad <3 Även om du inte var mitt marsvin så älskade jag dig lika mycket som alla de andra marsvinen här hemma.

R.I.P Söta sak

MikaelaH
0

Jag måste bara säga att jag blir Tårögd bara av att titta på domGråter

petronellaa
0

Rest in Peace alla marsvina! =(( Inga av mina marsvin har dött ännu men min kompis marsvin Kajsa har dött =''( Hon dog av cancer för ett halvår sen, hon var vanvårdat tills hon blev två år när min kompis fick ta hand om henne. Rest In Peace Kajsa =''''''(( <33

[kjamtessa]
0

8/10-07 Tog gud ifrån mig min älskling, den underbaraste killen på jorden för mig. När du gick ifrån mig tog du även med dej en bit av mitt hjärta. Tänker på dej varje dag. Skulle kunna betala en miljon för att få ha dej i min famn igen. Den vackraste ängelen i himmelen jag saknar dej <3

Min underbara Alfons, min underbara älskling <3 

Hoppas vi ses igen.

dreamiz
0

Atlanta

* 30 maj 2007
avled av tox 7 juni 2008

They say memories are golden
well maybe that is true
I never wanted memories
I only wanted you
In life I loved you dearly
in death I love you still
In my heart you hold a place
no one could ever fill
If tears could build a stairway
and heartache make a lane
I'd walk the path to heaven
and bring you back again…

Min enda tröst är att jag har hennes dotter Polanta kvar.

dreamiz
0

Sabrina och Vanessa var mina allra första marsvin och därför extra speciella. (På fotot är det Sabrina tv och Vanessa th.)

Andra underbara grisar jag mist är Ruff, Melvin, Pepsi, Po, Roy och Atlantas dotter Posan som bara blev 8 dgr gammal. Alla speciella på sitt sätt.

Vi ses igen vid Regnbågsbron.

Beckiss90
0

Min kära Zedna som jag aldrig kommer att glömma hon var mitt andra marsvin….klart kommer aldrig heler att glömma Molly mkitt första underverk….kommer aldrig glömma vilken under bar del dem har gjort i mitt liv jag älskar er nu och för alltid ni kommer alltid att förbli mina första små grisar……Gråter <3<3<3<3

FeliciaS
0

Cacao,

Född feb -99 
Avled jan -04

Min älskade lilla prins, en underbar virvelpojk som tillsammans med Cocos var mitt första marsvin. Jag kommer alltid minnas dig som en älskad sötnos med ett hjärta av guld.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

FeliciaS
0

Cocos,

Född feb -99
Avled 15 nov -04

Du var ett sådant marsvin som alla barn ville ha, alltid så snäll och mysig. Charmig och otroligt söt var du också, med din silvriga, lena och virvliga päls. Vi gjorde allt vi kunde för ditt bettfel men tillslut fick du inte i dig mer vilket blev slutet för dig, min älskade lilla gulleplutt.

Mvh Felicia

FeliciaS
0

Cavatina's Buena Sera,

Född 6 okt -03
Avled 2 april -08

Vilken tur att du fick komma till mig, älskade Sera. Hon var så blyg, tillbakadragen och rädd av sig men med mycket kärlek och lugna stunder blev hon ett otroligt personligt marsvin som tydde sig till mig med tiden. Du var en riktigt kämpe, höll ut och väntade på mig när du skulle få dina små bebisar och väntade ut mig ända tills jag kom hem med att somna in i min famn. Du var min första hona och första marsvin som fick bebisar hos mig! Jag glömmer dig aldrig Sera. Vila i frid!

Mvh Felicia

FeliciaS
0

Proudpigs Sira,

Född 21 maj -07
Avled 3 juli -08

Du var inte hos mig länge, men jag fick lära känna dig som det underbara och busiga yrväder du var och fortfarande är. Jag har inte ångrat en sekund att jag blev din fodervärd, förrän du gick ditt hemska öde till mötes. Tusen gånger om - förlåt, min älskling! Du är underbar och guld värd.

Mvh Felicia

FeliciaS
0

Parcanovis Bindi,

Född 8 juli -04
Avled 3 juli -08

Mitt älskade busfrö som alltid hittade på nya saker för att förvåna matte. Du kan inte ana hur lycklig jag var när du kom till mig. Alltid så mysig och väldigt egen - du ville ha allt på ditt sätt och var lättirriterad på ett gulligt sätt. Att du sedan fick hederspris för domarens favorit och ett silverkort som matte blev så stolt över är värt att nämna. Jag gråter när jag tänker på att du inte längre finns hos mig. Hur ska jag kunna förlåta mig själv att du fick gå en så hemsk död till mötes, min älskade prinsessa.

Mvh Felicia

FeliciaS
0

Cavatina's Calypso,

Född 21 okt -03
Avled 4 juli -08

Du har alltid betytt mycket för mig, du har alltid varit så otroligt speciell och min egna lilla gullegris. Du var så liten, men så otroligt fin, söt, smart och charmig. Helt underbar på alla sätt och vis <3 Jag kan inte förstå att du inte finns med mig, efter alla underbara år med dig. Du kommer alltid finnas kvar hos mig, och platsen i mitt hjärta kommer alltid finnas kvar till dig. Efter dig lämnar du otroligt mycket sorg och saknad - men de underbara minnena är inget jag kan glömma. Min älskade lilla Calle, jag hade gjort allt för att få dig tillbaka - liksom dina kompisar. Vila i frid, världens finaste marsvinskille <3

Mvh Felicia

Creation
0

#3 För två dagar sedan var det ett år sedan Emma dog…

Till minne av ett underbart marsvin!

marsv1n
0

Dem här tre flickorna är inte döda, men jag älskar dem så mycket, fast kunde inte ha kvar dem pga mina föräldrar…

Tyra, Elvira och Esther <3

FeliciaS
0

Det var inte många dagar sedan det var 5 år sedan Cacao dog. Gud vad jag saknar honom :')

Mvh Felicia

runas
0

Mysans Mio

svart/vit abessinier

omhändertagen pga vanvård och hos mig fick hon en fin sista tid i livet, var mitt första marsvin och fick mig såld på dom. Saknar denna lilla speciella tjej.

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

petronellaa
0

Många vackra marsvin som inte finns längre, men dom har varandra och vi har minnerna av dom<3

foderhinken
0

R.I.P Heron

Mitt lilla marsvin somnade in den 9 maj 2009…

marsvin2008
0

Oj vilken sorglig tråd. Sitter med gråten i halsen när jag tittar och läser era vackra ord. Jag orkar inte leta fram någon bil just nu, på min älskade Gloria som dog alldeles för tidigt. 20 dagar hann jag älska henne och jag glömmer henne ALDRIG!

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

[Liinda]
0

Teguila <3 Januari 2006 - Oktober 2008

Teguila var mitt första marsvin tillsammans med Curry. Jag älska/älskade dom av hela mitt hjärta och dom hjälpte mig igenom otroligt mycket. Jag förlorade en av mina närmaste kompisar i en tragisk olycka 2005 och hamnade i dåliga umgängen och började med riktigt dumma saker som jag ångrar så sjukt mycket. Men 2006 så köpte mamma Teguila och Curry åt mig efter att jag sett Teguila i en djuraffär. Jag började känna ett så stort ansvar för dom och deras närvaro och tröst hjälpte mig faktiskt ur allt det där och jag ville leva med dom och för dom! Men 2008 fick Teguila en livmoderstumör och dom försökte operera och hon klarade operation och vi åkte hem eftersom hon låg kvar för bevakning. Men ca klockan 1 på natten ringer dom och berättar att hon somnade in. Kan säga att det var det jobbigaste jag har varit med om, det kändes som mitt hjärta gick i tusen bitar och jag grät mig till sömns. I typ 3 dagar var jag bara hemma och grät konstant.

Teguila var verkligen mitt allt! <3 Du är förevigt saknad lilla vän kommer alltid älska dig! <3

FeliciaS
0

Zafaaran,

Född 24 maj 2009
Avled 27 maj 2009

Min lilla nallebjörn, minstingen i Frideborgs kull. Efter att ha stödmatat honom blev han verkligen en liten favoritgris men trots allt kämpande från hans egen och min sida räckte det inte till. Ett litet hjärtegryn som jag aldrig kommer att glömma.

Vila i frid lilla hjärtat!

Mvh Felicia

[Liinda]
0

Hugo <3 Februari 2006 - 2008

Hugo köpte jag tillsammans med Konrad ca 1 månad efter Teguila och Curry. Men sommaren 2008 lånade jag ut Hugo till en tjej eftersom han och Konrad inte fungerade tillsammans längre. 1 månad efter att han bott hos den där tjejen får jag ett mejl om att han är död, och han var helt frisk när jag lämnade bort honom. Jag kontaktar genast dom och säger att jag vill ha tillbaka kroppen eftersom hon bara lånade honom men då hade hon redan begravt honom 1 dygn senare och vill inte gräva upp honom och graven var hos hennes mamma så jag kunde inte heller få se den. Det blir en massa bråk angående bur och liknande.

Så det är extremt jobbigt att behöva gå runt och inte få veta sanningen och att han tillomed kanske lever men jag inte vet vart han är.

Älskar dig Hugo Babylove <3

FeliciaS
0

Shafran,

Född 24 maj 2009
Avled 12 juni 2009

Lilla saffransgrynet, Selfpojken med enormt hjärta. Efter att ha kämpat med honom i två veckor och gått igenom lite strul med magen tog han fart och ökade riktigt bra i vikt. Busade med sina syskon och var ett riktigt matvrak. Men helt plötsligt, och just som jag bestämt mig för att han skulle stanna här för gott, vände det och lille Shafran blev dålig. Efter ingen förbättring kunde inget heller göras åt saken, nästan tre veckor gammal fick min lilla älskling somna in. Det var verkligen sorgligt, för att se en sådan fin liten bebis med så stort hjärta komma rusandes så fort man kom och verkligen ty sig till en är bland det härligaste som finns. Han var värd bättre.

Sov så gott och vila i frid, min älskade ängel!

Mvh Felicia

[Liinda]
0

Man ser verkligen vilken livsenergi Shafran hade! Vila i frid <3

Creation
0

#29 Nä, vad hemskt att gå igenom något sånt! :( Jag beklagar verkligen!

Tindrar
0

Har tyvärr ingen bild men…

Trixie-Lina

Bara för ca en vecka sen gick Trixie bort. Mitt datums minne är dåligt och är inte så intresserad exakt vilken dag eller tid hon gick bort. Men jag älskar henne mer än jag älskar någon annan. Hon var halva mitt hjärta och halva min själ. Kan inte förstå… Hon var pigg och kry, åt som vanligt osv dagen innan och sedan nästa morgon avliden. 6år blev du gumman, så det kanske berodde på din ålder. Fick henne på min 7-års dag och har aldrig någonsin längtat så otroligt mycket efter att få åka till zooaffären och få mitt livs kärlek. Men nu får du iallafall träffa Mirakel och äta på gröna ängar, även om det bara tröstar mig lite. Aja, vi ses antagligen om många år.

Hickory
0

..har tyvärr inga egna bilder att bidra med på mina bortgångna småttingar..men jag berörs av era bilder.

man glömmer aldrig ett kärt litet djur.

Fanny

Waldemar

Ebbe

Timone

Viola

Lillan

Älskade- saknade !! =(

Moa-16
0

Nasse!.

Mitt första lilla marsvin. Som försvan från sin bur för ca 8 år sen. Hittades aldrig:(. Super gulligt virvel marsvin med härliga färger. Har tyvärr ingen bild. Man sitter och tänker på hur  länge han klara sig i det fria?. När dog han?. Hur?. Många gånger hoppades jag på att han skulle ha suttit på gräs mattan. Att han skulle komma hem. Men han kom aldrig hem. Han fick inte ens en grav. RIP lilla Nasse och förlåt för att vi inte leta längre efterdig. Du har det bra i marsvins himlen!. Många söta änglar i trådenGråter Oskyldig Gråter Oskyldig Gråter Oskyldig Gråter Oskyldig Gråter Oskyldig Gråter ¨C12C ¨C13C ¨C14C ¨C15C ¨C16C

Littlefox
0

TUSSE <33

Mitt älskade marsvin Tusse dog 2008… Han var gammal men han var absolut värdens snällaste marsvin tillsammans med Guss och Stefan <3 Håppas värkligen du har det bra uppe i himmeln. Älskar dig min lilla sötnos !

R.I.P Tusse :'(

sotgurkan
0

leo itt första marsvin som dog av pung-brosk.köpte honom ensam sedan fick han tjejen lisa vid sin sida , och blev över lycklig, åt sitt första saladsblad i knäet. vi åkte till sjukhuset och han fick vara i min famn innan dom avlivade honom. han var en svart abbesinier som blrv 1år och 7 månader. vi saknar dig leo <33. hoppas du trivs på regnbågsbron !

vi älskar dig leo !

R.I.P VÅR ÄLSKADE LEO

BILDEN : Togs innan han fick somnade in

hans aska har jag kvar :')

sotgurkan
0

en bild där han inte ser så orolig ut

petronellaa
0

Ja.. som dom flesta nyligen har fått reda på så har min älskade pojke Kaj dött.. Han var mitt första marsvin och har gjort mitt liv så mycket bättre! Han var otroligt snäll och ville ingen illa alls. Han har aldrig bitit någon i hela sitt liv. Jag köpte honom när jag var 7 år och han hann bli nästan 6 år gammal… Han betydde verkligen allt för mig! Han älskade att springa lös på gräsmattan, och han rymde aldrig! Han älskade även att hoppa och det sista året hade han det mysigt med honor omkring sig. Men en dag var hans tid inne, han hade somnat på natten och förmodligen dött i den. Men han slapp sjukdommar och att lida! Så han är begravd nu i en låda med hans favoritsaker, hans favoritfilt,lite hö och maskrosblad som han älskade. Han fick även ett avskedsbrev som jag skrev till honom. Vid korset så fick han massa blommor,ljus och kort på honom. Jag saknar honom så mycket och det är så tomt utan han. Sov gott gubben, jag kommer aldrig glömma dig eller våran tid tillsammans. Jag besöker din grav varje dag, och varje gång fäller jag tårar. Snälla kom tillbaka, jag va inte redo att förlora dig :'(<333

Hoppas du har det bra i marsvinshimmelen med dina kompisar!

Jag älskar dig kaj!
Du var mitt allt!<333
Sov gott gubben,
Rest in peace<33333 :'''''''''''(

Saphir
0

RIP. Min underbara Paw <3

Köpt i en djuraffär

Saphir
0

Och mitt andra marsvin Prince <3 Saknar er! <3 också köpt i djuraffär

redhead82
0

R:I:P marsvinsgrisen Rafael.

Du lämnade mig för 5 år sedan, men jag minns dig som igår!

Kom överens med kissekatten gjorde diu också!

MiniMaliin
0

Samma person som foderhinken …

R.I.P lilla spralliga, nyfikna, sötaste Heron!

Saknar dig så!!

[WeepingWillow]
0

28 februari är det 6 år sedan du försvann från mig min lilla fina prinsessa! Jag saknar dig fortfarande! Jag växte ju upp med dig, du var mitt allt tillsammans med lilla Fridisen :( Saknar er båda! 6e maj är det 8 år sedan Fridisen togs ifrån mig, usch va tiden går.

Vila i frid små flickorna!

Frida f. mars 1997 d. 6e maj 2002

Snövit f. 20e maj 1997 d. 28e februari 2004

[Tisslibiie]
0

Älskade Elvis, du var min lille T-bird! (Han älskade filmen Grease) Kommer ihåg första gången vi träffades, på Djurmagazinet här i Kalmar. Du klättrade upp för "burkanten" och tittade med dina underbart vänliga ögon rakt på mig. Jag ville inte gå därifrån, men mamma sa att vi inte kunde ha marsvin med våra katter. Dagarna gick, och på julafton -06 fick jag dig utav "tomten" och min lillebror fick din kullbrorsa Spike.

Ni kom aldrig överrens, så vi fick sära på er och ha era burar mot varandra. Du var så full utav kärlek och ville bara väl, men Spike ville vara ensam herre i sitt hus. Fast du spenderade knappt tid i din bur, du var mest i mitt knä eller så sprang du runt i vårt rum.^^

Sommaren -08 åt du några, och än idag, okända bär som hade blåst in i din utebur. Du magrade snabbt och trots att du kom in till vet samma dag så orkade inte din lilla kropp mer. Vi lät dig somna in, och det var det svåraste beslutet jag har gjort i mitt liv! Gråter

Spike saknar dig så mycket!!

Vila i frid Elvis!

11 november 2006 - 6 Augusti 2008

tjorve
0

#17, 18

Hur dog gullegrisarna Sira och Bindi? Det låter inget vidare.. :/

ellenbellen
0

Alva, som fick leva de sista månaderna i livet med några vänner i alla fall.

Min söta pipfis som jag verkligen saknar.

/Ellen (:

Crest
0

Annie var en vit nonself med röda ögon och bruna öron. Hon och sju andra marsvin kom från en s k "djursamlare, som tog hand om marsvinen från djuraffären när de var för gamla att säljas, ett billigare alternativ än avlivning.

När vi fick hem henne från Eragons var hon livrädd och låg och tryckte i ett hörn (inte så konstigt med tanke på att hon troligtvis knappt haft kontakt medmänniskor) men efter några månader var hon nästan lika tam som vårt andra marsvin.

Efter att vi haft henne ca ett halvår så upptäckte jag en konstig tumör, helt cylinderformad, som stack ut 2-3 cm från hörselgången. Hon öppnades för operation, men vi fick avliva henne i september 2008. Vi vet inte hur gammal hon var, men runt 2-3 år när hon dog.

R.I.P