Översättning från finska
Har surfat runt lite och hamnat på en finsk hemsida, med hjälp av googles översättning blir en Petbedömning så här:
PET kan vara en muskulös, med bra axlar och i övrigt ok, fjällning, lätt håravfall, återvänder till Turkiet mycket, smutsiga öron, vackra ögon, rotera en kryddnejlika i en ven + folk, de smutsiga fett gland, smuts mellan tänderna, för att ge en liten sportig, racing mannen. 90,9
Har läst det flera gånger, och småfnissar lika mycket vid varje tillfälle. Någon som har en susning om vad som menas egentligen?
Google translate är underbar! 
Hanna
hihi måste vara ett väl berest marsvin 
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Usch, jag skulle aldrig vilja ställa ut i finland om man måste rotera en kryddnejlika i en ven på marsvinet! haha…
#4 - Viktigt att du låter marsvinet återvända till Turkiet mycket också för att få bra poäng ;)
Hanna

haha detta var det roligaste på länge.
GOOGLE TRANSLATE ÄR DIN BÄSTA VÄN!
Hahahaha, det där gjorde min dag verkligen :DDD
Själv är jag ett stort fan av den här översättaren. Den översätter oftast alltid rätt, du kan väl prova å klistra in din "kryddnejliketext" där och översätta och berätta hur det blev här igen haha?
Ha ha hahahaha! Här skrattar jag rakt ut! Tack för morgonens skratt!
Ja men nu vet vi hur våra PETdjur ska se ut… Förfärliga?! Gärna med sjukdomar. Jag börjar genast fixa till mina grisar, lär ta ett tag det där…
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus
HAHAHAHA! :D
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Jag täntke just säga att jag skulle vilja se originaltexten, men när Sanna hann före *voivoi* :P

vill också se originaltexten :). är sverigefinsk :)
Haha, ojdå så det kan gå;) Jag kan också hjälpa till & översätta originaltexten om du vill då jag är finne, (har alltid bott i sverige dock, men genetiskt & språkligt så är jag hel finsk;)
Man ska nog inte lita fullt på google translate kanske haha:P
Haha! Jag tog översättningssaken i inlägg 8 och jag tog bl.a ordet julgrisen i texten och översatte till engelska. Alla ord utom julgrisen är med små bokstäver. "and my uncle is called JULGRISEN" xd

# 18. Min Julgrisen går internationellt och på facebook under namnet Christmas-pig.
Envishet och drömmar
Här är nu orginalet:
PET: Voisi olla lihaksikkaampi, hyvät hartiat ja muuten ok, hilseilee, hieman karvanlähtöä, turkki palautuu hyvin, likaiset korvat, kauniit silmät, yksi kynsi suoneen + känsä, likainen rasvarauhanen, hampaiden välissä likaa, antaa käännellä, hieman sporttinen, sporttimies. 90,9
Och det verkar finnas språkkunniga som kan översätta :)
Lycka till!
Öh det där är ju precis samma som det står som översättningXD Haha:P Eller läser jag väldigt dåligt på finska ni andra?:P
PET: kunde vara bättre musklad/mer muskulös, bra axlar och i övrigt ok, mjällar (eller.. har mjäll xD), lite pälsfällning, pälsen växer ut bra, smutsiga öron, fina ögon, en klo *nånting* + förhårdnad, smutsig talgkörtel, smuts emellan tänderna, låter sig vändas på, lite sportslig, sportare. (haha) 90,9
Jag är inte så jättebra på finska (trots att jag bor i Finland, ja
) men tror det stämmer lite bättre än Google's version iaf. :P
Detta är alltså kommentarer på en enskild bedömning - dvs inte "standarden"! x)
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
#5 Kan bli rätt dyrt med utställning då, speciellt om vi alla ska hänga med grisarna till turkiet :P
#21 Aaaa så är det nog, jag är inte superduktig på att tyda finsktext då jag aldrig lärt mig skriva. Men det är ju nästan samma som googles:P