skenparning vid brunst?
Ena marsvins tjejen kurrar (inte som om hon är missnöjd) och följer efter den andra flickan tätt tätt bakom, hon vill gärna hoppa upp på henne.. (som vid parning)..
Har läst något om att en brustig hona kan få för sig att försöka förföra sin tjejkamrat i brist på hanar..? Nån som vet om detta stämmer?
//Annika
Hje igen Annika!
Jo, det stämmer. Det är likadant med hanar. dom purrar, kurrar och knorrar. Vad jag vet så gör i varje fall hanarna sig lite större genom att sträcka på benen.
Vidare vaggar dom sida till sida - ungefär som om dom är kissnödiga. Och så blir det följa John efter varandra. Våra marisar har slutat att uppvakta varandra. Nu "pussas" dom istället…ställer sig nos mot nos.
// Shintaida

herrejösses JA! Mina verkar inte ägna sig åt annat känns de som

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Visst är det kul att sitta och titta på dom små liven när dom uppvaktar?! Man lär sig en hel del om beteende då, tycker jag.
Många gånger har jag kollat (fast jag vet) att Trasan VERKLIGEN är pojke och inte flicka. För i början spann Buseman på Trasan jättemånga gånger… 
// Shintaida
Jo det är riktigt skoj. Det är överhuvudtaget skoj att titta på de små liven - de har så mycket fyr för sig.
Igår fick de vara ute på golvet och tassa runt för första gång.. ojojoj.. vilka skrik det blev på gråskala då hon inte hittade igen skorpan - men så fort de hittade varandra så blev det uppvaktninsgdax :)
så otroligt fina tjejer man har :] och inatt har någon varit på flaskan!! :D lyckan är fullständig!
/annika
Det kan även bero på att hon ska visa sin dominans inför den andra tjejen.
Just det, Korven!
Det hade jag glömt helt!
En måste visst hävda sig…. // Shintaida