Samla alla raser
Jag har sökt en hemsida där man kan se alla raser representerade på samma ställe, men hittar ingen. Jag tänkte därför själv skapa en sådan sida.
Jag söker därmed bilder på alla raser: Abessinier, rex, teddy, skinny, lakeland, self, nonself, crested, satin, sheltie, peruan, coronet, alpaca, texel, merino, lunkaraya och ridgeback (dessa är dem jag hittat).
Dessa bilder önskar jag:
1. Bilder som jag får använda på en hemsida
2. Bilder som väl representerar rasen
3. minst 3 bilder och max 5 bilder på varje ras (olika marsvin) att välja mellan
4. Både utställningsbilder och "hemmabilder"
5. Långhåren vill jag gärna ha respresenterade i både "långhårig variant" och som klippt.
6. Endast 1 marsvin per bild
Tack på förhand för hjälpen =)

#1 Så fina, tack :)

Tack Linnet =)
På SMFs hemsida finns ju alla raser representerade!?
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

#9 Jamen ser man på. Fast jag skulle ändå vilja göra en egen. Det finns exempelvis inga klippta långhår representerade och jag ser inte hur de ser ut när de är nerkammade sådär (långhåren) :P Så jag hoppas kunna samla alla här och göra en egen sida. Det är självklart lite för min egen skull också, för att kunna se vilka raser som är "söta" och som jag kanske vill köpa i framtiden =) Kan säkert vara fler som tänker så.
Om du ska göra en sida med olika raser så tror jag att det blir roligare om du mailar uppfödare som har fina djur och ber om att få låna bilder. Annars blir det nog lätt en sida med djur av petkvalitet, altså inte alls speciellt rastypiska.

#11 Men det är ju ett sådant hästjobb att gå igenom alla uppfödare på SMF. Har du några du kan rekomendera som har bra djur av någon ras?
Jag tycker att jag sett massor av sidor med raser. Men jag förstår att du tycker det är roligt att göra en egen.
Tips är att följa #11s råd om du vill göra en bra sida. För sidor med petkvalitetsdjur finns det hur många som helst av.

#13 Vad finns det för sidor med petkvalitédjur som visar ALLA raser?
Jag har inte hittat en enda sida (utom SMF) som visar ALLA raser på bild.

Tomas sida med raser och färger