Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 700 ggr
[WeepingWillow]
0

Hur introducera vid parning?

Hur gör ni när ni sätter ihop ett par grisar som ska paras?

Brukar ni alltid bada dom först eller kan det funka att bara sätta ner dom tillsammans i en neutral nystädad bur?

Abico
0

Jag badar sällan marsvin innan de sätts ihop, inte heller om det är hona+hane som ska göra bebbar. Ner i buren bara är det som gäller här. Är marsvinen så jobbiga att sätta ihop med ett djur av motsatt kön att det krävs bad och grejer så skulle jag inte vilja använda de i avel… Det är inte en egenskap som jag vill ha vidare på ungar, marsvin ska inte vara svåra att sätta ihop.

Hanna 

[WeepingWillow]
0

#1 Oki doki :) Va bra, då blir det inte så jobbigt! Jag har aldrig heller badat vid ihopsättning o det har gått hur bra som helst men har ju endast satt ihop honor.

Abico
0

Nä, det är säkert inga problem :)
Men vad är det du ska para egentligen? *nyfiken*

Hanna 

[WeepingWillow]
0

#3 Nej det ska nog gå bra, skulle det gå åt skogen kan man ju bara avbryta det hela isf. Jadu, det är December som ska få sig en pojkvän från myosotis här på mif :) Det ska bli mysgrisar.

Abico
0

#4 - Åh, vad kul :)

Hanna 

[Maijah]
0

Jag tror inte du behöver bada, nystädad bur räcker oftast fint:)

När ska hon paras då? Eller behöver hon växa mer kanske? Lycka till med December!^^

[WeepingWillow]
0

#6 Tack :) Dom ska bo i gamla gallerburen så den luktar nog inte så mycket December nu, mest Michelle hehe, borde gå bra. Pojkvännen kommer på söndag :D

Hon är drygt 7 månader o mycket fin i hullet, en go mage :)

[Maijah]
0

#7 Åh jaha då är det ju alldeles strax då!^^ Lycka till med sötnosen!