Marsvin.ifokus läggs ner! (aprilskämt)
Igår fick vi Medarbetare och värd på marsvin.ifokus beskedet om att sajten kommer att plockas bort ur iFokus-nätverket. Orsaken är att det kommit in klagomål från flertalet blocketannonsörer som anser sig ha blivit smutskastade och förnedrade i trådar här på sajten. En anmälan mot iFokus.se är nu skickad och som en del i detta har killarna bakom iFokus beslutat att ta bort den här sajten. Sandra som är Sajtvärd härinne har försökt att överklaga men utan framgång.
Just nu jobbar vi för att hitta en ny forumplattform för att så snart som möjligt kunna öppna upp ett motsvarande forum utanför iFokus.se. Förhoppningen är att på så vis kunna få med oss så mycket som möjligt härifrån, såsom medlemmar och Artiklar!
Hanna
Jag tycker att det är fruktansvärt att det behövt blir såhär men det är inte mycket att göra åt det
Hoppas att alla är med oss i flytten av forumet.
Hanna

Oj… Det var verkligen tråkigt! Men kanske inte så oväntat iofs med tanke på alla Blocket-trådar som diskuteras hej vilt här inne…
#2 - Ja, vi har ju försökt att få bort sådana trådar genom att sätta en regel som förbjuder dessa men tyvärr kom det försent är jag rädd.
Hanna
Detta går jag inte på ;) 1 april idag vettni.
Samma på hamster förra året.
April april på er med! ;)
Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se
Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!
Blogg: http://mikatela.blogspot.com
Jag önskar att det var ett aprilskämt 
Hanna
Kan vara ett skämt men det kan lika väl vara sant och det skulle inte förvåna mig de minsta…

haha. april skämt.

haha :)
Man får ju inte ens länka till blocketannonser? Eller är det på hamster?
Hmmmmmmm.. 1 April idag. menmen :P
jätte kul. Lilla du..

Haha, jag gick ju nästan på det. Men jag tyckte det var JÄTTEKONSTIGT. Tur att det var 1 april så det inte var sant :) Dessa blocketannonsörer skulle vi ju i så fall sett skriva i trådarna.
Usch! Detta var elakt!
Fast jag reagerade på att det var folk som klagat på blocketannonserna, Mif är JÄTTEsnälla jämfört med många andra ifokussajter
Jag tyckte det var konstigt att annonsörerna märkt att vi klagat: oftast har dom ju ingen koll på marsvin vilket blir anledningen till att vi klagar ;)
Det var dock ett bättre försök än alla barnen på fritids: "det är en ko i taket" "det är en ko där ute" "det är hål i dina byxor, hela baken" "din tofs har ramlat ut" ……….
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus
Hoppas & tror som de övriga att det är ett skämt, för ingen kan bli avslutad helt utan förvarning…
hoppas det är ett skämt!
Min första reaktion var : Neeeej! Hur ska jag klara mig annars?? jag ahr ju alltid miljoner frågor om allt mellan himmel och jord!
Nu får du berätta om det var ett skämt eller inte!
Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag
Om det e ett skämmt så är det andra gången jag blivit lurad idag.XD Och de e inte roligt. :P
Hatar, hatar, hatar 1 april.=P Blir alltid lurad. =P
Haha, april april kära medlemmar! Marsvin.ifokus ska allt vara igång ett bra tag till :P
Hanna
#25 Haha gick inte på det iaf:P Har inte litat på någon på hela dagen, bara mig själv;)

Meh! Jag gick ju på det! Usch, jag är sämst på att avslöja när folk luras. Är alldeles för godtrogen. :-p
#25 - 1 år senare… xP
Oj det kanske lät lite kaxigt sorry isf. :P
Nästa år kommer vi igen med något ännu bättre! Då går ingen säker ;)
Hanna
#30- som jag skrev: "nästa gång och om ni vill att fler ska gå på så stänga av kommentarfunktionen så dom tröga (jag) inte får fuska genom att kolla kommentarerna som dom smarta skrivit! :P"
Då går fler på det :P Tror jag…
Lycka till nästa år :)
#31 - Äsch, in genom ena örat och ut genom det andra har du väl hört?
Hanna
#33 - Haha :P
#34 - Ja det har du ju lite rätt i :P
# 25 så kan man ju inte busa, även om det var otroligt att det skulle läggas ner.. fy dig…
Jag började fnissa direkt när jag såg trådtiteln… Idag har jag klarat mig (tror jag) annars är jag himla lättlurad.
Först gapade jag bara.
Sen läste jag texten.
Sen VEM som skrivit den. En MEDARBETARE.
SKULLE MiF läggas ner, skulle det varit SAJTVÄRDEN som skrivit om detta!
Så jag fick inte SÅ lång näsa ändå! *fniss*