Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 3170 ggr
[WeepingWillow]
0

Michie ska kastreras

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då var det gjort, ett datum för kastrering av min Michie är satt; onsdagen den 24e mars kl 07.15 ska det ske. Hon ska lämnas in tidigt o så ska hon (hoppas hoppas) hämtas hem igen på eftermiddagen.

Jag har tagit ledigt från jobbet hela dagen, kommer ändå inte kunna koncentrera mig på nått den dagen.

Nu får ni hjälpa mig att skicka god energi så att hon klarar det här!

Mari
0

Oj en hona, varför ska hon steriliseras?
Håller självklart tummar och tassar att det kommer gå bra

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

gnagarlover
0

allt kommer att gå jättebra.håller alla fingrar och tår.kram

[WeepingWillow]
0

#1 Tack :) Hon har äggstockscystor, det är riktigt illa så operation är enda chansen för henne.

[WeepingWillow]
0

#2 Tack :)

Mari
0

#3 Uj Obestämd

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Chieko
0

Oj, lycka till till er båda!

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Royalz
0

Lycka till!

Dagen före ska min hund kasteras..

[Strawberi]
0

Önskar er lycka till, och hoppas hon klarar det!

Moa-16
0

Hoppas det går bra nu då! Och om hon klarar det: blir fort pigg & börjar äta så ni slipper krångla med det! Du fick inte en så "akut" tid. Hoppas det inte hinner bli värre..

[WeepingWillow]
0

Tack alla :)

#7 Lycka till med vovven också då, fast det är ju något mindre riskabelt :)

#9 Nej, jag kunde fått en tid imorrn men mina föräldrar skulle ju tvunget på semester i en vecka just nu så jag har ingen skjuts då. Kändes inte helt rätt att släpa lillan på bussen då det är byten o promenad o grejer. Övervägde att ta taxi faktiskt men känns ändå skönt att dom är hemma om man behöver dit akut efteråt el så. Jag har bil o kan köra men tyvärr inte lagligt :P Förhoppningsvis ska inte en vecka göra alltför mycket skada då hon redan gått med detta sen december. Får ju dessutom lite extra tid att mysa o skämma bort!

Moa-16
0

#10 Hehe, är det bara en vecka kvar:-O.. Känner mig lite efter. Trodde det var lite längre än så.. Då är det säkert ingen fara. Håller tummarna!

[WeepingWillow]
0

#11 En vecka o 2 dagar för att vara exakt men jag avrundade lite. Hon agerar fortfarande matvrak o är längst o skriker högst vid matdags så jag tror nog hon ska klara av att vänta lite till :) Men klart jag vill få det gjort så snart som möjligt så jag slipper oroa mig. Tack iaf :)

Fridaaaa
0

Lycka till och hoppas att det går bra! =)

Jag & mina grisar håller tummarna.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

godisgrisen
0

Hoppas verkligen det går bra och lycka till!

[Maijah]
0

Vi håller alla tassar och tummar här hemma för att det ska gå bra för din lilla sötnos!  Jag hoppas verkligen att det kommer gå vägen, hon är ju inte så gammal och förtjänar en chans till ett liv.

Lycka till lilla Michelle!<3

[WeepingWillow]
0

Tack allihopa, hoppas alla era tassar, tummar o tår kan få detta att gå vägen :) Tycker nog h*n som styr över marsvinens små liv borde känna av all god energi o låta henne fixa det! Ikväll ska vi springa på mattan för då skuttar dom så glatt!

Abico
0

Jag skickar positiv energi till lillan och hoppas att hon blir frisk, en så ung tös ska inte behöva må dåligt.

Hanna 

Lyan
0

Hela gänget håller allt som går! Blir massa tummar, tår, tassar, svansar och vingar, bara hoppas det räcker!

fia-mia
0

Håller alla tummar och tassar för att det går bra!

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

EvaLuna
0

De kommer att gå jättebra! Se till att få i henne käk direkt när hon vaknar bara så magen inte stannar av. Köp hem Critical Care & proviva om hon skulle kinka.

Lycka till!

[WeepingWillow]
0

Vi tackar så mycket :) Ligger här i soffan med sötnosen nu, hon pussar mig på kinden ^^ Gud vad jag inte kan tänka mig att vara utan henne :( Unga marsvin ska ju inte dö!

Creation
0

Här hålls det tassar och tummar för att din lilla sessa klarar operationen!

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

FeliciaS
0

Vi håller tassar och tummar för att hon klarar operationen galant :) En stor vind positiv energi får ni båda två.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[WeepingWillow]
0

Det behöver vi :)

[Tisslibiie]
0

Håller tummarna att allt går som det gick för min hane Ior när han kastrerades! Kyss

[Maijah]
0

Imorrn är det ju dax! Va fort det går….

Lycka till än en gång! Håller tummarna för din sötnos.

[WeepingWillow]
0

#26 Ja, va fort det gick :( Hon är fortfarande frisk o kry i övrigt o äter lika glatt som tur är. Hon är lyckligt ovetandes om vad som kommer att ske imorrn. Pussar mig i heeeela ansiktet när jag har uppe henne :) Tack för stödet :) Jag är jättenervös verkligen!

Lyan
0

Vi håller fortfarande tummarna! Nu får Michelle minsann överleva så inte Ebba dog förgäves!

Magda
0

håller tummar och tår! Glad

[WeepingWillow]
0

#28 Ja vi får hoppas på det! Vilken dum "sjukdom" detta är då, varför så många små grisar :( Varför kunde inte sterilisering vara ett lätt ingrepp!

#29 Tack :)

Lyan
0

#30 Känner mig dum som leker språkpolis nu men det är en kastrering som ska göras, sterilisering är ett relativt lätt ingrepp som nästan aldrig görs på djur i Sverige eftersom det inte får bort hormonerna som orsakar problemen.

Men vad skönt det hade varit om det hade varit sterilisering, då hade inte risken varit lika stor :-(

[WeepingWillow]
0

#31 På så vis, jag sa kastrering först men det var nån som sa att det hette sterilisering på honor så då ändrade jag men då ändrar jag tillbaka igen ;)

[Strawberi]
0

#32 - många tror det är så, jag med. Men fick reda på för inte så länge sedan att det INTE var så..

[WeepingWillow]
0

Om nån Medarbetare ser detta så kan ni väl ändra till kastrering i huvudinlägget så det blir rätt o riktigt.

[WeepingWillow]
0

#33 Ja veterinären jag pratade med sa kastrering så då sa jag det med, tills nån sa att det inte var så. Men men nu vet vi vad som gäller :)

HumlanochJuvel
0

Lycka till med Michelle, jag och djuren håller alla tassar och tummar för Michelle!

freddiie
0

Vi håller tummarna,tårna och tassarna för Michelle! Lycka till! :-D

bustroll
0

Lycka till med lillen!

Själv ska man till vet på torsdag med Wilma :(

[WeepingWillow]
0

Tack återigen allihopa för stödet :)

#38 Åh nej, vad är det som är fel?

[Liinda]
0

Hoppas det går bra <3

[WeepingWillow]
0

Lämnade in henne för en timma sen ungefär :/ Det ser änna tomt ut i buren nu…

Lexxi
0

Håller tummarna för att allt går bra!

Mvh Alexandra

http://lexxis.se

Abico
0

Tänker på er och håller tummar och tassar här!

Hanna 

[WeepingWillow]
0

Usch jag har snart tuggat upp alla naglarna! Det har gått 6,5 timmar nu o är 2,5 timmar kvar tills jag ska va där, ingen har ringt än…. Jobbet ringde o jag blev livrädd!

[Maijah]
0

#44 Åh hoppas hoppas hoppas allt gått vägen nu!

bustroll
0

#39 Hon ska få somna in i morgon :'(

Hoppas nu att det går vägen! (Y)

MyTwiggs
0

Håller tummarna!

(kikar förbi här på marsvin iFokus för att jag bara äääälskar marsvin, men jag har inga själv just nu. Har haft många marsvin och jag vet hur kär man blir i dem)

Jag tror ditt lilla svin ska klara det bra! Jag har också kastrerat marsvin, men bara hanar. Det är ju en större op för honorna, men jag håller alla tummar!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

[WeepingWillow]
0

Nu har jag precis varit o hämtat hem min lilla kämpe :) Hon har klarat operationen o det var bara vanliga cystor, inga tumörer o inget som spridit sig nån annanstans. Hon ligger just nu jättetrött i transporten o vill inte ha nån gurka men har bajsat en del så magen verkar funka. Hoppas verkligen hon piggar på sig nu o börjar äta! Men det känns ksönt att ha hemma henne iaf! När jag seratt hon är lite piggare ska jag försöka tvinga ner nått i henne, ska inreda gallerburen också så hon kan bo där.

Lyan
0

Åh, vad skönt! Hoppas hon kommer igång med ätandet också, men första delen är över iallafall! Vi håller fortfarande alla tummar, tår och tassar! de börjar skifta lite i blått :-P)

Moa-16
0

#48 Har tänkt på ditt lilla marsvin idag! Vad skönt att höra att allt gick bra. Hoppas hon börjar äta & piggna till lite oxå (:

[WeepingWillow]
0

#49 Hoppas inte jag förstört dina tummar för evigt nu, kanske kan du lätta lite på trycket nu :P

Hon tog just sina första bett på gurkan :) Ska få nått mer näringsrikt senare o kanske lite gröt också men tänkte ge henne favoriten först, får hon i sig lite extra vatten också :) Ögonen rinner, undra om hon har mycket ont :/ jag vet ju hur väldigt ont det gör efter operation. Svider oerhört i såret.

[Maijah]
0

Åh va glad jag blir!^^ Lilla sötnosen då, hon får vä smärtlindring?

[WeepingWillow]
0

#50 Vad gulligt av dig :) Jag provade att stoppa in ett höstrå i munnen på henne o jajjemen, det slank ner :)

#52 Jag är också väldigt glad men vågar inte riktigt ropa hej förrän hon är som vanligt igen o såret läkt ihop :) Men nu verkar hon piggare, hon vände på sig o håller huvudet lite högre än innan :)

HumlanochJuvel
0

#51 Vad skönt :D Hälsa lilla Michie att fortsätta krya på sig och börja äta! :)

Abico
0

Vad skönt att hon är hemma, fortsätter att hålla tummarna för att hon kvicknar till och kommer igång fort.

Hanna 

MyTwiggs
0

Skönt! Skrattande Hon repar sig nog snart!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Magda
0

åh vad härligt! håller tummarna för att hon snart kommer igång med maten :)

jag måste fråga då jag har en hona med äggstocks cystor.. hur mkt fick du betala för denna operationen Skrattande

[WeepingWillow]
0

Tack alla :) Nu har hon börjat äta hö själv, tittat ut lite ur sitt hus. Ska kolla såret 2 ggr per dag så att det inte blir infekterat bara.

#57 Fick betala 1170 kr för den men det beror på hur operationen går o vilken eftervård som behövs o så, Michelle var ganska basic :)

Magda
0

#58 ok :) tack för svaret

[Liinda]
0

Åh vad skönt att höra att det har gått bra, nu håller jag tummarna för att resten  ska gå bra också! =)

godisgrisen
0

Åh vad skönt att det gått bra så här långt, det värsta är gjort nu. Lycka till med eftervården! Jag håller fortfarande tummarna.

EvaLuna
0

Låter bra ju! Se till att hon fortsätter äta! Om hon slutar - börja stödmata direkt!

1170? Låter tokbilligt ju! :-)

[WeepingWillow]
0

Ja jag är så lättad att hon har kommit hem iaf, hjärtat har ju klarat det o hon har karat narkosen, nu ska vi bara se till att det inte blir infekterat el nått o att magen är igång.

Imorrn måste jag gå o köpa ett gäng billiga handdukar eftersom jag bara hade 3 st! Det räcker inte långt om man ska byta varje dag! Hoppas hon inte lider alltför mycket av att vara ensam heller…

[WeepingWillow]
0

Usch jag är så orolig! När jag gick upp imorse satt hon iaf vaken i sitt hus. Jag hämtade lite gurka o morot men hon ville inte ha så jag la det bara i buren. Jag gav henne vattenflaskan men det ville hon inte heller ha. Dock åt hon hö helt självmant, satt o tuggade på det tills jag gick. Är det okej så länge hon äter hö? Igår åt hon ju både lite gurka o lite kål…

Vill ju helst inte lyfta upp henne men jag ska kolla såret 2 ggr per dag så jag var tvungen o när jag lyfte såg jag att hon bajsat några normala pluttar o några fasta men med lite konstig form o till slut en ca 5 cm lång korv! Jag kollade såret o det såg okej ut men hon var alldeles blågrå i könet! Nu ska jag vara borta hela dagen o det känns inte alls bra :/ Tror jag ska ringa veterinären o fråga vad som hänt egentligen. Hon bajsade mer medan jag var uppe, det är inte löst utan fast som vanligt men i långa konstiga former! Kanske har det blivit nått slags blåmärke el nått i muskeln som ska "knipsa" av pluttarna…

[Liinda]
0

Jag tycker du ska stödmata henne ifall hon inte äter. Även om hon äter hö så behöver hon ju ha i sig c-vitamin och någon fast mat.

[WeepingWillow]
0

#65 Jag ska se hur det står till när jag kommer hem sen, det blir så svårt att stödmata henne i buren, vill ju gärna inte uppröra henne el förstöra såret på nått sätt. Men jag ska försöka ge henne små bitar av paprika när jag kommer hem, små bitar funkade igår. Bara det inte blivit nått konstigt i baken på henne nu…

Creation
0

Ojdå! Hoppas verkligen att det går bra med henne! Här hålls tummar och tår för din älskling.

godisgrisen
0

Jag har låtit operera två marsvin och ingen av dem var sugna på grönsaker dagen efter operationen men de ville ha hö (båda klarade sig fint). Att hon har dålig aptit beror troligen på att hon har ont, igår satt det ju kvar smärtstillande efter operationen det kan vara därför du uppfattar henne som eländigare idag. Att korvarna är konstiga beror troligen på att hon ätit för lite sista dynet, det fixar sig nog. Jag tycker att du ska ta upp henne och tvångsmata henne för hon måste äta även om hon inte vill. Att hon äter hö är ett gott tecken och det är viktigaste maten för henne att äta nu. Har du Critical Care? Det skulle vara perfekt nu annars kan du blanda kli i barnmatspuré så får hon i sig fibrer också.

[Maijah]
0

Lycka till med lilla tjejen. Det här med operationer på marsvin kan ju gå lite hursomhelst tydligen, min kille dog ju, superduktig klinik och kastrering på hanar är inte lika svårt som på honor:( & din tjej verkar klara sig fint, fast hennes operation var svårare. Så de klarar sig eller så klarar de sig inte.

Hoppas hon kommer igång att äta ordentligt snart, tycker också du ska "tvinga" i henne pure/grönsaker eller t.ex hövatten. Critical Care?

[WeepingWillow]
0

Jag fick ju byta jobb hastigt o lustigt mitt på dagen idag så jag fick sluta senare än vanligt o visste inte vad jag skulle förvänta mig när jag kom hem ;/ Pappa var snäll o följde med mig upp o till vår lycka satt hon ju där alldeles vaken o fin :) Gurkan hon fick imorse hade hon smakat lite o det syntes spår att hon varit framme o rört i matskålen litegrann. Hon smaskade fortfarande hö o ville även ha lite vitkål :)

Ögonen rinner inte längre, hon ser betydligt piggare ut. Såret ser helt okej ut fortfarande men hon är lite blåaktig i baken fortfarande. Förhoppningsvis repar hon sig :)

Bara en dag kvar att jobba, sen i helgen ska jag ta hand om min lilla sjukling riktigt ordentligt!

#68 Men jag vågar inte riktigt ta upp henne, hon har ju ett stort sår rätt över magen :/

Har inte nått Critical Care hemma men börjar hon inte äta ordentligt snart så ska jag köpa puré till henne! Men kålen tyckte hon var mums. Hon äter liksom inte så mycket åt gången men hon äter ju iaf.

#69 Ja det är konstigt det där, men det kritiska är väl just narkosen o hjärtat kan jag tro, har dom vaknat ordentligt o har ett starkt hjärta så har dom iaf överlevt operationen. Man kan ju inte veta sånt i förväg tyvärr :( Din kille hade kanske ett svagt hjärta medan Michie kanske är stark. Nu vet jag inte hur duktiga dom här veterinärerna är men sköterskan sa till mig att det va den mest erfarna smådjurskirurgen som skulle operera o en jätteduktig sköterska som skulle assistera. Hövatten kommer nog inte behövas iaf för höet mumsar hon mycket av :) Jag komme rnog börja spruta in lite vatten i munnen på henne för hon dricker inget.

Tina
0

Åh vad skönt att höra att det går framåt! Glad
Här hemma håller vi tassar och tummar stenhårt!

Livet med två australian shepherds
https://brukshundarnas.wordpress.com

[Maijah]
0

#70 Ja, han kanske hade det, men som sagt går det ju inte att veta i förväg direkt. Jag kommer iaf inte våga testa en gång till, bara om det skulle vara ett val mellan avlivning/operation som i detta fall. Ja vatten måste hon ju dricka, tänkte bara att hövatten är extra bra, då får hon i sig mera fibrer samt vatten.

Bra att det går frammåt!^^

[WeepingWillow]
0

#72 Nä kanske bättre att köpa en som redan är kastrerad isf :)

Nu har hon käkat lite av varje, lite kål, gurka o morot, dte lilla matvraket i henne börjar nog titta ut :) Bajset ser mer normalt ut nu även om det är något konstig form på det hela.

elin85
0

#73 Så roligt att höra att det verkar sluta lyckligt! :)

FeliciaS
0

Skönt att allt gick bra! :)
Jag tycker inte det är konstigt (man förstår dem :P) att aptiten inte är helt normal en tid efter operationen, det är ändå en stor påfrestning hon varit med om. Det låter som att hon kommer igång mer och mer. Att magen fungerar är ju verkligen jätteviktigt, så länge den gör det är det största problemet som kan tänkas finnas ur vägen :)

Mvh Felicia

godisgrisen
0

Nu låter det bra tycker jag. Bara hon äter och det verkar hon ju göra, kommer det att gå fin fint. Skönt!

[WeepingWillow]
0

Nu börjar det låta lite mer normalt ur Michies bur när man är i kylskåpet o grejar :) Hon är en rejält bortskämd gris nu kan jag säga! Hon är inte blå i baken längre o såret ser o såret ser helt okej ut. Jag är fortfarande på helspänn, först när såret är helt läkt kan jag slappna av men nu är största pärsen över :)

[Maijah]
0

#77 Det låter ju jättebra!Skrattande Åh……. tänk om min kille hade klarat sig också, va härligt det hade varit. Nåja, det går inte att ändra på nu, jag är iaf jätteglad för din sötnos framsteg^^

[WeepingWillow]
0

#78 Ja visst gör det :D Trodde nästan inte hon skulle klara det! Tänk när jag fick hem henne o hon satt helt trött med grumliga ögon o ville inte ha nånting el ens röra sig. Nu har den dumma lilla grisen börjat hoppa upp på hustaket, hon får ju inte sträcka upp stygnen, snart får hon inte ha huset längre :P

[Maijah]
0

#79 Nä lilla sötnosen då, hon såg riktigt trött ut stackarn:P

Hur lång tid ska hon sitta ensam? Några veckor eller?

[WeepingWillow]
0

#80 Ja så trött hon var lilla gumman!

En vecka sa sköterskan att hon skulle va själv men jag får se lite. Klart hon mår ju bättre med sina kompisar men jag vill inte att slla olydiga grisar är o pillar på såret.

[Maijah]
0

#81 Oki, du kan ju kolla på såret efter en vecka & sen avgöra om du kan sätta in henne hos de andra, eller vänta en vecka till.

Royalz
0

Kan du inte dela av buren med något galler så hon kan se dom men dom inte kommer åt henne? Då får hon ju lite sällskap iaf.

[WeepingWillow]
0

#83 Dom andra grisarna har spån o Michie får inte gå på spån på en vecka eftersom det kan damma upp i såret. Men dom har iaf burarna jämte varandra så dom kan prata o även se varandra litegrann.

Nu har hon iaf piggnat till rejält. Igår kväll hoppade tokan upp på hustaket. Matte tänkte oroligt att nu sträcker hon väl upp såret men hon såg helt obesvärad ut. 2 stygn har mystigt försvunnit också hmm, kan inte tro att hon varit där o grejat :P Men det verkar inte va nån fara för det sitter ihop nu.

Här är en bild på en piggare liten Michie som äter hö :)

EvaLuna
0

Åh va underbart att höra att Michie gjort såna framsteg! Håll ett vakande öga på henne ett par dagar till bara. Grattis til er båda!

Hur kom de sej att op va så billig? Va hon försäkrad?

Lyan
0

Är helt underbart att hon repar sig så bra :-D Men mina tummar får fortfarande vara blåa ett tag till, vill inte släppa i förtid

[WeepingWillow]
0

#85 Jag vakar över henne tills hon är helt återställd, såret bara är ett ärr o hon är tjock o go igen!

#86 Det är bra, håll dina tummar ett tag till för nu har det börjat komma lite blod med avföringen, vet inte riktigt om det är när hon kissar el när hon bajsar el om det bara hänger med när hon pressar på. Det är utblandat o inte helt blodrött. Jag undrar vad dtekan bero på :S Såret ser inte infekterat ut fast hon är allt där o gnager ibland. Jag ska ringa veterinären imorrn o fråga vad det kan bero på. Hon är ju väldigt pigg o så, äter o ouiar. Kanske hon sträckt nånting inuti när hon hoppat upp på taket :/

Abico
0

Usch, blod är aldrig bra :/ Hoppas att det inte är något allvarligt.

Hanna 

[WeepingWillow]
0

#88 Nä det är ju inte alls bra, men kanske händer med tanke på att dom varit inne o skurit bort saker i buken på henne, dock lite konstigt att det börjat först nu. Jag funderar på att ta bort huset o lägga in en mysrulle istället så hon inte kan hoppa upp på nånting, tror jag gör det! Om hon nu sträckt upp nått.

Ska se om vi kan komma på återbesök hos veterinären på tisdag kanske så dom kan kolla upp henne. Men det är iaf utblandat ganska svagt rött o kommer endast vid avföring/urin.

[WeepingWillow]
0

#85 Glömde förresten säga att hon inte är försäkrad. Det var en kastrering o den var inte så komplicerad för veterinären utan det gick lätt att få bort det som skulle bort. Det kan bli dyrare om det är komplicerat samt om speciell eftervård krävs. michie vaknade till o så direkt.

Lyan
0

Nej!

Även om de är i buken och grejar ska det inte komma blod ur något annat hål än såret. Urinblåsa/rör och tarm är "egna" och det finns ingen väg in för blod om det inte kommer från blåsan/tarmen från början eller om det blivit en reva :-(

Äter hon medicin?

[WeepingWillow]
0

#91 Det verkar vara när hon bajsar, vilket hon gör ganska mycket, vilket ju är bra för då är hon inte förstoppad iaf utan magen är igång. Men vart går livmodern ut då, för spermierna måste ju komma in nånstans ifrån? Kanske att blodet kommer ut ur det hålet i samband med att hon bajsar?

Nej hon äter ingen medicin o har inte gjort på hela tiden.

Royalz
0

Konstigt att hon inte fått smärtstillande eller något sådant.

Lyan
0

Honorna är som oss, de har tre hål :-) Ett för kiss, ett för bajs och så slidan för spermierna.

Funderade också på om det skulle kunna tryckas ut blod ur slidan när hon bajsar men det är så längesedan hon blev opererad så då borde det bara vara levrat blod.

Fast det kan kanske vara att om hon nu har hoppat att hon har rivit upp såret inne i så det kommer sårvätska ur slidan, vet inte hur det ser ut men på katter klipper man ju av så det blir ett sår inne i också, borde vara likadant på marsvin

[WeepingWillow]
0

#93 Jag tror hon fick smärtstilland ei samband med operationen så att det inte skulle göra så hemskt ont i början precis.

#94 Jag funderade på det också, för det började komma blod dagen efter att hon börjat hoppa upp o ner på taket men det rinner ju liksom inte bara fritt utan kommer endast vid avföringen. Hon lägger små bajshögar o där dessa är finns det även utspätt blod. Men även om det är nån sorts infektion borde det gå att bota med antibiotika.

Lyan
0

#95 Anledningen till att vi frågade om medicin är för att en del mediciner kan gå hårt åt magen och därför ge blod i avföringen, men då kan det ju inte vara det :-S

Skulle definitivt ringa vet. imorgon och höra, förhoppningsvis är det ingen fara.

Du kanske ska ta bort huset tills vidare så hon inte förvärrar saken

[WeepingWillow]
0

#96 Ja mediciner kan ju va lite knepiga för magen, men som sagt har hon inte ätit nån medicin alls.

Jag bytte huset mot huset jag köpte av dig som är mycket högre o hon inte hoppar upp på. Men jag ringer vetten så fort dom öppnar imorrn o hör.

[Liinda]
0

Hur har det gått?

[WeepingWillow]
0

Det är bättre nu :) Jag ringde vetten men dom sa bara att vi skulle avvakta så då gjorde vi det o igår slutade hon blöda :) Såret läker finfint o hon är väldigt pigg o glad! Men oj vad hon vill ner till sina kompisar nu! Så imorgon om ingte oväntat händer så har det gått en vecka o hon ska få flytta ner i stora buren igen :)

Abico
0

Åh, vad skönt att höra :)

Hanna 

[Liinda]
0

Åh verkligen skönt att höra att det går bra! :D

[Tisslibiie]
0

Åh vad skönt att höra!^^ Har suttit på helspänn haha.Tungan ute

Sandra-B
0

Underbart!

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

[WeepingWillow]
0

Ja vi är väldigt lättade här hemma nu, trodde ju hon skulle vara borta vid det här laget :) Vilken otrolig tur vi hade! Såklart kommer jag fortsätta kolla henne varje dag så att det inte händer nått med såret.

Creation
0

Åh, så härligt att höra! En riktig solskenshistoria! :-D

Lyan
0

Vad skönt! Har inte varit inne på ett par dagar så jag har verkligen undrat hur det har gått

[WeepingWillow]
0

Ni är så gulliga som tänker på oss :)

Igår flyttade hon tillbaka ner till sina kompisar. Jag övervägde att skjuta upp det eftersom hon varit busig o bitit bort hela skorpan på såret så det va blodigt! Men hon var så himla rastlös o skrek o bet i handdukarna o sånt så hon fick som hon ville ändå. Nu är hon mycket lugnare :) Men hon var ju tvungen att ta tillbaka drottningtronen så det blev kurrigt värre.

[Maijah]
0

Va glad jag blir för att allt verkar funka jättebra!^^

FeliciaS
0

#107 Låter kanonbra. Vad skönt! :)

Mvh Felicia

Abico
0

Jag tycker att trådnamnet är så ledsamt, kan jag inte få ändra det till någonting lite mer positivt - eller åtminstone ta bort den ledsna gubben? Det här är ju en bra tråd numer :)

Hanna 

[Jessica-B]
0

Vad häääärligt!! :) Dehär gjorde min morgon ska du veta!

Fortsatt lycka till

[WeepingWillow]
0

#110 Jo det kan du visst få! :) Jag trodde ju att det va kört men nu när det gick så bra så kan du ju få klura ut en passande titel till det hela ;) Du får fria händer.

[WeepingWillow]
0

Lyckliga Michelle med sina kompisar i buren :) Hon blev genast mycket gladare när hon fick vara med dom igen!

[WeepingWillow]
0

Fina Michie ^^

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.