Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: off-topic
Läst 1720 ggr
Moa-16
0

1 April! Har du blivit lurad? ;)

Jag är visst extremt lättlurad. Vart lurad av en kompis idag-->

Han:Du ska väl gå ner till H&M sen?
Jag: *ser frågande ut* Nej, hur så??
Han: Har du inte hört?
Jag: Nej, vadå?
Han:Dom har ,utförsäljning 1 kr styck för ett plagg.
Jag: *Ser förvånad ut* Är det sant?
Han: Ja, men det är 10 plagg, per person. jag ska dra nu. Innan det tar slut!

Känner mig lite små trög!:-d

Någon mer som blivit lurad idag? Eller kanske lurat någon? ;) Behöver inte vara personligen. Men har ni hört något? Tidningen,tex?

Moa-16
0
[Strawberi]
0

nej. Jag har undvikt det, jag kör imorgon ist för blåsa skiten ur alla. Det är smartare, jag ställer bara om hjärnar och låssas idag är det 10-03-31 :D
Förra året ojj jag hade världens bästa skämt, det var super bra! Jag lurade alla med det, men vet ni vad? Så senil som jag är har jag glömt det! :D enda jag minns är att det var sikt bra :D

Moa-16
0

#2 Låter lovande9  Dock är det ju inte riktigt okej. Första april, får man skylla sig själv om man är så dum att man går på något "osannolikt"  Men efter det är det lite små elakt, att tex, säga att huset brunnit ner,haha.

Abico
0

Jag blir aldrig lurad Oskyldig

Hanna 

Creation
0

Haha, jag är så på spänn för att bli lurad att jag hade svårt att lita på att en kille fyllde år idag, när han sa det Tungan ute men det gjorde han visst.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

queenlinnea
0

#2 Du var vääääldigt nära med ditt SMS tidigare idag Tungan ute Jag ba ''VAAAAA!?''

[Strawberi]
0

#6 - HAHAH det gick inte så bra, du får va på din vakt jag kan slå till när som helst! ;)

Moa-16
0

#7 Nyfiken! Vad skrev du? ;)

[Strawberi]
0

#8 -  Det är ju jätte elakt och ni kommer skratta, det klassiska - jag-är-gravid skämtet, brukar fungera! :D

queenlinnea
0

#9 Haaahaha. Så nära det vaaar alltså :P

Moa-16
0

#9 Det är riktigt kul! Du skulle ha ringt istället. Och varit allmänt förstörd på rösten. Då skulle det ha funkat 0:)

queenlinnea
0

#11 Då hade jag svimmat XD

fia-mia
0

Jag blev inte lurad men jag har lurat många. Eftersom jag är på semester kunde jag inte lura så många men jag lurade via sms. Hade tidígare sagt till en kompis att det kändes som det spökade i huset i är i. Av henne fick jag endel tips för hur jag skulle göra så det försvann.

En annan sms:ade jag och berättade att jag vunnit en av McDonalds tävlingar. Priset var att vara ett av de där barnen ni vet som går bredvid fotbollsspelare. Så jag skulle få vara ett sånt barn på fotbolls-vm i Sydafrika och man fick ta med en vän. Ville hon följa med? Det ville hon.

Sedan berättade jag att jag skulle köpa häst, men tjejen gick inte på det.

Min bästis fick höra att jag blivit tsm med en kille jag spanat in. Hon blev jätteglad för min skull och frågade massa saker. Så jag hittade på en liten fin historia om oss.

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

Moa-16
0

#13 Haha, vad underbart elakt7! MacDonalds tävlingen var lite extra elakt sådär. Vart dom arga? Eller du kanske inte har tänkt säga något, ;)

fia-mia
0

#14 Först sa hon "va!?" och då sa jag som det var. Men då förklara hon att det var av glädje att bli tillfrågad hon sa "va".

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

Moa-16
0

#15 Hehe, du måste ha lite is i magen!

[Maijah]
0

Nope, har undvikit att tro på något idag;)

Knutte-love
0

Ja, jag blev lurad på min första lektion idag.

Läraren: Här du skulle oxå göra detta prov i dag va?

Och så ger hon mig papperet

Jag: Vaa? Jag ska inte göra det. jag har ju redan gjort det ju.

Läraren: Men du ska göra om provet.

Jag: VAA! Det har inte du sagt till mej ju.

Och så började hon skratta och en annan lärare oxå. =P det som var det roliga var att jag och en kompis hade pratat om att det var första april i dag och man skulle inte lita på andra riktigt. men jag gjorde det 10 minuter efter.=P

Sen var det 3 st som blev lurade av nationella prov i Engelska också. dom satte sej ner och så började hon prata.

Läraren: Ni lär göra om nationella i engelska eftersom dom e borta.

Ett barn: Va? Jaha okej. Dom kan väl inte bara vara bort?

Läraren: Jo dom e borta. men jag vet inte hur.

Sen efter ett tag så skrev hon på tavlan på engelska något  mening med att hon lurades.=P

Och en kille vart as förbannad.=P Och gick ut därifrån.=P Och sa massor med saker.

jag tyckte det var roligt jag.=P

Kramiz Amanda och Danny!

Medarbetare på Cockerspaniel.

Moa-16
0

#18 Haha, det är roligt när folk blir förbannade! Jag tänkte oxå, -första april. Lyssna inte, lita inte på någon. Men, ja det är som bort blåst när man väl är där*-*

Knutte-love
0

#19 Haha. Precis.;P Har du sett att jag kommenterat din hemsida/blogg.=P Kramiz Amanda

Kramiz Amanda och Danny!

FeliciaS
0

Jag har varken blivit lurad eller lurat någon :P

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Moa-16
0

#20 Hehe, ja, jag såg det. Har du sett att jag svarat på din blogg ;D

#21 Trist.

Abico
0

Jag har inte blivit lurad av någon idag *besviken*
Men så har jag mest suttit hemma hela dagen…

Hanna 

Moa-16
0

#23 Men du har ju lurat. Det är nästan roligare. Iaf, om någon går på det,haha.

Abico
0

#24 - Ja, visserligen ;)

Hanna 

Sandra-B
0

Jag har inte heller blivit lurad idag, även om folk har försökt med mer eller mindre bra lögner.
Avslöjade till och med dagstidningens aprilskämt…

Hannas försök med att Maggie skulle vara en hane avslöjade jag direkt (dock via MSN)- inte sjutton har Hanna så dålig koll att hon behöver fråga om e4n så klockren hane inte skulle kunna vara en hona? ;-P

Har inte försökt att lura någon idag heller, om man bortser från tråden Hanna startade om att MiF ska läggas ner som alla Medarbetare samt Sajtvärd var med på :-)

Det är iaf kul när folk försöker :-P

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Moa-16
0

#26 Ni får komma med något mer tro värdigt nästa år. Kanske någon ny lag om marsvin eller liknande ;)

FeliciaS
0

Haha, jag har verkligen hållt mig borta ifrån april-skämt-trådar för att inte antyda att avslöja något (jag är tyvärr rätt genomskinlig när jag vet hur saker ligger till *s*)…

#22 Oh ja, jättetrist! :P

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Sandra-B
0

Vi kom på det ganska sent att det var första april idag och fick således snabba på med att komma på något, jag var dessutom inte online på hela dagen igår så när beslutet vilket (vi hade ett par alternativ) togs var jag inte med.

Förhoppningsvis lyckas vi bättre nästa år- har ju trots allt et helt år på oss att fundera nu! ;-P

**SMF 237 Sweet Dream's 

Royalz
0

Jag har inte blivit lurad :) Är "synsk" så känner på mig om det stämmer eller ej.

[jejjas]
0

Jag sitter å hoppas att sambon lurat mig, men är rädd för att han inte gör det, ,men vart gör man av 100 kg havre i sådana fall?? någon som vet??

[Jessica-B]
0

Jag fattade först inte om detta var ett skämt för de va så "proffsigt" uttryckt, och jag hade såklart glömt bort vilket datum det var, men sen koppla jag direkt när jag såg toppen av sidan. "1 April"

Läste i lokaltidningen att de skulle börja DNA-testa bajs för att kunna se vilka de är som inte plockar upp bajset när de vart ute och rastat sina hundar. Hahahaha. Gissa om jag satte i halsen vid frukosten när jag läste det.

Utöver det har jag inte direkt lurats, vad jag kan komma på i alla fall.
:)

emelie92
0

Folk har försökt lura mig igår, men de har inte lyckats särskilt bra :P
Aprilskämt som har varit typ "OMG! KOLLA!! EN ÄLG!!" Sådant går jag inte på :P

[Jessica-B]
0

Hahahahahahahaahahaha jag hade vikit mig dubbel och fått skrattanfall om någon sa så till mig. Testa förresten att vråla KASTRULL! från ingenstans - jag lovar, de är värt att se reaktionen hahaha.

Creation
0

Ja, busiga Hanna har… :p trots att jag kände mig så uppmärksam, tog godtrogenheten över.

Men jag lurade en annan kompis som hämnd, så det gick bra. Skrattande

Abico
0

#35 - Haha, jag tycker att det är så kul att du kom med ett sådant seriöst svar i tråden ;) "Men hade inte hon fått en oplanerad kull tidigare? Då är det väl ganska säkert en hona? Om det inte skett en förväxling, vill säga…"

Hanna 

Creation
0

#36 Jag i ett nötskal Skrattande försöker hitta minsta lilla anledning till att tro på de jag känner.

Sandra-B
0

Dumt Louise, speciellt när Hanna är i farten ;-P

Men, man lär av sina misstag så nästa år tänker du kanske till en extra gång när hon skriver något konstigt? :-)

**SMF 237 Sweet Dream's 

Creation
0

#38 Det är Hanna som är dum, som lurar mig! :P
Haha, föga troligt, tyvärr… jag går alltid på de skummaste skämten. Och jag kommer att ha glömt det här till dess. Det enda som kan få mig att inte gå på ett enda skämt i April(förutom ifall ingen skämtar med mig) är om jag har datorn avstängd och är okontaktbar.

Men det är väl bara roligt om jag går på sådana här saker? Då får alla ett gott skratt, inklusive jag själv. :-D Haha. Jag tror att jag är en clown i själen..

Dock var det lite pinsamt att jag skrev att hanar brukar ha större pung eller vad jag nu skrev, hrm. Jag har väl blivit för van vid Cinnober och Dianthus, I guess.

Moa-16
0

#39 Haha, ja, ditt svar vart riktigt kul ;)

Abico
0

#39 - Pung-problem har vi alla Cool
Jag var väldigt fundersam när jag fick hem Isse i januari, i jämförelse med Vincent och Donken har han nästan ingenting att visa upp ;) Men det fungerar tydligen ändå. Snoppe Poppe har ännu mindre *s* Förmodligen växer dom till sig.

Åh, hjälp jag sitter och jämför marsvinspungar. Jag måste vara en sjuk människa…

Hanna 

Creation
0

#41 Tur, då var det inte bara min tanke då!

Haha, sjuk? Inte då! Du är bara marsvinsnörd och det är väl ingen direkt överraskning? Vi kan kalla det att du är uppmärksam, för att få folk att inte titta snett. ;)

[Jessica-B]
0

Bäst att vi tejpar igen munnen på Hanna nu Tyst Eller vad säger du Hanna ;) ?

Abico
0

#42 - Hahaha, dåså. Då klubbar vi på det!

#43 - Får jag ha en åsikt om det hela alltså? ;)

Hanna 

[Jessica-B]
0

#44 Japp, fast de gäller att tänka snabbt (eller jag kanske ska säga prata snabbt?), håller på å letar efter en sax till tejprullen nu ;)

Knutte-love
0

#22. Jaapp Såg det nu. ;) Så nu har ja komenterat igen. xD

Kramiz Amanda och Danny!