Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 906 ggr
Royalz
0

Hur långt före öppnar dom sig?

Sökfunktionen funkar inte för mig just nu..

Men hur långt innan dom ska föda öppnar honor sig?

Igår fick jag plats med en finger när jag kände, idag är det öppet nästan 1,5-2 fingrar i bredd.

Vet dock inte om jag känner rätt? Känner på baken, eller hur man ska förklara. Fanny och Maya som inte är dräktiga har jätte smal springa medans Flora har öppet jätte mycket.

Kan hon redan börja öppna sig när det är iaf 5-7 dagar kvar?

Hon är på dygn 63 idag.

Hennes ena vita öra var även väldigt rött och varmt, så det syndes väl. Hon äter både hö och grönsaker med stor aptit.

Hon ska väll inte börja föda än? :S

_Sorry för många olika trådar, men är extra nojjig nu när det är första kullen och vill vara så förberedd som möjligt :)
_

Abico
0

Tänk på att både fram och bakfogen ska vara öppen innan det blir bebisar. Den främre brukar öppna sig ganska tätt inpå förlossningen. Och sedan varierar det väldigt mycket från hona till hona hur tidigt hon öppnar sig, somliga går vidöppna i flera dagar innan födseln.
Min hona som är 7 veckor dräktig nu är öppen 1 cm i bakfogen men jag vill minnas att min senaste dräktiga hona började öppna sig åtminstone en vecka senare.

Hanna 

Royalz
0

Då är det nog bakfogen jag känner :)

Sitter framfogen längre fram, eller hur känner jag den?

Abico
0

Framfogen är precis framför könet på magen, mot naveln. Du känner den på samma sätt som bakfogen, med fingret :)

Hanna 

Ratchaburi
0

Hmm. Och vad menar du att "framfogen" är för något?

Abico
0

#4 - Precis vad jag skriver, den främre fogen.

Hanna 

Ratchaburi
0

Och du menar att det är två olika eller vad då?

Att det är mer än bäckenet som ska öppna sig? Eller menar du att det är två "fogar" i bäckenet?

Royalz
0

Nu hittade jag främre fogen :p Ett finger var hon öppen fram och 2 fingrar bak.

Nu är det bara 2-4 dagar kvar :D

Jätte tjock är hon. Gått upp ca 349g.

[jejjas]
0

Du får sätta in en ny bild i gissnings tråden =)