Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettoff-topic
Läst 1890 ggr
[Strawberi]
0

Vad gör du just nu? #8

Den andra tråden blev lång och seg. Nu har vi en ny och fräsh!

[Strawberi]
0

Själv har jag just klivit upp från min powernap.. Råkade visst somna med odelia bredvid mig. Mysigt värre! :)

Mari
0

Jag håller på att skriva fakturor undr tiden jag väntar på att maten ska bli klar :-)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Lexxi
0

Fixar med min fotosida. Men måste snart hoppa in i duschen innan Andreas kommer hit :p

Mvh Alexandra

http://lexxis.se

Abico
0

Sitter och försöker få ordning på instuderingsfrågorna inför morgondagens prov… Har dock kört fast på: "Vad är IPCC och de så kallade klimatskeptikerna oense om?"

Hanna 

[Maijah]
0

Jag slappar….. fast måste ut & skaka fleecefiltar samt försöka fatta något om morgondagens 2 prov snart.

MikaTela
0

Jag pysslar hemma i huset idag, nu ska jag gå ut en runda med hund i det härliga vårvädret, ska träna på att gå lös! :D

Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se

Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!

Blogg: http://mikatela.blogspot.com

queenlinnea
0

Nu är det nazismen och facismen som ska försöka ta plats i huvudet, jag sprängs snart.

Abico
0

#7 - Underbart, vi sysslade med "-ismer" under hela hösten. Speciellt nazismen och WW2. Visst känner man sig lite hjärntvättad efter ett tag? *s*

Hanna 

queenlinnea
0

#8 Haha, man blir så rubbad av allting så häver man ur sig något så har det antingen något med Hitler eller andra världskriget att göra! Sjukt :P

Abico
0

#9 - Been there done that. 6 månader konstant prat om förintelsen, samt ett besök i Polen, och hela klassen var rätt deppig. Nu fokuserar vi istället på miljöproblemen och all världens orättvisor. Det är då aldrig något positivt på schemat :P

Hanna 

queenlinnea
0

#10 Oh jäklar! 6 månader.. jag hade hängt mig eller något.. På torsdag får vi besök av en man vid namn Benny Grünfeld som ska berätta om sin tid i koncentrationsläger. Kanske det mest intressanta under hela detta arbetsområdet ^^

Abico
0

#11 - Yes, men så går jag på "en sån skola" också, Ingrid Segerstedts gymnasium. Ingrid Segerstedt är känd för sitt arbete för mänskliga rättigheter och under WW2 var hennes pappa omtalad eftersom han var en av få som öppet var emot nazismen som redaktör för en tidning i Göteborg.

Så för blev det ett par veckors introduktion och sedan åkte vi till Auschwitz och Judiska kvarteren i Krakow. Därefter följde jättemycket arbete om det hela, alla ämnen (från svenska, engelska till geografi) var inblandade i det här temat.

Hanna 

queenlinnea
0

#12 Intressant! Jag skulle gärna åka på sådant om det var möjligt,  att utveckla pluggandet lite och inte bara sitta i klassrummet. Det måste varit blandade känslor att få se allt? :o

[jejjas]
0

JAg ska förbereda en bur så Nisse har något att vara i morgon när han kommer hem =)

[Strawberi]
0

Lyssnar på broder daniel..

Abico
0

#13 - Ja, det var fruktansvärt. Men såklart väldigt "bra" att se ändå, jag tycker egentligen att alla måste åka och uppleva det som visas upp i Auschwitz för det är så viktigt att det inte glöms bort. Att läsa om det i en bok är långt ifrån tillräkligt, man behöver ha sett det för att ha någon möjlighet att ta till sig det och förstå.

Hanna 

queenlinnea
0

#16 Jag ska ha det som ett mål att åka dit. Det intresserar mig mer att uppleva saker än att bara fippla med böcker och pappren under en period. Vi dock sett hemska filmer som får en att vilja åka till andra sidan jorden. Bl.a ''Schindlers list'' och det var ju hundra gånger värre i verkligheten och jag höll på att krypa ur skinnet när vi såg den.

Men jag tror också att man måste åka dit, så det är något jag ska satsa på.

[Liinda]
0

Jag pustar ut efter att ha klarat provet idag i foderlära. Och nu sitter jag och pluggar till nästa prov och min "provguidning" jag ska ha imorgon om näsbjörnar..

[Strawberi]
0

jag har skrikit av lycka nyss, mitt spel fungerar!

Abico
0

Ska spring till bussen strax, klimatprov de första timmarna och sedan ska vi tydligen ut och gå *s*

Hanna 

marsvin-90
0

Sitter o äter frukost, ska iväg på min första anställningsinterjuv om 40 min =D

Chieko
0

Borde ta tag i att söka sommarjobb men slappar här istället. Var 17 ska jag få tag i ett sommarjobb jag vill ha?!! Jag är så nöjd med mitt jobb nu (timvikarie på skolor och dagis) att jag inte har någon lust att söka annat. Men allt sånt är ju stängt på sommaren =(

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

[Strawberi]
0

Vaknade nyss hahahaha, jag har setat uppe till halv tre och as garvat åt min kompis. Jag var elak emot henne. Eller inte elak mera retig :P

queenlinnea
0

Sitter och har extrem ångest över mina borttappade nycklar! ..eller ja, dom har snarare gått upp i rök Gråter

Abico
0

Jag har påsklov! *underbart*
Ska redigera ett par bilder och sedan ska Greta, Maggie och Poppe bada :P

Hanna 

[Strawberi]
0

#25 - skryt lagom jag har också påsklov hohohooo. Jag har lov alla dagar utom: måndag onsdag och fredag :D

Abico
0

#26 - Pff.. Mitt påsklov är bättre än ditt ;)

Hanna 

[Strawberi]
0

#27 - tänk dig att inte gjort något sen september.. Det är skönt, men jag är jämt uttråkad <_<
Mitt är 50 gånger så långt som ditt lov någonsint kommer bli!

queenlinnea
0

Har precis kommit in från en promenad med vovven, så hiiiiimla härligt väder ute. Dock hade jag på vinterjackan. LITE VARMT BARA..! :P

Chieko
0

Nöjd för att jag skrev CV och personligt brev i förmiddags. Men segt att jag inte kan dela ut några förrän efter påsk. Tänk om jag tagit tag i det här efter jul när jag började??!!?

Har ni andra som behöver fixat sommarjobb än?

/Karin

Royalz
0

Sitter och väntar på att pappa ska komma hem med pizza :) Är vrålhungrig.

Creation
0

#30 Inte jag(jag är nog för ung fortfarande), men min syster. Hon fixade sommarjobb nu i helgen. :-) Så än är det möjligt att få sommarjobb.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Abico
0

Jag pustar ut lite, har lyckats bada Greta, Poppe och Maggie och städa rent i deras burar. Tror att jag har diskmedel i munnen…

#31 - Åh, pizza! *vill ha*

#30 - Jag har ansökt om feriearbete i kommunen, får se vad (och om) det blir för något.

#32 - Här i kommunen får man söka feriearbete från det att man är 15 år tror jag, men nu kan det vara för sent..

Hanna 

queenlinnea
0

Här ska det firas! Både pappa och mormor fyller år idag så vi ska äta lite smörgåstårta (som jag förövrigt inte gillar :P) och ha trevligt! Mer party blir det på lördag.

Creation
0

#33 Med min vanliga otur bor jag i en av de fyra kommunerna inom Stockholms län som ej erbjuder feriejobb ;P

Abico
0

Som på beställning kom mamma och lillebror hem med pizza och tårta, härligt! *s*

#35 - Härligt ;)

Hanna 

Lexxi
0

Har haft en toppendag med en kompis. Fotat massa små shettisar :p

Nu väntar sortering av bilderna innan det är dags att sova

Mvh Alexandra

[jejjas]
0

Jag har precis nattat djuren så nu nyser jag som en dåre Tungan ute

Chieko
0

Ska ta tag i mig själv idag med och gå och lämna min timlista så jag får pengar i slutet av den här månaden också…

Funderar dessutom på om jag ska ta tag i Bonnies päls igen, den här gången med trimmer…

/Karin

[Strawberi]
0

mm, får se om jag färgar håret senare under dagen. Nu kollar jag bara igenom bildredigering.ifokus.se, ska lämna bidraget till retuschutmaningen =)

[jejjas]
0

Jag har precis vinkat av MaCahan

[Strawberi]
0

Lyssnar på världens underbaraste låten<3

Chieko
0

funderar på vad jag ska göra ikväll…

/Karin

[Strawberi]
0

Kollar antikrundan! :D

freddiie
0

Har precis släppt in marsvinen i nya buren! :-D

queenlinnea
0

Nu sitter jag med en stor glassbåt i munnen. MUMS!

[Strawberi]
0

#46 - mums..

Beundrar mitt hår<3

queenlinnea
0

#47 Ditt hår blev superfint tycker jaaaag!

[Strawberi]
0

#48 - jag gillar färgen, dock livrädd att den ska skära sig till min nya outfit som ajg har köpt som är ''hel'' rosa… Men det är ju inte knall rött så det ska nog gå (:

queenlinnea
0

#49 Jag tror inte det skär sig, visserligen gjorde ju camen så att det såg lite orange't ut men det funkar nog =D

[Strawberi]
0

#50 - la ju upp en bild på bdb har du missat den? Så är färgen lite mera exakt. Sen kommer den ju alltid tonas ur lite varje gång jag duschar. Hoppas verkligen inte, annars blir det peruuuk! :D

queenlinnea
0

#51 Åhh, då ska jag kolla den nu, bums på momangen, oh yes =D (*fem minuter senare*) .. DAMN, det ser awsome ut Nea!

[Strawberi]
0

#52 - jag älskar färgen, tyckte det verkligen var ''mig''! :)

queenlinnea
0

#53 Ja, det håller jag med dig om!

[Strawberi]
0

#54 - hopppas verkligen inte att det skär sig. Men med min otur den senaste tiden så tror jag att det kommer göra det :(((

queenlinnea
0

#55 Då blir säkert detta en stor vändning och slutar positivt tror jag ^^

[jejjas]
0

Sitter å funderar på om min kära sambo driver med mig, han säger att jag ska få 100 kg havre helt gratis Obestämd, om det nu är sant vart förvarar jag et då? inne hos marsvinen går ju inte =S

Lexxi
0

har precis uppdaterat bloggen.. men nu ska jag sova.. är bjuden på påsklunch hon pojkvännens mamma i morgon.. och har har typ 1000000000000 saker jag måste göra innan det :p

Mvh Alexandra

Abico
0

#57 - April, april? ;)

Hanna 

FeliciaS
0

Jag borstar tänderna (varför jag nu jämt gör det när jag skriver i "Vad gör du just nu?"-trådar O.o) och grubblar vidare…

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[Strawberi]
0

#60 - det kanske är de enda du gör? :P

[Liinda]
0

Klockan är nu halv åtta på morgonen på min lediga dag och jag gick upp för en halvtimme sen. För att tvätta :O Nånting är inte rätt med mig tror jag

[jejjas]
0

#59 jag är rädd för att det inte är något April April Förvånad

[Jessica-B]
0

Placera havren i mitten av vardagsrummet, och börja med att fördela det jämt. ;) Lite i nån byrålåda kanske, sen fyller du varenda vas å kruka du har i fönstren, sparkar under lite under soffan osv. Cool Lycka till jejjas

[jejjas]
0

#64 ja jag får nog göra det Flört har ju en bra låda under soffan där går det nog att få i en del :)

[Jessica-B]
0

Om du känner att det blir för mycket havre kan du alltid såhär i påsketider köra upp 50kg av havren i truten på de där påskkärringarna som springer runt å tigger som dårar!! :D

Abico
0

#66 - Tack för inspirationen Skrattande *sneglar på 18kg's säcken med havrekross*

Hanna 

[Jessica-B]
0

**mohahaha
**
Som tur är ska jag i alla fall inte ha några barn, då hade de blitt många kilo havre vill jag lova. Usch vad hemskt jag låter :(

[jejjas]
0

blev lite lättad kommer 50 kg åt gången men 50 kg är mycket det med

[Jessica-B]
0

vart får du all havre ifrån egentligen??? :O

[jejjas]
0

Min sambos pappas kompis han är bonde =) men hade inte röknat med den mängden :S

[Jessica-B]
0

oj, där ser man :)

[Strawberi]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har just kommit hem och duschat från fota-vår-tecken :)

FeliciaS
0

Är hur seg som helst efter att ha haft lektion och ridit i regnet. Usch vad jag hatar regn >.< Blev iskall och genomblöt idag också. Dessutom har jag världens träningsvärk efter idrotten igår, kan inte gå nerför i trappor eller i nerförsbacke *s*

#61 Haha, nädå :P

#69 Jag har fodersäckar på 20 kg åt min häst, och tycker inte det är särskilt mycket *s* Å andra sidan går det åt bra mycket fortare med en häst :P Men har du bara ett förråd/garage så funkar det nog :)

Mvh Felicia

[jejjas]
0

#74  jo men det är ju skilnad på  en isläning och 17 marsvin XD

FeliciaS
0

#75 Ja, det är det :P Fast jag tror faktiskt dina 17 grisar äter mer än min islänning, hon får bara en knapp näve/dag ^^

Mvh Felicia

[jejjas]
0

#76 ja det gör dom ju då :) dom har alltid fri tillgång till foder ;). So  kanske synes ;)

[Liinda]
0

Jag sitter och blir galen på att jag inte hittar data sladden mellan datorn och mobilen :(

[jejjas]
0

Nu ska jag snart gå och Lägga mig, har nattat mina egna djur nu, plus djur på två andra ställen i dag,, och i morgon ska jag jobba =(

Abico
0

Jag begriper inte varför jag är uppe… Här sitter jag och tråkar, spelar bouncing balls på FB och tittar på tråkiga klipp på youtube. Borde såklart gå och lägga mig med tanke på att jag ska orka vara social hela dagen imorgon. Så godnatt då.

Hanna 

[Strawberi]
0

Alltså bläää är så trött att mina vader är så svullna att jag inte kan ta mig till sängen… Jag måste upp tidigt imorgon också, kan inte sova hela jävla dagarna. Har massor av arbete tills imorgon *suckar*

[Jessica-B]
0

Då är vi två Strawberi :(

[Strawberi]
0

#82 - jag kan inte ens äta något längre, får hicka av 3 godisar.. Helt sjukt läskigt ):

Vad ska du hitta på idag/imorgon? ):

[jejjas]
0

Nu är jag uppe å stutsar för om 1 timme ska jag i väg å jobba =)

Abico
0

I'm up! Hade ställt klockan på 09.00 och vaknade till och undrade varför klockan inte ringt ännu "den var ju massor", kisade mot väggklockan som var 09.07 och bestämde mig för att ställa om mobilen (hade jag inte redan gjort det?), stänga av larmet och gå upp istället för att ligga kvar och fundera. Gick upp och duschade, tog på mig kläder och när jag återvänder till rummet och drar upp rullgardinen för att ge grisarna lite ljus ser jag att klockan är 08.32… Va?
Återigen, ställa tillbaka mobilklockan och sedan finna sig i att jag gick upp alldeles för tidigt.

Säger det här något om hur dåligt jag faktiskt ser? Klockan sitter inte värst långt bort och siffrorna är stora!

Hanna 

[Strawberi]
0

ursh och blä.. Tror jag har åkt på magsjuka. Mår illa, men jag är ju hypokondriker.. sova kissnödig = dååligt.

Abico
0

#68 - Usch då :( Illamående är så vidrigt. Vaknade illamående jag också men det gick över när jag pressat i mig lite mat och pratat med marsvinen en stund. Hoppas att du slipper magsjuka.

Hanna 

[Strawberi]
0

#87 - hoppas jag med, kommer skrika och gråta om jag spyr. Jag har sån spyfobi så ibland när jag mår illa skakar jag som en idiot och hyperventilerar. Det är heeemkst, men jag satt uppe sent igår och drack massa läsk = inte bra..

FeliciaS
0

Sitter och oroar mig för Hera medan jag klurar lite på vad jag ska göra i eftermiddag.

Mvh Felicia

[Strawberi]
0

#89 - vad har hänt med Hera? ):

FeliciaS
0

#90 Hon har gått i dvala eller något. Reagerar knappt (hör dåligt), äter dåligt, vilar bara…

Mvh Felicia

marsvin-90
0

Sitter o äter frukost ^^ Va uppe hos marsvinen nyss o när man kom ner igen så hade hunden tagit mina 2 mackor! Så va bara o ställa sig o göra nya :P Nu har man lärt sig o inte ha mat framme när man e borta 5-10 min när man har hund i närheten xD

[Strawberi]
0

#91 - nej fy vad hemskt! Så kan hända mig också ibland… Jag kanske har galna marsvinsinfluensan? :P

Abico
0

Usch, nu är jag orolig här. Lillebror har varit sjuk i två veckor, först sa läkaren att det var lunginflamation och han fick medicin mot det i en vecka. Eftersom det inte blev bättre kollade dom upp honom igen och han fick ytterligare någon medicin eftersom dom ångrade sig och sa att det var något virus istället. Men han är fortfarande inte bättre och mamma misstänker tydligen astma.
Jag vet redan att alla andra i familjen reagerar mer eller mindre mycket på marsvinens hö. Men det är inget problem eftersom dom inte är och river i höet eller är med när jag städar burarna, och dessutom inte blir mer än snoriga/nysiga/killiga i ögonen.

Jag kan i stort sett ingenting om astma (annat än att man får andas i en plastgrej om nödvändigt) och försökte googla fram något. Har läst något om allergisk astma och funderar på vad sjutton jag ska göra om det visar sig att lillebror är dålig p.g.a. marsvinen…

Hanna 

Creation
0

#94 Oj, Hanna, låter inget vidare.. hoppas att det är något annat(fast om det är något annat är det något väldigt ihärdigt virus och det bör man kanske inte hoppas på heller…). Vad visar han för symptom? Det är inte kikhosta eller något liknande?

Abico
0

#95 - Han hostar och verkar ha irriterade luftvägar, harklar sig väldigt och håller på. Jag vet inte alls faktiskt, hoppas att det snart går över..

Hanna 

Abico
0

Sitter här med en liten blöt gurkanos mot armen, jag och Kira tog en promenad till kylskåpet och nu är den stora gurkbiten slut. Bebbarna gillar också gurka, vilken fart den blev i magen ^^

Hanna 

[jejjas]
0

Jag har precis förberät maten och nu ska jag städa burar =)

[Strawberi]
0

Jag läser här, och dricker juice! Mums ( vadå klev upp för drygt 1½ timma sedan )

Creation
0

Jag tror jag dör, det har snöat igen!! :-( Igår var det knappt någon snö kvar över huvud taget, men idag är allt täckt med ett par cm djupt snötäcke.
#96 Det är inte kikhosta då? Vet att min pappa och min låtsassyrra kanske har det. De hostar massor, är snuviga, osv. Kanske är det något som går nu…

Royalz
0

Nu har jag precis betalat in medlemsavgiften hos SMF så nu är jag medlem :)

Brukar det alltid finnas sånna klistermärken på utställningar som man måste ha för att regga en kull? Eller måsta man säga till innan så dom tar med?

[jejjas]
0

Jag har lagat mat, städat 9 burar klipp klorna på alla 17 marsvin och vägt alla med, så nu sitter jag här och är satslös Tungan ute

FeliciaS
0

Jag är trött och hungrig, men alldeles snart ska vi äta middag :) Har idag matat Hera riktigt mycket, det skulle bli en hel uppsats att skriva upp allt hon ätit. Mitt duktiga lilla troll :)

#101 Jag har alltid sett att de har funnits på de officiella utställningar jag varit på.

Mvh Felicia

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.