Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettoff-topic
Läst 770 ggr
Lyan
0

Orkar inte mer :-(

Nu är även Ping halt! Vad är det som händer med mina djur!

Jag vet att Mys skada är mitt eget fel för jag såg inte faran i korgen hon fastnade i (mjuk och stabil) men Ping har jag inte sett att hon klivit fel eller någonting! Det känns inget i benet och hon visar ingenting förutom att hon inte stödjer i galopp.

Jag orkar inte fler hältutredningar på hundarna! Mattis skada var iallafall något jag kunde förstå! Men han är fortfarande inte bra, har en rörelsestörning som han troligtvis får leva med.

Mio åkte jag runt till olika veterinärer och la ut tiotusentals kronor, de trodde inte på mig när jag sa att han var sjuk! Och han är död nu pga det Gråter

Jag orkar inte mer! Det tar aldrig slut! Jag orkar inte fler veterinärbesök som inte ger något! Jag orkar inte all oro som hela tiden gnager inom mig!

[Liinda]
0

Usch vilken jobbig situation :( Lider verkligen med dig det är hemskt sånt där när man inte hittar felen och kan hjälpa dom :(

Abico
0

Det är så orättvist att vissa människor ska få all skit medan andra klarar sig undan utan några problem alls, det bästa vore om det var jämnt fördelat…

Hoppas att det inte är någonting allvarligt med Ping.

Hanna 

Moa-16
0

Vad jobbigt. Som sagt orättvist att någon drabbas av allt elände & andra inget alls. Olyckor händer, klart det inte var ditt fel. Gäller att försöka tänka  positivt & inte fastna i det som har hänt. Utan istället försöka tänka på det som är nu. Dvs, det som går att göra något åt.

Hoppas det blir bra med Ping!

Lyan
0

Det enda som snurrar är att det kommer sluta som med Mio! Det är lisom inte bara hälta, hon ser ut som ett spjälstaket, ögonen rinner och pälsen ser ut som mattsvart vadd :-( Hon äter dåligt och verkar allmänt seg

Var inne med henne för ett par veckor sedan pga detta men vet. sa att jag skulle avvakta och ge henne extra olja och så i maten men det funkar inte!

Vet inte vad jag ska göraGråter

Allt är bara för mycket just nu! Dessutom börjar vi misstänka att jag kan vara bipolär också som om inte allt annat skit räcker

Moa-16
0

Om hon är så dålig, tycker jag du ska åka in med henne igen? Om det har gått ett par veckor utan att det blivit bättre?

Om du är bipolär är det väl bra att du får reda på det? (: Så man kan göra något åt det, menar jag? Du kanske behöver mediciner mot det? Blir säkert bra tillslut!

Lyan
0

#5 Ska ringa imorgon, måste ändå in för hältan.

Äter mediciner mot just det, innan har jag bara varit deprimerad, medicinen slängde in mig i något som verkar maniskt, fast jag kan inte säga annat än att det är ett betydligt trevligare tillstånd än depression

Lyan
0

Pratade med mamma nyss, tänkte det kunde vara skönt att få prata av sig och gråta lite men hon kunde typ inte avlsuta samtalet fort nog, hon har inte tid med mig sedan hon skaffat ny man Gråter

Moa-16
0

#6 Vad bra.

Jag tycker inte medicinen verkar bra! Manisk?, nä, be din läkare skriva ut något annat till dig!

#7 Usch, låter inte heller helt lätt. Hon kanske inte förstår hur dåligt du mår? Har du ingen annan du kan prata med? Någon nära vän, kanske?

FeliciaS
0

Ajdå, era stackare (både du, grisarna och vovven) :/
Du är stark som kämpar på i alla fall, och försök finna glädjen hos djuren trots att det är väldigt svårt när de inte mår bra. De behöver positiv energi för att orka de också :)

#7 Nämen, fruktansvärt :O Kan du inte tala om för henne hur du känner?

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Lyan
0

#8 Har ätit så många olika att jag kommer inte ens ihåg, denna är den enda som hjälpt och om jag måste sluta med den också finns det bara de riktigt otäcka kvar :-(

Känner lite så att vill inte folk ha med mig att göra vill jag inte tvinga dem…

Moa-16
0

#10 =/, Det låter inte alls bra. Hoppas du i framtiden slipper  äta en massa mediciner! Inget vidare när dom ger dig biverkningar dessutom.

Äsch då, tror säkert din mamma älskar dig! & vill att du ska må bra. Om du inte berättat hur dåligt du mår, tycker jag att du ska göra det. Tror hon vill veta. Skulle jag ha velat iaf.

Man kan ju iofs tycka att du inte ska behöva säga det för att hon ska "bry sig"/prata med dig/ge stöd.

Lyan
0

Felpost