Sätta fast vaxduken?
Vi håller på att bygga en bur och vi undrar hur vi ska sätta fast vaxduken i botten? Vi skulle uppskatta snabba svar 
//Anna
Jag har ju en plastmatta och den är såpass styv att jag bara har kanterna uppvikta och självhäftande tejp bakom det. Kan tänka mig att det blir väldigt veckigt om man har vaxduk, men testa. Annars häftpistol? Men det är så roligt för det blir mycket märken när vaxduken måste bytas, vilket den lär behöva göras.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Kan man ha super lim i kanterna? eller kan det bli farligt?
#2 Jag skulle inte våga ha något lim, men också för att det inte blir så praktiskt när ni måste byta vaxduk :P Då kommer burkanterna få repor och gå sönder ytterst, vilket gör att fukten tränger in i träet lättare och det kan ruttna/mögla till slut.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

hm.. aa det har du rätt i men hur stark dubbelhäftande tejp ska man ha för att det ska hålla?
#4 - Jag har "matt-tejp" alltså för att sätta fast plastmatta på golvet, och det fungerar väldigt bra :)
Hanna
Min vaxduk sitter inte ens fast i botten. :-P Det behövs väl inte när spånet, marsvinen och tillbehören ändå tynger ner? Jag har bara tejpat fast duken på utsidan(den del av vaxduken som hänger över kanten) med vanlig, bred tejp.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Häftpistol har jag funkar utmärkt.
Min ligger löst i botten, funkar fint, för då kan ja slänga in den i tvättmaskinen när jag tycker att det behövs. :)
Jag använde Glasfog för att sätta fast min botten. De fungerar, är dock svårt att få bort sen, men de går! =) Och så är de tätt så de kommer inte in nå skit under vaxduken =)