Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 3119 ggr
gnagarlover
0

nu är det snart dags!

min lilla smula har nu gjort en grop i höet och ligger och vilar mycket.äter som en häst.nu är det bara att vänta,har känt 2 bebbar så vi får se.men inget är ju som väntans tider.

[Maijah]
0

Åh va roligt, hoppas allt går bra!^^ Vet du ungefär vilket dygn hon är inne på nu då? :) Spännande…..

gnagarlover
0

nix.visste inte att hon var parad.Förvånadinget har hänt ännu,men hon tycker inte om när jag ska känna på henne.då puttar hon undan handen.är världens gosigaste annars.försöker bara känna i buren då jag inte vill lyfta henne nu.men den som lever får seFlört

[Maijah]
0

#2 Ojdå, tjuvparning eller trodde du hennes "pojkvän" misslyckades bara?;)

Spännande måste det iaf vara! Har bara fått en "olyckskull" en gång, men det var bra allt spännande (och lite läskigt, hoppades att allt skulle gå bra då hon var på tok för ung)

Fridaaaa
0

#3 Kan jag svara på : Nej det var inte tjuvparning, men hon har gått med olika hanar och inte blivit dräktig förrän nu :) Så (jag) trodde att hon kanske inte kunde bli dräktig :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Maijah]
0

#4 Oki, gick tydligen iaf;)

Vad blir det för raser/blandisar då?:)

Fridaaaa
0

#5 Honan är sheltie och är det den hanen vi tror så är han semilånghår (blandras).

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

gnagarlover
0

trodde som Frida att linus och smulan inte kunde fixa bebbar så jag satte henne med blåbär.kommer de runt början på april så är det blåbär och kommer de nu idagarna så är det linusFlört.bilder finns på alla 3 under presentationen.än så länge har det inte hänt något.hon som vanligt förrutom att magen snart spricker.

[Maijah]
0

Okej, spännande då:)

gnagarlover
0

väntar än.bara jag som är nojig.Tungan ute

[Tisslibiie]
0

Så härligt med bebbar!Skrattande Hoppas allt går bra!

gnagarlover
0

väntar med spänning ännuSkrikandes

gnagarlover
0

nu har hon fällt nosen.hur länge brukar det då dröja?Tungan ute

Creation
0

#12 Av vad jag hört är det tecken på att det bara är några timmar eller någon dag innan förlossning, så nu är det nog väldigt nära. Glad Spännande!

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

gnagarlover
0

ja eftersom jag förlorade min förra hona så är jag extra spänd nu

Royalz
0

Hur ser det ut när dom fäller nosen?

Creation
0

#15 HÄR finns bilder :)

HLJB
0

Båda min två honor har fällt ner nosen några timmar före födseln. Flört

[Maijah]
0

Inget än?:)

gnagarlover
0

nix pixSkrikandes

[Maijah]
0

#19 Haha, tålamod tålamod måste du ha;)

gnagarlover
0

för er som vill veta så väntar jag än.alltså är det blåbär som är pappa.Flörtatt gå hemma och kunna kolla sina svin 24 timmar om dygnet är inte bra. man blir så fruktansvärt nojig.man ser alla tecken och tror att nu……

[Maijah]
0

#21 Hon verkar vilja ha kvar dem i magen:P

gnagarlover
0

sorry mina vänner igår var det det dags.kom ner vid 7 på morgonen och då krystade hon som bara den.kl 10 fortfarande inga bebbar.då tog jag upp henne för att kolla och mycket riktigt där skymtades en nos.kl11 fick jag hjälpa henne att dra ut en stor död bebis.strax därefter kom det 2 döfödda till.den förste var en teddy på 133gr nr 2 släthårig 94gr o nr3 ännu en teddy på 111gr.alla jättefina.men mamman mår fint och det gläds jag mig åt.men jag sörjer mina småGråter

Chieko
0

Stackare! Tur att mamma klarade sig iaf! *tröstpussar till er från grisarna*

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

FeliciaS
0

#23 Usch vilken mardröm! Verkligen tur att duktiga mamman klarade sig :) Synd att ungarna inte gjorde det.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

FrippeKurre
0

Va sorgligt:(

Creation
0

Så trist! :-( Men skönt att mamman mår bra i alla fall.

[Tisslibiie]
0

Massor med tröstkramar från oss!<3

[Maijah]
0

Nä va tråkigt:S Mamman klarade sig iaf som tur är.

gnagarlover
0

tack alla det värmer