Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettoff-topic
Läst 531 ggr
queenlinnea
0

OT: Det här med header..

Jag vet att det finns mycket efarna bloggare här inne! :P Finns det någon som bloggar för bloggplatsen som skulle kunna förklara för mig hur man får in en så kallad header och möjligtvis en bild över menyn? :)

/Linnea

Abico
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Yes!
Jag vet dock inte vad du menar med bild över menyn…
Menar du bilden under "presentation" som på min blogg?

Hanna 

queenlinnea
0

#1 Tack Hanna, du är grym! Ja, det är den jag menar.

Abico
0

Då är det rutan över den som är inringad på bilden här som gäller, "Presentationsruta" och välja Bild + text

Hanna 

queenlinnea
0

#3 Tack! =D Stirrade mig blind, Linnea i ett nötskal..

Abico
0

Haha, det var så lite så ;)

Hanna 

[findusen]
0

får man låna lite tråd o fråga hur man gör en header på blogg.se? fattar precis ingenting av förklaringarna jag läst men i princip alla har ju header så det kan inte vara såå svårt! ? :P

queenlinnea
0

#6 Självklart! Du har inte varit här inne och kollat? Det tog ett bra tag för mig att förstå det om det är så att du känner att du inte fattar något :P För det är liiite knepgigt ändå. Hehe.

queenlinnea
0

Man kan inte ändra höjden osv på headern på bloggplatsen, det måste skötas av photoshopprogrammet eller dylikt som man gör headern i?

Abico
0

#8 - Ja, du kan inte ändra storleken på bilden på bloggplatsen så att säga. Det måste du göra tidigare i ett annat program.

Hanna 

[findusen]
0

jag lyckades fixa in en headerbild :D tack för tipset på sidan, jättebra hjälp!! :)