Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 8049 ggr
ho0mii3z
0

Känslig fråga om hane!

Skulle vara glad om någon som kanske varit med om liknande kunde svara , har letat efter information på nätet men inte hittat något.

Ludwig, 6 åringen har fått som hud utväxter på pungen. det är som hud flärpar som sticker ut. precis likadana som vi människor kan få, de är väl iten farligt?

Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag

ho0mii3z
0

ingen som vet?

queenlinnea
0

Det är nog inte så mycket folk här inne nu. Men någon kanske besvarar din fråga imorgon :) Själv vet jag tyvärr inte.

ho0mii3z
0

sant :/ Hoppas på det . Du har aldrig sett de tidigare?

queenlinnea
0

Nej, du kanske kan fixa en bild? :)

ho0mii3z
0

putt putt!!

queenlinnea
0

#5 Hehe, du har inte fotat som jag frågade? Lite lättare att se då :)

ho0mii3z
0

OJ jusste! Ska fixa de!

[findusen]
0

svårt att säga exakt vad det är, men vi har en hane på jobb som har sådana "flärpar" på pungen och rumpan. han har varit hos vet och fått det kollat men hon sa att det inte var något farligt…

nu är din gubbe rätt gammal oxå, så jag skulle tro att det är något åldersrelaterat, precis som gamlingar kan få prickar och utväxter :P

men jag kan ju inte garantera att det inte är något farligt men jag tror inte det! en bild kan alltid underlätta :)

ho0mii3z
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

härt har ni en

ho0mii3z
0

här har ni 2

queenlinnea
0

Jag skulle tippa på som #8 att det har med åldern att göra. Han har inte ont?

ho0mii3z
0

nej han klagar inte, Men tänkte de ser ju ut som kondylom vårtor, kvinnor får de under graviditet, men män och hanar måste väl höra till med hormoner?

Ni vet inga nummer till vetrinärer man kan rådfråga?
Med tanke på hans ålder så skulle jag vilja ringa en bra vet och fråga. Den vi har använt oss av innan är INGE bra! Hon har sagt en massa saker man nu i efterhand undrar om de verkligen stämmer :/

Abico
0

Jag ser faktiskt ingenting konstigt på bilderna..
Äter han som han ska, bajsar och kissar och är glad så skulle jag inte oroa mig.

Hanna 

ho0mii3z
0

kanske är dåliga bilder :/ men de sticker ut två skinn flärpar som måste ha vuxit dit nu på den senaste tiden.

han äter och är glad, han har ju blivit tjockis så man ska nog inte klaga på de iallafall ;) Men de är att dom vuxit fram så fort som gör mig lite orolig, jag vet inte riktigt va de är eller om de kommer fortsätta växa.

Abico
0

Syftar du på skinnet runt snoppen/anus? För det är helt normalt. Tog bilder på hanarna här hemma.

Hanna 

ho0mii3z
0

ne utan på pungen och vid sidorna växer de ut som skinnflärpar, ?!

Creation
0

Jag har också svårt att se dessa skinnflärpar du talar om(kanske kan du ringa in dem i något sorts redigeringsprogram?). Men det kan inte vara skavsår då? Från att underlaget varit lite hårt och trubbigt. Och att den söta gamlingen inte orkat lyfta på rumpan ordentligt.. ;)

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

FeliciaS
0

#17 Om du öppnar bilden i #9 i full storlek (zooma in alltså) så ser du några flärpar på sidorna samt där uppe.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Creation
0

#18 Aha, jag tror jag ser vad TS syftar på nu.

#0 Jag tror nog fortfarande att det där kan ha orsakats att att det skavts upp. Jag har dock inte hört om något liknande tidigare, så det är ju svårt att säga säkert. Men så länge marsvinet mår bra och det inte är något som smittar är det nog inget att oroa sig över.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

[Tisslibiie]
0

Min kusins hane hade också så när han blev äldre, men han led inte alls utav dem. ^^ Visst, det ser lite obehagligt ut, men han blev nästan 8 år och dog utav ålder.

ho0mii3z
0

#20 va bra! TAck, ja han lider ju inte så .