Rymmer IN i buren (bilder)
Varannan dag då jag städar hos marsvinen brukar alla damer få springa fritt på golvet under tiden. En del uppskattar det mer än andra får jag väl erkänna. Nikita har altlid varit en hejjare på att ta sig in i buren när hon fått nog, idag tog PimPim och Simsala också efter!
(Skall tillägga att ingen någonsin hoppat UR buren konstigt nog.)
Simsala var först ut idag…
Haha så söta :)
Ett tecken på att de trivs otroligt bra i sin bur kanske? ;)
/Amanda & 5 marsvins flickor :)
Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se
Haha, vilka charmiga marsvin :)
Haha! 
Du borde ta det som en riktig komplimang att de nästan gillar din fina och stora bur bättre än golvtid. 
Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com
Haha sötnosarna då:P Några av mina brukar också hoppa tillbaka, fast mina burars kanter är nästan dubbelt så höga som dina ser det ut som. Men de 3 är extremt bra på att hoppa;)
Men det är ju jättebra att de trivs i sin bur!:)
å vilken rolig tråd.
Nikita är så söt så jag tror jag dör. Hon kunde få komma hit ett tag bara för att lära mina grisar att det är bra att röra på sig!
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus
Men det förstår du väl, dom måste ju ha koll så att du inte gör något galet när du gör fint i buren. Flickorna ska hjälpa till bara ;)
Hanna
haha va roliga!! :)
Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag
Gud så söta!^^
Åh, så söta de är :-) Mina marsvin är likadana(de förra var det med). Det blir värre ifall man har en gallerbur när dem, har man dörren öppen till den går det inte att hålla dem ute på golvet längre.
Jag tror det handlar om trygghet. Hemmet är en trygg zon. De känner sig kanske lite väl blottade/hotade på golvet ifall de inte är väldigt vana.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Haha, vilka roliga bilder :) Jättesöta är de!
De känner sig tryggast på den plats de har som sitt "revir", där de bor, eftersom deras dofter osv. redan finns där. Hade de varit alltför utforskande hade det varit en betydligt större fara för dem, då är det större chans att de blir tagna av ett rovdjur. Så det är inte så konstigt egentligen :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Jo jag förstår varför de hoppar in igen ;) Framförallt eftersom Nikita gärna hoppar in gensat och hon är den "fegaste" av dem alla. Under tiden jag städar får de dock oftast ha husen ute på golvet och då stannar de hellre kvar än när husen åker in i buren igen.