Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: allmänt
Läst 2081 ggr
PernillaS
0

årets första mumsiga maskrosor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina 4a killar har idag varit i uteburen på våran inglasade altan ute hittade jag årets första maskrosblad.

Mums

PernillaS
0

mums vad smarrigt

Atensia
0

Idag fick mina flickor också maskrosor, inte årets första men största ;) De blev överlyckliga :)

/Amanda & 5 marsvins flickor :)

Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se

FeliciaS
0

Härligt med en inglasad altan *vill ha* :)
Jag hittade en riktigt stor tuva maskrosblad idag som grisarna delade på, smaskens tyckte de!

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

PernillaS
0

mm jag har ställt in deras utebur på altanen. mycket större plats att springa runt på dom hoppar och skuttar.sen har dom massor av hus och olika saker att gömma sig i . Man ser att dom njuter av solen och värmen.

Får dock skugga lite av buren så det inte blir för varmt

Abico
0

Det var länge sedan man såg dig här, kul att se dig igen Glad
Gott med maskrosblad! Jag lyckades plocka ett fåtal igår men det blev ju ingen jättemåltid precis, haha.

Hanna 

Lyan
0

Jag har lyckats skrapa ihop en halv Ica-kasse med gräs både idag och igår, det tar ett bra tag men det är mycket uppskattat :-D Jag har världens bästa äng att plocka på på vägen till praktiken :-D

Nackdelen är att nu lär de tvärvägra både hö och grönsaker ända till hösten…

Binajis
0

Hjälp, här uppe i Sundsvall är snön fortfarande decimeterhög. Räknar med att plocka maskrosblad tidigast om 3 veckor. Både jag och grisarna längtar! :)

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Tina
0

Jag hittade faktiskt lite gräs och ett fåtal maskrosblad när jag var hemma hos min pojkvän. Chester, som aldrig ätit gräs tidigare, blev helt galen och de fåtal strån som fanns att tillägna honom försvann på några sekunder. Flört När gräset sedan var slut satt han och skrek ut sitt missnöje i säkert 10 minuter.

Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com

PernillaS
0

#8 ja det är inte helt lätt att göra sina grisar nöjda när det gäller maskrosor och persilja :-P

5# Tack :-) Har haft lite dåligt med tid att sitta vid datorn händer lite på facebook oxo :-) hehe finns många roliga spel där!