kalla fötter?
har era marsvins ungar kalla fötter? jag har märkt att speciellt den ena ungen thea (den vita) ibland när man plockar upp henne har kalla fötter, vad kan det bero på? även de andra två ungarna har ibland kalla fötter..
Mina har varma fötter , kan kanske burgrunden vara kall? Att de drar in kyla längst med golven? Har du buren vid fönster eller så? Försök att placera buren någon annan stans där de inte drar in kall luft, de är rätt känsliga mot kyla, kan lätt bli förkylda och sjuka.
Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag
hejsan
ja kanske kan vara så att burgrunden är kall.. men jag har inte buren i närheten av något fönster.. får lägga i ännu mer spån då kanske vill ju inte att de ska bli sjuka!
en till fråga
hur mycket spån ska man ha i buren? funderar på om ja har för lite?
mvh helen
#3 Jag har ca 7 cm spån i min bur. Personligen skulle jag inte vilja ha mindre än 5, men det beror förstås även på hur ofta man byter i buren.
Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com
jag har också rikligt med spån! Tänk på att de isolerar kylan så de blir varmt och gott, och de är trampvänligare .
hejsan
jag har lagt en påse med spån till i buren så får vi se om de blir bättre jag hade nog för lite spån innan
mvh helen
Jag har inte mycket spån jag, men mina marsvinstassar är inte kalla. Rummet de står i är väldigt varmt, och fönstret som är där inne är jätte tätt så de pyser inte ut en droppe luft där inne..
har i dag kännt på samtliga ungars fötter och de var varma och mysiga allihopa:) så de var nog så att jag hade för lite spån ska tänka på det i fortsättningen.. jag hoppas i alla fall att de inte har blivit förkylda av detta..
Lycka till. Ge dom rikligt med C vitamin så klarar dom nog att besegra förkylningen snabbare.