Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettoff-topic
Läst 822 ggr
Lyan
0

Om du var rik...

Det var ju någon nere i Helsingborg som vann över 200 mille för någon vecka sedan.

Vad skulle du göra om du vunnit?

Lyan
0

Jag skulle först skänkt bort en miljon var till de i min familj (en fond till barnen så de inte flippar ut och blir brats), en hel bunke miljoner till välgörenhet, miljöorganisationer och djurskyddet.

Sedan skulle jag köpt en stor tomt (som inte ligger ute ni ingenstans) och byggt ett fint litet hus på ca 60kvm men med ett "uthus" på minst 150kvm med ett jättefint djurrum, en fin verkstad och ett stort katthem! Och någon som tar hand om katterna för det klarar inte jag och någon som för städa i verkstaden för det klarar jag inte heller.

Jag skulle rustat upp min skrickbil (som snart rasar :-() och sedan skulle jag köpt en superstylad Nissan 200 i årsmodell 93, hittade en på Blocket med 500 hästar som var döcool! Och så hade jag skickat Bajsbruna Bettan till någon som hade kunnat rusta upp henne till toppskick från topp till tå men sedan lackat om henne i samma vidriga färg hehe.

Jag skulle startat en fond för katter i nöd (vet att det finns, men det kan aldrig bli för många!) med obegränsat med pengar hade man nog kunnat göra lite för katternas situation iallafall.

Sedan hade jag väl fixat till mig själv lite också, med icke håliga strumpor och ett par riktiga skor så jag slipper få ont i fötterna när jag promenerar hundarna.

Moa-16
0

Oj, jag skulle nog ge bort lite till barn & djur organisationer. Sen skulle jag flytta till något varmt land, & köpa ett härligt hus där. & bara ha roligt! Hur gör jag för att vinna? ;)

Chieko
0

Skaffat hus! Och byggt en underbar bus till marsvinen, samt skaffat några till. Bland annat en kastrat från Eragons, underbart fin…

Åsså hade väl familjen fått en resa eller så, ingen idé att ge dom pengar: dom samlar bara på hög ;)

En stationär dator var till mig och pojken, samt en bärbar till honom. Kanske en hund eller så…

Och naturligtvis lämnat en hög till välgörenhet, både för människor och djur.

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

[Strawberi]
0

flytta till japan, sedan köpa hus med en superfin trädgård.. Sedan skull jag shoppa, massor. Och sedan får vi se om jag dela ut till barnfonder eller djur. Men först JAPAN!! och shopping

[Maijah]
0

#4 Japan är riktigt coolt!

200 miljoner är riktigt mycket! Jag skulle nog först och främst typ svimma när jag fick reda på att jag vunnit;), och sen skulle jag totalrenovera/göra om i vårat hus och ge endel pengar till dem i min familj…. Sen kommer vi till grisarna, skulle göra riktigt (och då menar jag riiiiktigt) stora ute & inneburar till dem! Antagligen skaffa några st till också=) Sen skulle jag nog ge massa pengar till djurskydd & sånt… Resten av pengarna skulle bara gå till mig!;)

[WeepingWillow]
0

Jag skulle direkt säga upp mig från jobbet o sedan jobba lite ideelt när jag har lust, som lite tidsfördriv hehe och så skulle jag som ni andra skänka en massa till välgörenhet, sånt som ligger mig varmt om hjärtat. Sedan hade jag köpt en ny fin bil. Jag hade gett en del till min familj sedan hade jag köpt mig en större lägenhet. Rest en hel massa hade jag gjort också! Kanske skaffat en lägenhet i England nånstans. Jag hade även tatuerat sönder hela mig o sprungit på konserter en massa! Finns mycket man kan göra för 200 miljoner :)

emelie92
0

Köpt ett sommarställe utomlands och resa mycket 8-) Sedan hade jag försökt hjälpa utrotningshotade djur t.ex. tigrar :)

Abico
0

Jag skulle ha köpt upp mark i Afrika och byggt elefantreservat Cool

Hanna 

Creation
0

Jag har ingen aning om vad jag skulle göra egentligen. 200 miljoner?? Det är så oändligt mycket pengar. När man gjort allt man vill har man väl ändå minst 180 miljoner kvar… och när man skänkt pengar till hela släkten har man fortfarande 160 miljoner kvar.

Så det skulle väl bli till att skänka minst hälften av det som är kvar till välgörenhet och använda resten till att klara sig utan jobb livet ut(men man skulle ju fortfarande vilja jobba/plugga, annars tror jag att jag skulle bli rastlös). Samt spendera en massa pengar på livvakter/att ligga lågt, annars kommer väl maffian eller nån och kidnappar en…

Jag tycker ärligt talat synd om vinnaren, hans uppgifter ligger ju ute på internet och han har barn och allting. Han måste vara jätterädd för att de ska bli kidnappade!

#8 Haha, du och elefanter… Tungan ute Jag säger till om jag hör om någon djurpark söker elefantskötare för sommaren, om du fick det jobbet skulle du väl allt hoppa i luften av lycka? ;)

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.