Noel och hans vänner
Vilken sötnos :)
tackar! och imorgon kommer hans första hona, en 2 åring som heter Poppan, har en bild på henne men har inte frågat nuvarande ägaren om lov att använda bilden, så jag fotar en egen imorgon 

Va fin han är ^^ Hur många flickvänner ska han få?
#4 hela 5 st om transporten för den ena går att ordna.. 

Han är jätte fin :)

#5 Ojdå, då blir han nog riktigt nöjd;) Vad är de för raser/blandraser & färger? *nyfiken* Eller det kanske jag får se när de kommer?:)
alla är flickor som av en eller annan anledning behöver nytt hem nu direkt, mellan 2-4-5år gammla jag ska presentera dem en och en sen, men alla är korthåriga ser det ut som på bilderna.. jag som inte var intresserad av en enda korthårig *S*
den ena har haft ett riktigt svårt liv och blivit vanvårdad och utslängd innan tjejjen som har dem nu fick henne
jag kommer att bygga ihop 2 st 120 burar till att börja med för jag har insett att våra ungkatter är för mkt marsvinsjägare för att bygga som jag tänkte från början.. det blir evt att jag sätter till en 100 bur med så att de får sammanlagt 340*70 att röra sig på, men får se hur det ser ut först *s* tanken är att det ska bli bokhyllebur eller liknande i framtiden…

Okej, korthår är ju jättefina ^^ Det med buren låter bra, då får de mycket plats att röra sig på:)

Så fin hon är ^^
nu kvittar de!!! så mysigt, det låter som små fåglar.. de verkar verkligen gilla varandra 
#14 Va fint! Vill också ha så men har ingen lust att klippa loss gallret
#16 jag har inte behövt klippa alls :) det var kortsidor som gick att vika upp på bägge burarna
#17 va smart! *går upp och kollar om det går*
Vilka fina flickor den fina herrn har fått ;)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
åh så mysigt! skulle vilja göra så med min bur med, alltså köpa en till och fixa :) men hur ska man göra ifall man klipper gallret så som någon sa här? för att det ska sitta ihop alltså.. ??
#22 hur menar du?
jag har bara vikt upp kortsidorna och sen fäst den ena kortsidan på den andra burens tak & sen satt ståltråd och fäst ihop burarna med så att inte katterna ska ta sig in..
#23 jo jag kom på det med ståltråd sen, kollade om man kunde vika upp min burkant med och det gick
ska bara hitta en bur till nu :)
åh så mysigt dem har det! och stooor bur med :) jättebra har dem det ser det ut som :)
#30 han kanske ska få några fler flickvänner då ? ^^
#31 japp det lär han få förr eller senare 
hehe så kul! 

ja vi har ju plats, så jag har bestämt mig för att ta emot ngn hona som verkligen behöver nytt hem om jag får nys om ngn.. de som är här nu har ju kommit pga allergi hos tidigare ägare eller pga att deras burkompis gått bort..
jo, jättebra att du gör detta verkligen! om jag skulle vart myndig och bott själv så skulle jag nog ha "huset fullt" nu. jah jag skulle nog ha det nu med om inte mamma och pappa hade sagt stopp… :) kollat blocket? brukar finnas mycket nu. iaf där jag kollar, dvs hallabd och älvsborg. men det är oftast hanar, men kanske finns någoon kastrerad liten med.. lycka till
#35 här nere (skåne) verkar det vara mest hanar med, vågar inte ta in ngn mer kastrat, det blir nog bråk ;)
hade en annons på blocket själv och fick de flesta av dessa flickorna därifrån. men tog ner den eftersom jag trodde att det skulle bli för mkt, har ju tingat ett par sötisar uppåtlandet med, men transport verkar inte lösa sig nu just..
men vi får se, kanske lägger upp min annons igen 
japp :) skriv hur det utvecklas här i tråden :) är nyfiken
Jag måste bara säga att jag verkligen gillar det du gör. Att ta hand om äldre marsvin och ge dem ett PERMANENT hem tycker jag är föredömligt. Det är så populärt att omplacera djur just nu också ofta välbehövligt men jag gillar inte tanken på att de måste byta hem hela tiden. Fram för fler permanenta åldringsboenden!
#38 Jag håller verkligen med.
Det du gör är verkligen jättefint :)
Mvh Felicia
#38 & 39 håller med er :)
VILKA SÖTNOSAR ^^
aw så söta! och gulligt med kaninen med :D härligt o mysigt med så många :) Gillar spec den sista bilden. för jag ääälskar marsvinsrumpor ^^ :S 
#50 de är "bara" 4 st marsvin änsålänge ;)
men kanske kommer två till snart.. ni får se 
så roligt! :D
nu har Noel fått två nya vänner :)
två ettåriga honor vars familj blivit allergiska mot dem..
bilder kommer förhoppningsvis senare idag om jag hinner ;)
så roligt!!! nu blir det lite fler i den stooora buren ;)
Vad bra att du tar dig an dessa grisarna! Noel har ju fått ett helt harem :-)
Skickade precis PM till dig om du var nöjd med huset, precis efter såg denna tråden och det ser ut som iallafall marsvinen är nöjda ;-)
Vilken mysig flock du fått ihop! :-) Alla funkar harmoniskt tillsammans?
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
#68 njaa inte än, men det är mest Poppan som tjaffsar med alla… det funkar bättre än jag trodde efter såhär kort tid 
jag kan säga att flocken är mkt mer harmonisk sen de två nya kom!
nu är där lite spridning på åldrarna i gruppen, från 1-5år är de nu, det verkar vara bättre att ha så än enbart äldre grisar.
det verkar även som att ju fler marsvin det är dessto mindre tjaffs.. är det ngn mer som upplevt det i flockar?
alla verkar lyckliga och det kvittras mer än jag någonsin hört förr!
#70 Vad skönt :) Jodå, de lever ju i mindre flockar och inte i par och då tycker jag att det blir en bättre stämning.
Men varför har hon en kal fläck på ryggen?
Mvh Felicia
#71 troligen äggstocks cystor, det är nog därför som hon är så "störig" och mkt på de andra med.. men hon är pigg och glad i övrigt.
jättefina!!!!! Kajsa och Ella ser ut så som man tänker sig att marsvin ska se ut på något sätt! med färgerna och allt, undrar bara. på den sista bilden.. vad är det i den kartongen eller vad det nu är jämte marsvinet? :)
#73 tyvärr hade jag förväxlat namnen och den jag trodde var Kajsa var Ella och tvärtom 
i kartongen är en handuk som de brukar gilla att sova på, ett av marsvinen reste hit i den kartongen och hon och Noel brukar mysa där så jag har inte velat ta bort den..
jaha, vad gulligt det låter =)
det hänt så mkt på senaste tiden.. min bror har gått bort och en massa saker har gått åt skogen och just nu känns det helt enkelt inget kul med marsvinen 
har ingen aning om varför just de känns så besvärande när inte intresset för de andra djuren har blivit påverkat av all stress och sorgligheter..
usch..
#77 Fy, så jobbigt! Hoppas att det blir bättre snart :-( *styrkekram*
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
#78 ja det hoppas jag med.. vill inte känna såhär, men det är begravning nästa vecka och mkt på gång.. så det är säkert därför
jag hoppas iallafall att det går över.. har ju inte ägt damerna sålänge ens, skaffade ju ett helt gäng eftersom jag var säker på att jag ville fortsätta med marsvin, så den här känslan bör väl gå över.
Det kan ju bli så när det blir mycket som man har att tänka på, jag känner igen mig! Vissa perioder när det är mycket för mig så får marsvinen bara det dom behöver, alltså mat, vatten, hö, ren bur o den vanliga almänna skötseln men inget utöver det o även det känns ganska jobbigt, alltså inte en massa gos eller annan ompyssling o så, intresset svalnar en del men sen kommer man igenom det o då kommer intresset tillbaka igen nästan starkare än innan :)
Så fortsätt bara försöka ta igenom det här, tänk på din bror och ta dig tid att sörja honom (ledsen för er förlust :() så kommer du säkert upptäcka marsvinen igen efter det :)