Så var det lördag!
Lördagstråden då.
Händer idag då?
Själv renoverar man privatbloggen ^^
#1 - jag tyckte det verkligen var jätte häftigt! Ska kopiera in alla senare ^^, får se vad för mästervärk man kan hitta på med tassarna. :)
Man kanske ska skicka efter alla tassar och hänga upp i en stor tavla i marsvinsrummet? :)
#2 Ja det va skitcoolt! Funderade på att skicka efter en canvas på nån av bilderna, kanske försöka sätta alla tre grisarn apå kopiatorn haha. Man såg lite förhårdnader dock på 2 av marsvinen så dom får jag nog göra lite pedikyr på innan om det ska bli tavla hehe.

haha strawberi, sluta byt visningsbild jag blir förvirrad! :P
Idag har jag åkt till massor med Second Hand(älskar loppis & second hand <3) och hittade en jättefin turkos jacka för 80 spänn som fick följa med hem. Köpte också ett duschdraperi som marsvinen springer på på golvet just nu, en fin grön färg :-D Sen har jag bara suttit inne, pollenallergin förhindrar att jag får gå ut och leva som en vanlig människa :(
Jag har precis fixat färdigt smörgås-tårtan föär i morgon, städat burar städat lägenheten och nu ska jag laga mat, senmska jag bada och fixa med Rolfy…
Det verkar faktiskt åska lite ute just nu, det mullrar! Helt otroligt ju!:P
Jag har precis klivit ur duschen efter att ha gett grisarna sin medicin och sanerat i rummet *pust*
#7 Jag har fått den i present men den var nog inte så hemskt dyr, det är en skrivare/scanner/kopieringsmaskin i ett :) Egentligen har jag scannat marsvinen hehe för jag har inget bläck i den så jag kan inte skriva ut några kopior.

#10 Avataaar! :-D jag har nördat den serien, några gånger typ :o Serien ska ju bli riktig film nu :-D
#11 - DU!! Det är bästa serien någonsint! Filmen tror jag dock kommer faila -__-
Nu ska jag ha denna bild ett tag tror jag. Tycker den är så söt, det är Odelia som sitter emot plexiglaset :)

#12 Tror också filmen kommer suga, för det första är Zuko inte alls lika snygg i filmen som han är i serien, för det andra, Aang kommer inte ha någon humor i filmen :( #13 Odelia är en riktig sötnos hon!
#14 - jag funderar på skita i att se filmen. Om inte Zuko är snygg har den förf*n ingen mening… Och om inte Aang ska skämta är det inte ALLS kul ju!
Hon är ett riktigt charmtroll hon! Hon blir det allt mer för varje dag, hur ska detta sluta? ;)
Hemma från Ikea, lite inredning rikare och några hundrakronor fattigare ;) Fina matskålar blev det till odjuren också.
Jag vill också ha marsvinstassar på min vägg! Går det att scanna in dom i datorn tror ni? För någon kopieringsmaskin har jag inte..
Hanna
#16 - vadå scanna in dom i datorn? Det är ju det jag gör! Scannar direkt in i datorn :)
Sitter och webbar med en kompis och svälter ihjäl. Vi ska äta ruskigt god mat ikväll. Något som heter Pataj, mmmmmmhhhh, smarrigt! ;)
#19 - kostar inte ett öre, det är som en kopiator, men vi har så man kan koppla in direkt i datorn och scanna in xD
#17 - Jag fattade det som att du använde en kopiator?
För jag har en scanner och då funkar det alltså att bara slänga upp marsvinet på den och köra? ;)
Hanna
#19 Jo alltså när man kopierar så skriver den ju ut en bild på marvinet eller bilden eller vad man nu vill ha kopierat men när man scannar åker den direkt in i datorn ;) O jag har inget bläck i skrivaren så jag kan inte skriva ut några bilder. Kan hålla med om att jag låter rörig haha, jag o förklaringar går sådär ihop :P
#21 - PRECIS SÅ HANNA MENAR JAG! :)
#22 - jag förstår precis vad du menar.. Men vi menar ju båda lika (de är dom andra som är lite tröga)
#21 Ja bara släng upp tjockisen på scannern o scanna på :) Men det blir små tassmärken på så man får torka av sen haha. O nej det går inte stänga luckan haha.
#23 Ja vi menar ju samma sak ;) Men vi är kanske lite mer high tech än dom andra haha.
#25 Men en scanner måste du väl hört talas om? :P En sån som man scannar in foton med? En sån räcker, du behöver inte ha det andra haha.
#23 - Nice, då är jag med ;) Ska bara lyckas hitta scannern…
Hanna
#26 - haha precis! Jag förklarar uruselt egentligen så jag lägger mig utanför..
#29 Haha men du är ju för tusan uppväxt under dataåldern så du borde veta vad en scanner är :P Jag som är så gammal vet ju t o m!
HAHA, ojoj, jag funderar på fixa bättre scanning bilder :P
#10,11 Jag älskar Avatar serien!^^ Har alltid gillat animerade japanska/kinesiska serier starkt! Jag tror att filmen kommer bli riktigt dålig faktiskt:S Men vi får väl se… kanske blir man överasskad?;)
Regnar fortfarande….. letar efter (tillfällig) gallerbur till tjejerna på blocket, skulle vara enklare att virkona än bokhylleburen, som bottnen börjart lossna på:/ Måste fixa något, killarna bor i en gallerbur som jag hade hemma nu (tillfälligt) Itrafungolen var ganska lätt att få i dem, den luktar körsbär. Undrar om den smakar det?:P Vill inte testa;)

Okej, jag får leva på knäckebröd och vatten imorgon efter hur mycket pizza jag ätit idag x)
#36 - Haha, jag lovar att jag ätit mycket mer. Inte pizza, men godis, god mat, bullar och kakor ;)
Hanna

#37, snälla, inget mer prat om mat jag kommer avlida ju! *spy* Haha, nej usch, jag tänker låta godispåsen och chipspåsen ligga orörd istället. Marsvins-diet för mig ! :D
Jag har precis terrat sambon som gör tårta =) jag satt på diskbänken å åt ohoj sås direkt ut tuben =) gott va det men nu är den slut =´(
Jag satt och höll på att somna här framför, sedan så swischar det förbi en popcorn-lukt och vips så står det en skål framför näsan på en. Mjao, det kallar jag service. Haha nejmen, jag har iaf lovat mig själv att inte trycka i mig hela skålen :P
jag har ätit lite godis.. Jag nmår redan illa :(
Fick nyss in en desert som slår popcornen med hästlängder *dregel* Varma jordgubbar, banan, apelsin och annanas med ett täcke av riven mintchoklad och en glasskula. Detta har pappa gjort bra! :P
#43 - ……….
#44 hahaha, jag kan skicka på posten!
#44 - tacktack!
Jag har städat till marsvinen, köpt skivor till lite flera marsvinshus, bråkat med pojkvännen och gjort bort mig på Ica.
Cyklade dit för jag tänkte köpa godis att tröstäta och när jag kom fram till kassan kom jag på att plånboken låg hemma :-O Som tur väl var var en bekant till mig där också så jag fick låna. Pinsamt värre!
För en stund sedan kände jag hur det kttlade på halsen och när jag drog med handen fick jag en skalbagge i handen! Örk!

fuskis
Dagen har bestått av marsvinsbebbar, travbanan, körning med köttbullen och lite kalas!
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
Jag har just sett en underbart film 
How to Train Your Dragon - se den!
Hanna
Just nu sitter jag och äter banan doppad i choklad sås =)
Nu sitter jag och tittar på Bert, hahaha. Humor på högsta nivå!
Hanna
#51 - nääääääääää *sätta mig som en säck potatis* JAG VILL SE!!
Fast för det ska jag faktiskt kolla på lucky star istället! :D (det är också roligt!)
#53 Bara du inte gör som en kompis gjorde. Hon åt choklad medans hon körde bil och spydde sig själv i knät! jag frågade varför hon inte slutade äta när hon började må illa och svaret var: men det fanns ju kvar!
#55 Jag kan inte hjälpa för jag är likadan
. Är konstigt att jag inte rullar fram!
Jag åt typ 10 godisar idag. Och drack en halv läsk. Jag mådde pytom och göre fortf.. *kollar klockan* Inte konstigt är ju trött!
Jag hade en väldigt hektisk lördag igår - skolarbete, städa marsvinsburen, stall, middag hos kompisar osv…
#1 Det liknar ett fotografi (eller, jag tog många förstås, men slutresultatet blev ett) jag tog till ett fotoarbete jag hade i höstas ;)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Vilken annorlunda lördag jag fick till slut! Tänkte jag skulle festa till det lite o fira min födelsedag som är på måndag men så var ingen av mina bekanta hemma så då ställde jag in mig på tråkig hemmakväll, men när jag väl satt mig med lite cola o grejs ja då blir jag medbjuden på dans! Då tänkte jag ju att min kompis ville ut på krogen o dansa för hon ville dricka lite öl först så jag sa att jag dansar ju inte men visst kan jag hänga med ändå.
Det visade sig dock vara ett riktigt buggställe med live dansband o hela baletten haha! Jag som vanligtvis lyssnar på metal, punk o hårdrock haha. Ni kan ju tänka er, där står jag i svarta jeans med häng, rutig kortärmad skjorta o armarna täckta av tatueringar o dansar tryckare med en kille från jobbet till dansbandsmusik! Oj oj oj jag var så malplacerad haha!
#59 Häftigt! Mycket tydligare än mitt inscannade marsvin :) Har du haft henne på nån glasskiva då eller nånting? Men jag var lite stressad så jag bara slängde upp marsvin på scannern på löpande band utan vidare planering haha så det blev lösa hår o små tassavtryck överallt till slut. Ska göra det riktigt fint nån dag när jag har tid :)
Ska nog köpa en sån. Om den nu inte är dyr.