Hjälp! Hon äter ingenting!
Vi var ute ett par timmar och när jag kom in fann jag Mopsis ligga på samma ställe som förr. Maten var orörd. Jag satte fram gurka och äpple men hon ville inte ha. Jag lyfte henne och hon rörde sig inte alls, hon brukar ju sprattla lite. Jag hämtade blåbärs proviva och tillsatte några droppar c-vitamin.
Vad ska jag mata henne med? Hon äter ganska snällt från sprutan.
Håll henne varm och fortsätt att mata så gott det går, mycket mer finns nog inte att göra 
Hanna

Mata, mata, mata är dte som gäller i en sån situation. Försök att få tag på Critical Care från Oxbow, vet inte hur ni har det i Finland men här i Sverige säljs det av vissa veterinärer. Hon behöver få näring i sig så allting du kan få i henne är bra! Köp näringsdryck från apoteket t.ex Fortimel eller Resource (vet ej om det finns i Finland men motsvarande finns förstås, det är alltså näringsdryck för människor) och mata henne med det. Du kan även mata med majsvälling, det kanske är lättare att få tag på nu så här på kvällen.
Hon kan eller orkar inte gå! Jag är verkligen jätterädd att något är fel. Kan inte tro att allt dethär beror på antibiotika och urinvägsinfektion.

Det låter tyvärr väldigt allvarligt är jag rädd. :-( Sitt med henne i en handduk i famnen så att hon får värme från dig. Du kan nog inte göra så mycket mer än att försöka mata henne just nu.
Ååh vad jobbigt, hoppas allt löser sig!
Hon sover i kojan inlindad i en handduk. Jag har sagt åt barnen att det kan hända att Mopsis dör. Det är bara gråt o elände här nu. Jag var till macken och köpte majsvälling, men jag gav blåbärssoppan för bara en timme sedan, så jag får väl vänta en stund. Vill ju inte att hon ska kräkas.
Jag tror nog att det är lika bra att du får i henne så mycket som det bara går. Fast det beror ju på hur mycket blåbärssoppa du redan gett.
Jag låter henne vara i kojan ifall mamman vill se till henne. Hon verkar inte förstå att nåt e fel. Hon var just in och gick över ungen och gick ut tillbaka.

#6 Så länge hon tar emot det så är det bara att mata på. Marsvin kan inte kräkas men när de blir riktigt dåliga så brukar de helt enkelt sluta svälja och allt man sprutar in i munnen rinner bara ut igen. Men som sagt, om hon sväljer det du ger henne så är det bara att mata på.
Jag matade henne med majsvälling och hon hade svårt att svälja, men det gick. Annars inget nytt. Hon bara ligger lyfter huvudet nångång, men hon orkar inte hålla det uppe. Hon är så nära att dö. Så innerligt önskar jag att hon blir frisk igen.
Håller tummarna för att det fixar sig!
Åh nej, vad tråkigt :( Det är jättejobbigt när de inte äter, eftersom att det är så viktigt blir man så orolig. Vi håller tummar och tassar för att hon kommer igång med ätandet.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus