Kirskål!
Nyss när jag och mamma var ute i trädgården så frågade jag henne ifall hon visste var man kunde hitta Kirskål. Och då visar hon mig att vi har ett halvt land fullt av Kirskål!! Och det har jag aldrig tänkt på förut. Så jag plockade en halv kasse full som kommer räcka i flera dagar. Marsvinen behöver då inte svälta i sommar ;)
/Amanda & 5 marsvins flickor :)
Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se
Åh, vad härligt! Så det finns så mycket redan?
Hanna
Det var inte så högt, men fanns en hel del. Beror antagligen på att det är längs med husväggen och att det brukar vara väldigt soligt där :)
Blir det inte visset om du spar i flera dagar? Jag plockade lite maskrosblad hos mamma och pappa för några timmar sedan bara, dom såg ganska ledsna ut nu. Men väldigt uppskattade av grisarna ;)
#3 Hm ja det kan nog hända, men jag har Kirskålen i kylskåpet så jag hoppas att det inte vissnar :)
Härligt! Vi har en slänt runt huset där solen värmer på bra, idag plockade jag de första kirskålsbladen :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Jag har plockar förra sommaren.hängt upp o ner o torkat ,mkt uppskattat .men det smular sönder väldigt lätt …
ett tips är att sätta de i vatten ,som blommor ,då vissnar de inte så lätt.
pernilla abbylines
#6 Ska testa sen när kirskålen blir lite högre att sätta de i vatten :)
Jag undrar om man kan ge hela kirskålet dvs inklusive blommorna eller ger man bra bladen? Har aldrig vågat testa.