Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 2147 ggr
diva
0

idiotiska telefonsamtal

Jag blir så förbannad. Jag har satt in en annons på blocket om marsvin till salu och skrivit speciellt att dom inte säljs som reptilföda. Fick ett samtal nyss av en kille som fråga om han kan ge dom till sin orm. Alltså har folket så lite göra så dom måste ringa och dumma sig i telefonen. Det är inte första gången det händer heller. Idioter säger jag bara.

Inlägget redigerat av moderator pga att det bröt mot sajtens regler.

[Maijah]
0

Jadu, det finns idioter lite här & varObestämd Fattar inte riktigt hur de tänker egentligen, jamenar står det i annonsen Inte till föda! så borde de väl fatta det?! Eller så bryr de sig inte änns om att läsa vad det står……

diva
0

jo jag sa det till honom också och ifrågasatte varför han ringde då det stod i annonsen och då sa han att han trodde jag skoja då jag skrev att dom inte skulle säljas som reptilföda. Dåre

[Maijah]
0

#2 Herregud, va tänker folk me egentligen? Hmmm…..

emelie92
0

Lite korkat. Om han hade varit smart hade han struntat i att berätta att han skulle ge dom som reptilföda och bara köpt marsvinen direkt istället… tur i oturen kanske?

diva
0

Jag tror att han bara drev. Han hade nog inte i avsikt att köpa dom överhuvudtaget. Det är såna där som gillar att dumma sig bara.

Linnet
0

Jo det var säkert nån som ville ha lite "kul", jag har också varit med om liknande telefonsamtal. Väldigt irriterande faktiskt, men en del har tydlingen lite att göra.

HLJB
0

Kan undra om det är samma kille som ringde mig igår kväll ang Molly som jag har ute på annons.

Han ringde först en gång (med oskyddat mobnr) och sa att han hade en stor hane hemma som behövde få para sig och undrade om Molly var kvar…han ville att jag skulle ringa på ett nr som han rabblade upp ett annat mornr men jag sa nej och sen la jag på. Då ringde han upp igen och sa att det bröts för att han for genom en tunnel…. *dah*

Han var intresserad och ville ingen att jag skulle ringa upp jag sa nej det gör jag inte och då frågade han om hon ouiiiar (han lät så själv) när man öppnar kylskåpet, jag sa "öööh jaa" och då sa han att det var bra för det är ju därför man köper marsvin, för att dem låter när man öppnar kylen. En tjej skrattade i bakgrunden och jag frågade hur många öl hade hade druckit, då svor han och la på.

diva
0

#7 vilken idiot. Kan ha varit samma, men det finns nog flera idioter skulle jag tro. Man kanske skulle sluta lägga ut telefonnummer då man sätter ut annonser på blocket. Då kanske man få vara ifred för oseriösa människor

[Liinda]
0

Där är en andledning till att jag inte lägger ut telefon nummer i annonsen. Bättre att dom mejlar och så får se då om dom är seriösa först.

urfaren
0

det är ett gäng grabbar som skämtringer runt bara för att göra människor upprörda. Ibland spelar de in det med och lägger ut på youtube. De ringde mig någon gång, men jag bara la på.

Lina - Medarbetare på Cocker spaniel i fokus

[Maijah]
0

Att inte vissa människor har något bättre för sigObestämd Löjligt.

[Strawberi]
0

Vart är det vi kallar respekt? Varför håller man på som man gör. Idioter rent ut sagt.

Tina
0

Jag tror också att personen bara var ute efter att roa sig. 
När jag skriver annons skriver jag aldrig ut att mina djur inte säljs som föda, det är något som jag tar för givet och strikt undviker.
Jag skriver istället ut vilka krav jag har på köparen och hur viktigt det är regelbunden kontakt mellan köpare och säljare, marsvinskompis i hemmet osv.
Följer man mina krav, vilket krävs för att få köpa mitt marsvin, använder man det inte som mat till annat djur.

Livet med två australian shepherds
https://brukshundarnas.wordpress.com

HLJB
0

Jaha då ringde en tönt och ville köpa ett marsvin, vilket som helst, de billigaste… Jag frågade om han skulle ha det till ormmat och han sa "ja just det precis". Jag borde spelat med och sagt jamen de är bara att hämta allihopa på en gång så har du mat för resten av året. Jag matar själv mina ormar med marsvin (alltså på skoj) …

Linnet
0

#14 Men fy vad det ringer mycket konstigt folk, har klarat mig hittills i år, men det kommer säkert till mig också. Verkar lite segt med marsvin nu, eller egentligen inte, har ju bara en eller ev. två ungar otingade, plus dom här två killarna som kommit tillbaka. Men nu har jag satt den ena med två honor. Annars är det mest kaniner som folk vill ha nu, 6 av 9 ungar från dom två första kullarna är redan tingade.

diva
0

#14 Har inte folket nå bättre för sig än att driva med folk. Ska säga att jag fick ett seriöst samtal sen och han bokade bägge Tottes bebisar och skickade även kort på deras bur och dom 2 marsvinspojkar som dom hade sen tidigare så det vägde upp det idiotiska samtalet jag fick tidigare idag.

Lyan
0

Jag fick ett samtal från en tjej som ville köpa Birk för att koka soppa på honom. När jag sa att det inte kändes bra att sälja till henne undrade hon vad som inte kändes bra, om jag hade ont i magen som de hade i reklamen :-S Mitt under samtalet vrålade hon också håll käften ***** unge till någon i bakgrunden.

EAC fick ett samtal från en som ville ha en ökenråtta att titta på när han runkade.

En annan fick ett samtal från en som ville ha en marsvinshona att ha sex med :-O Eftersom de fick så stora ungar tyckte han att det borde få plats en människo***!

Sedan är det ju alla som mailar för att sedan inte svara mm
_
Inlägget redigerat av moderator pga att det bröt mot sajtens regler._

diva
0

#17 fy tusan säger jag bara

Lyan
0

#18 Visst är folk underbara Tyst

Millie
0

#17 herre gud vad är det med folk egentligen FörvånadSkrikandes

[liisu]
0

Fy vad otäcka människor det finns!

Här kämpar jag för att hålla lille Mopsis i liv och sånadär människor bara njuter av att plåga djur. Varför är det ens tillåtet att sälja reptiler och andra rovdjur som ska äta levande djur. Det är ju djurplågeri. För dem ut i naturen där de hör hemma.

Lyan
0

#21 I så fall skulle man inte få ha hundar eller katter heller, de är också köttätare…

Jag har inget emot att mata med "keldjur", bara de har haft ett bra liv och blivit avlivade på ett humant sätt. Har själv haft orm som jag har matat med marsvinsungar. Det är väldigt få som skulle få för sig att mata med levande nu för tiden.

Hoppas lilla Mopsis klarar sig! Vet hur jobbigt det är :-(

[Maijah]
0

#17 Öh finner inga ordFörvånad (eller jo, men det är mot skrivreglerna;)

Människor kan verkligen vara vidriga varelserSkrikandes

[liisu]
0

Man brukar ju inte mata hundar med levande djur. Ok, somliga används i jakt, men det är ju inte för att hunden ska få mat. I det stora hela äter ju hundar vanlig hundmat och mår hur bra som helst fast de är köttätare.

Katter jagar ju möss och fåglar, det ligger i deras natur. Där är det ju ändå lite skillnad att de äter möss som är skadedjur. Och katter mår ju helt bra dom oockså fast de bara får kattmat. Fast de är köttätare.

Är ingen ormkännare, men nog måste det väl finnas annan mat för dem också? Måste de verkligen få levande djur? Eller är det bara för att det är den bästa maten för dem?

Det kan inte hjälpas att jag tycker det är hemskt att marsvin och andra djur ska ges som mat åt en orm som sällskapsdjur. Bara min åsikt, hoppas du inte tar illa upp.

Lyan
0

#24 Men ormarna äter ju också möss = skadedjur, ända skillnaden är att katterna leker med sitt byte tills de dör och omarna får avlivade möss/råttor

Det finns inget annat att ge ormarna om man inte vill dömma dem till döden. Likadant med katterna, får de inte animalisk kost dör de från bristsjukdommar.

Många "barfar" också sina hundar och katter, de får rått kött att äta (i korta drag).

Människor äter ju också kött, det köttet som människor äter har lidit mååånga gånger mer än de möss/råttor/marsvin mm som ges till ormarna.

Kattmat/hundmat = kött i pelletsform

Fridaaaa
0

#17 Vilka hemska och vidriga människor! Sånna borde låsas in på psyket!

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

HLJB
0

Jag har också haft orm och matade dem ed både döda och levande möss! Det gick så fort för ormen att döda så den hann bara pipa till och den var den död, som i naturen fast där blir det mer jakt eftersom både ormen och "maten" har mer plats att fara iväg till.

Däremot skulle jag inte klara av att nu mata en orm med marsvinsungar… men jag har blivit mer blödig på äldre dar och jag tycke rinte om möss eller råttor på samma sätt.

eemmaL
0

vilka knäppa människor de finns :S de är ju dessutom förbjudet att utfodra med levande ryggradsdjur

Lyan
0

#28 Jag tror inte det är bokstavligt talat förbjudet men lagen säger att man inte ska utsätta djuret för onödigt lidande, vilket det blir när "bytet" blir trängt. Det är dessutom stor risk att ormen blir skadad om bytet försvarar sig när de inte har någonstans att ta vägen

Creation
0

Tänk på hur ni skriver! :-) Undvik att använda svordomar/ovårdat språk, då det bryter mot sajtens Skrivregler.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Buffen
0

För inte allt för länge sedan ställde jag frågan om hur seriösa reptilägare förhåller sig till levande föda i ett reptilforum och jag fick enhälliga svar om att det tillhör en oseriösare skara att använda levande föda om ormen tar död föda, vilket tydligen är väldigt vanligt att dem gör. Att använda levande föda tillhör alltså de yttersta undantagen och har absolut ingen mening om ormen utan problem vill äta död. 

Men som i alla kategorier finns det dem som är mindre seriösa och kanske redan från början har djur på helt fel premisser.

Marsvinsmaffian - marsvinsinspiration på internet

Linnet
0

Men dom som ringer såna här dumma telefonsamtal, har antagligen inte alls några ormar utan vill bara ringa för att ha lite roligt. Man hör ju det ganska direkt och jag brukar ju ibland spela med, då kan dom bli lite sura.