Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: månadens-marsvin
Läst 1635 ggr
[Jessica-B]
0

Månadens marsvin april 2010 [bidrag]

För Månadens marsvin 2010 har vi infört en del nya regler samt tagit bort en del gamla, därför är det viktigt att du läser genom reglerna noga.

Den största förändringen för i år är att det varje månad finns ett speciellt tema knutet till tävlingen som både bild och beskrivning på något vis ska anknytas till. Det är dock upp till var och en att själv tolka temat och göra sitt bidrag utifrån sin egen tolkning. Om det inte går att ana någon koppling till temat (exempelvis en påskbild till temat jul) så kommer dock bidraget att diskvalificeras.

Regler:

• Du måste vara medlem på Marsvin.iFokus för att delta i tävlingen.
  • Ett marsvin per bild (om inte annat anges).
  • En kort beskrivning av marsvinet (och eventuell förklaring för temat) ska finnas med varje bidrag.
  • Samma marsvin får bara delta en gång per månad.
  • Ett marsvin som vunnit Månadens marsvin en gång under året får inte delta i tävlingen igen samma år.
  • Samma bild får bara delta en gång per år - en bild som tidigare vunnit Månadens marsvin något år får inte delta igen.

Övrig information:

• Någon dag efter sista inskickningsdag startas en omröstning där medlemmarna kan rösta om vilket av de tävlande bidragen som ska bli Månadens Marsvin.

• I december röstas en utav vinnarna av Månadens marsvin fram till Årets marsvin 2010.

April:

Tema: Påsk
"April april!", "Glad påsk!" Nu har vi kommit till en riktigt färgglad och söt månad. Godis i massor för människor som djur, dekorerade ägg, fluffiga fjädrar, pyntat påskris, påskkärringar i sjalar med fräknar på kinderna och näsan. Påsken innebär olika saker alla. Kanske tar ni med kameran till blåkulla? Eller så kanske vi får se påskharen skymta i någon vrå? Denhär månaden kan komma att bli riktigt färgglad - nu är det upp till dig att tolka påsken!

Sista datum för bidrag: 20 april klockan 12.00

[Jessica-B]
0

Glöm inte bort att skicka in era bidrag :)

FeliciaS
0

#1 Det hade jag verkligen glömt bort ;) Hoppas nu vi kan hålla tråden under Senaste inlägg så jag får mig en liten påminnelse så fort jag loggar in här :P

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[Maijah]
0

Har tyvärr ingen påskbild på grisarna:( Kan inte direkt ta någon nu heller då vi har Ringorm, vill inte behöva sanera påsksakerna som de skulle fotas vidRynkar på näsan Bättre lycka nästa år;)

[Jessica-B]
0

Snart börjar röstningen!
Och vi har inte fått inte några bidrag än. Har ni inte firat påsk i år eller? Cool

Denna kommentar har tagits bort.
ho0mii3z
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer en påskbild, där Frasse sitter med Påskhararna och äter Påsk godis :)

Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag

Creation
0

På bilden ser ni min lilla påskkyckling som håller på att kläckas ur ett påskägg. April, april, det var ett marsvin. ;-) Men Cinnober, som han heter, är ju gul som en kyckling(eller ja, bra nära i alla fall). Jag tyckte att detta foto var så påskrelaterat som en marsvinsbild kan bli, så det bli mitt bidrag i tävlingen den här månaden.

Glad påsk allihopa!

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Denna kommentar har tagits bort.
[Maijah]
0

Några fler bidrag skulle väl inte skada?:P 1 dag kvar….

minnahorse
0

Jag har en påskbild på mitt marsvin Sasha. Glad

minnahorse
0

Oj, jag glömde skriva en beskrivning.

Sasha myser bland fjädrarna och sina kompisar!Skrattande

Chieko
0

Nej, dumma mig :O Jag försökte lägga in en bild halv 12, när det inte funkade stängde jag ner webläsaren för att försöka igen… Och glömde av det… Suck.

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Inlägget är låst för nya kommentarer