Nygammal tös
Nu har jag fått hem Petunia igen :-D Hon är en rubinögd lilac sheltie som är född här och har varit utlånad. Hon är helsyster till Pruð, halvsyster till Kitty och Ellen och moster till Fiffe.
Fast jag ångrar hennes namn som hon fick redan när hon föddes, det är fint men det är så svårt att säga hela och smeknamnen blir så fula! Så numera heter hon Vivi efter min mormor :-) Har redan mammas, systrarnas och farmors namn.
Hon har varit utlånad till en vän för att hon skulle ta en kull på Vivi men det bidde inte något så hon fick komma hem idag. Bara det att vi upptäckte att där visst finns en liten babykula :-D Och pappan är en väldigt vältypad GREY coronethane!!! JIPPIE!!! Frågade Jens Lindgren och han sa att troligen blir det bara grey och rubinögd lilac i kullen <3
Nya bilder kommer senare, vill inte stressa henne för mycket
Spännande! :) Ställdes hon ut idag i Landskrona?
Hur långt gången är hon?
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Nej, hon ställdes inte. Vet inte riktigt men kanske 5 veckor?
vilken vacker flicka 
Åh vad mysigt, gray och lilac som är så vackert. 
Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com
Jättecharmig tjej, underbar färg! 
Hon har gått med hane sedan 9 februari och honan som sattes samtidigt fick sina ungar för tre dagar sedan. Vivi är drygt ett finger öppen i bakfogen, lite öppen fram och svullen i könet och tuttarna. Alltså måste hon vara mycket längre gången än jag trodde…
Jag ljög lite innan också
. Hanen är inte helgrå, jag hade blandat ihop honom med hans bror så pappa Tip Toe's Rainbow Blue är Grey med vitt i coroneten och lite golden på kroppen