Kull med roliga ungar
I onsdags morse födde Myosotis Orleans sin andra kull som består av 2 hanar och 3 honor, vikter mellan 71 och 84 g. En tort'n white, en chocolate/golden/white, två black roan och en trefärgad roan (kanske kan den kallas tort'n white-roan).
Det är generation två i vårt lilla experiment att få fram tort'n white-roan (som inte är någon godkänd teckning, och man kan ha lite olika idéer om hur den egentligen ska se ut eftersom det i flera detaljer blir konflikt mellan kraven för tort'n white och kraven för roan)
Här en bild på tre utav dem - jag hade ingen foto-assistent så jag vågade inte plocka upp hela kullen samtidigt. Bilder av dem en och en finns (fast dålig kvalitet) på hemsidan!

Åh, vilka sötisar! Chokladen är ju jättesött tecknad! Och tort'n white roanen var också jättehäftig!
Vilka söta bebisar i roliga färger! :) Stort grattis till dem!
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Vilka härliga färger och teckningar! :)
Hanna
Oh, så fina :-) T'n'w roan låter väldigt läckert!
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Jättefina bebisar! Ska du behålla någon?
#5 Ambitionen med alla våra våra kullar är att behålla någon unge. I denna kullen blir det definitivt så. Vis av tidigare erfarenheter avvaktar jag dock ett par veckor med att bestämma vilken/vilka av ungarna som blir kvar hos oss.
#6 Ambitionen kan ju vara så, men det är ju inte alltid det kommer en unge man vill behålla (till vidare avel).
Supersöta bebisar!
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin
Grattis! Urläckra och jättesöta ungar!
Grattis! Dom är riktigt fina :) Högerungen är pappa upp i dagen :) Pappa Beginning hälsar ;)