Byta bottenmaterial - onödig stress för marsvinen?
Jag håller på att prova massor med olika strön till botten på min stora bur. Sen dom flyttade in i den buren har jag bara haft fleece och Stl-strö+ toalätt. Men nu tänkte jag prova med kutterspån.
Men då har jag en fråga. Kan marsvinen bli stressade av detta? Jag vet ju att dom blir stressade när man byter bur, en ny omgivning. Men när det gäller bottenmaterial vet jag faktiskt inte, jag vill ju inte att grisarna ska bli stressade och nervösa bara för att jag har kutterspån i botten.
Nä, det är nog ingen fara=) Jag har bytt några ggr mellan fleece och kutterspån och har inte märkt att de blivit stressade på något sätt. Bara nyfikna=)
Jag tror jag blir tvungen att byta till kutterspån igen snart, då jag är nästan hundra på att grabbarna får bo kvar och det blir stora burar så det komme nog bli för mycket tvätt..

Jag tror inte heller att det är någon fara :) Men var inte du jättenöjd med Stl-trö?

#2 Jo det var jag, men jag måste ju prova med allt innan jag kan bestämma mig om vad jag ska köra med :)