Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 934 ggr
Rafflan
0

Hanarna slåss?

Min kompis har 2 hanar som fortsätter slåss, hon hade haft ihop dem sen dem var typ 12 veckor, sen endag smal det rejält. Jag hade den ena hos mig ett tag å han gick bra ihop med min hane, sen fick han flytta hem då kompisens skador läkt å det gick bra ett tag men nu bråkar dem igen.

Vad ska hon göra?

Hon har 2 hanar i en bur och 2 honor i en annan bur, kan honorna vara orsaken till bråket?
Ska hon inse att den hanen som orskar bråken inte går att ha ihop med andra hanar?

elin85
0

För det första, hur stor bur har hanarna? Vidare, ja…honorna skulle kunna vara problemet.

FeliciaS
0

Det gäller att verkligen ha is i magen, och återigen is i magen… Man får låta de hålla på och göra upp, det blir bara hundra gånger värre igen om man särar på dem. Honorna kan absolut vara en bidragande orsak, det bästa är om de bor i olika rum och att hanarna inte hanteras efter honorna, på material som honorna varit på osv. Dessutom behöver de en stor och stimulernade bur, förstås.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Rafflan
0

#1 120x60 dock hade dem mindre innan men då dem tjafsade tipsa jag henne om att skaffa större.

#2 ägaren fege ur, hon vet inte vad hon ska göra :(