Vad är det för kryp?
Snusklarver, efter att dom blivit puppor blir dom silvriga malar typ.
Har haft likadana här i omgångar och är väldigt säker på att dom kommer med höet.
Hanna

åh, fy vad äckligt!! för silvriga malar har jag sett också :s
*ryser*
Huh, tur att jag aldrig haft några sådana *s* Hatar små larver, men skulle inte kunna ta kål på dem..
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Det börjar klia på hela mig när jag ser bilden, och samtidigt som jag klickade på bilden så ångrade jag mig… :P

#3 höet kommer från ditt tips och jag har köpt därifrån förr :P har väl bara otur. och jag släppte ut larven i trapphuset >< jag dödar inga djur.. uuh
#5 Haha, skumt ;) Men de kanske inte kommer med höet, har själv köpt därifrån många gånger.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

#6 växer de fram ur bajset? haha
Jag brukar konsekvent mosa larverna och spola ner dom i toaletten ;)
Flygfäna är svårare att ha ihjäl för dom flyger iväg när man kommer…
Hanna
Sådana larver har jag aldrig sett här, däremot sådana små äckliga saker som väver in sig överallt! De blir också små silvriga malar
#9 - Men är det inte såna här då? Dom kryper in i vartenda litet skrymsle (veck på gardiner t.ex.) och puppar sig och sedan bli som äckliga silvriga/grå malar.
Hanna
#10 Tycker denna ser större och mörkare ut, de jag tänker på är pluttiga och ser ut som vita snorkråkor typ

uää, den här var liten. 2-3 cm
#12 Då är den för stor för en sådan jag tänker på, de är ca 1 cm och betydligt äckligare
#12-#13 - Fast de varierar i storlek ;)
Hanna
#14 Gör de? Har aldrig sett större, men det kanske finns olika arter som ser nästan likadana ut. Brukar ju inte vara helt ovanligt bland djuren. Kan ju vara så att jag bara har en art då så det är därför de är så pyttiga
Fy tusan! Nu vågar jag typ inte ta i höet