Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 1859 ggr
Minitassen
0

Cancer?

Vet inte hur "kanser" stavas men det är Canser antar jag?

Brukar marsvin få canser? Jag funderar på att köpa två marsvin men min pappa säger att alla får canser för våra förra fick tyvärr det :( ( Vi skötte om dem jättebra! )

Och ska man ge dem en speciell " vätska " varje dag som man häller i i vattenflaskan?

Och ska marsvin leva 2?

Och sista frågan: Kan marsvin hoppa? Flört

Abico
0

Cancer är inte så vanligt på marsvin, så oroa dig inte för det. Är ni säkra på att det var cancer som dom tidigare fick?

Vätskan du pratar om är förmodligen c-vitamindroppar och det behöver du inte ha i vattenflaskan. Ge marsvinen grönsaker för att tillgodose deras c-vitaminbehov - det är mycket bättre :)

Marsvin ska leva minst två och två för att må bra.
Och dom kan hoppa, om dom har lust ;)

Hanna 

Minitassen
0

#1 Okej :) Vi hittade ett  marsvin i skogen för typ 8 år sen. Och jag var liten då, och vi fick den ! :D Vi kallade den Plutten men den fick en STOR böld på ryggen som bara växte och växte. Sen så ja, vi åkte till veterinären och de avlivade den.. den va hur gullig och snäll som helst!

Vill nu ha ett till / fler marsvin :)

Minitassen
0

Tycker ni det är "OK" att köpa från djuraffär?

Abico
0

#2 - Jag tycker absolut att du ska skaffa två marsvin, det är underbara djur :)

#3 - Nej, det tycker jag inte. Läs gärna den här artikeln och efterföljande diskussion: Djuraffär eller uppfödare?

Hanna 

Minitassen
0

Ska marsvin ha saltsten?

Och kan ni säga några saker varför man ska ha ett marsvin och vad som är bra och sånt Skrattande

Moa-16
0

#5 Nej, man ska inte ha saltsten. Då får läsa på lite ;) Varför man ska ha marsvin? Ja, varför skaffar man djur? Läs lite Artiklar & se om marsvin är något för dig.

Gnagare
0

Gå in på http://marsvinssidan.se, där står typ allt :)

Creation
0

#7 Det står en del konstigt på den sidan, av vad jag sett.[

Humlans marsvin](http://www.humlansmarsvin.se/) är bättre.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.