De nya flickorna
Igår kväll kom mina två nya flickor :-)
Var inte meningen att det skulle bli fler och nu känner jag att det börjar bli för många igen, men jag har ju några omplaceringar som ska flytta när rätt hem dyker upp.
Annabelle har jag tittat på sedan hon föddes, hon är SÅ FIN. Jag skulle inte ha fler satiner men när jag fick chansen att köpa Anna fanns det ingen tvekan :-) Hon är sondotter till Betty och brorsdotter till Kitty, Vivi, Ellen och Pruð så hon är släkt med 12 av mina 24 grisar.
Anna har inte haft det lätt, hon är född 090203 och är alltså 14,5 månader och redan pensionär. Hon fick sin första kull vid 4,5 månader, sin andra vid 7,5 och sin tredje vid 11,5 månader :-(
Panda är Annas dotter från den sista, hon är en bedårande liten sheltieflicka som fick följa med också :-)
Anna på bilden
Vilken snygging! Stackarn då, det var ju inge bra att hon blivit avlad på så ung:/ Nåja, hon får det ju bra nu!^^
Tur att du tog hem flickorna! Annabell har verkligen inte haft ett lätt liv! Usch vad hemskt men tur att hon och dottern mår bra nu hemma hos dig!^^
Jag har fått reda på att första kullen var en tjuvparning men den andra var planerad. Anna var denna tjejens första hona och när Anna fick sin första kull fick tjejen höra att hon skulle paras om så fort som möjligt för att hon fick kullen så tidigt, fråga mig inte varför, men det är inte lätt att vara ny i gamet och veta vilken man ska lita på eller inte.
#6 Usch vad hemskt!