Titta på ny gris !
Lilla Koda blev ju själv då Snorkel gick bort o har nu gått ensam ett tag. Har velat fram o tillbaka i valet om en ny vän till både mig o Koda. Men oron för att de inte ska komma överens, behöva stå me två ensamma hanar, eller att stå ännu en gång med ensam pojk när den andre vandrar vidare har övervägt.
Men nu ser det ut att klarna upp ! För på Måndag hoppar jag på tåget för att titta på och kanske till o me hämtar hem en omplaceringsgris. En pojk i snarlik ålder me Koda!
Skriver detta inlägget mest för mig själv för ja är så förväntansfull ! Det känns som om morgondagen kommer gå sååå långsamt o vara megatrist. O jag som ska åka iväg o träna med hästen, som jag sett fram emot hela veckan xD
Oooo lycka oss till ! Men han låter så bra denna lilla pojk, känns verkligen som en Lovematch <3 Håller tummarna för att det verkligen klickar mellan oss :D
Bifogar en bild på Kodan, Fööör han kommer bli supergla liten griis. <3
Ååh, lycka till! Hoppas de kommer bra överens :)
Vad kul, hoppas att dom funkar ihop :)
Hanna
Fina Koda 
Håller tummar och tassar, lycka till!
Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com
Det krävs nog kanske lite magi för att få två hanar av snarlik ålder att komma bra överens men det kan ju gå. O funkar det inte finner vi en lösning, vet att hon som omplacerar också är uppfödare så hon lär vara klok o komma me massa bra tips :D
Wiiiiiiieee !
Ska ja lyckas somna inatt tro.. hah - neiiij ^^
Jag har provat sätta ihop två vuxna hanar förut, tyvärr fungerade det inte. Den ena hanen var jätte snäll och hackade inte ens tänder mot den andre, den andre hanen var dock väldigt dominant och var som ett plåster på den andra hanen. Det fungerade inte i längden, juckandet slutade aldrig och jag var hemskt orolig för hanen som blev utsatt då han var gammal.
Det beror mycket på marsvinens personlighet och dominans. Det visade sig att en av mina hanar var allt för dominant medan den andra inte visade några dominanta tendenser alls.
Hoppas att det fungerar bättre för dig!
Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com
Åh gud så roligt! Lycka till imorgon och allting! Är jättenyfiken, du får ta många bilder och visa oss sen.^^

Jag har satt ihop två vuxna marsvinshanar en gång utan problem och en gång satte jag ihop en vuxen och en 5 månaders och det gick också hur bra som helst.
Hålle tummarna!
Hoppas att det går bra!
Det är ju lite svårt att säga hur det kommer att gå med två jämngamla hanar. Du skulle ju annars kunna ta det säkra före det osäkra och köpa en unge som kompis till din hane.
Även om de är jämngamla betyder det ju inte att de kommer att vandra vidare samtidigt(med 99% säkerhet kommer de inte att göra det). Så hoppas att du inte kollar på den här grisen bara för att de är jämngamla.
Jaja, lycka till i alla fall! :-) Hoppas på det bästa och att ni klickar tillsammans.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Nu är han hemma !
Vi har promenerat, åkt buss, tåg och cyklat. Men lille Trassel (som han heter) tog allt med lugn och ro.
Har släppt ihop dem nu, e springer omkring här på golvet. De småtjivar, typ rider på varan o så men inge allvarligt utan de ser mest ut att vara uppgörelse om vem som ska bestämma.
Koda jäspar väldigt mycket, är det typ att han visar kolla vilka stora tänder ja har, jag är störst. Eller är den en avslappnad gest. De båda har suttit o tvättat sig, ätit osv.
Koda är snygg vilket vackert marsvin!
Oftast går det bra att sätta ihop hanar men ibland inte. Kanske hade de haft bättre chanser om de var blöta och nybadade i samma schampo och på en neutral plats där ingen av dem varit tidigare (känner igen mattan den är Kodas plats).
Gäspningarna är lite intressanta det är inte avslappnat eller att han vill visa tänderna utan det är en överslagshandling. Han känner sig stressad och vet inte hur han ska göra i den här situationen han vet inte hur han ska reagera om han ska angripa eller fly eller något annat och när det är så mycket motstridiga och starka känslor i omlopp gör han en helt annan sak… gäspar. Alla arter har överslagshandlingar människor också ett vanligt exempel är katter som plötsligt kan börja tvätta pälsen mitt i en dispyt. Marsvin dom gäspar dom.
Hoppas allt går bra nu håller tummarna!
Gud så söt Trassel är!^^ Håller tummarna för att de kommer att kunna leva resten av deras liv tillsammans.

#9 Det låter ju som att det går hyfaat bra ändå. Hoppas att det fortsätter så :)
#10 Var har du läst om detta? Jag har läst någonstans att gäspningar är ett tecken på att de är "undergivna" och inte vill bråka.