Skräpets oförklarliga död?
Igår morse kom min mamma hem och väckte mig, vi kollade på teve en stund oh skrattade. Sen skulle vi gå ner och äta frukost. Vi kollade till marsvinen.. Skräpet låg så konstigt, och vi sa "Åh, kolla vad gulligt hon ligger!", "Man kan ju nästan tro hon är död!" och sen klappade mamma henne och.. "Men.. hon lever ju inte?!"
Fick mig en rejäl chock och började gråta och skrika.
Hon var fortfarande varm! Så medan vi var där uppe och skrattade, dog hon då?!
Vi har ingen aning om varför hon dog så plötsligt, hon var jättepigg dagen innan. Det enda är väl att dom druckigt mycket och ätit lite dåligt. Och kollar man efter i buren, är det inte så mycket bajs.. och inte har jag sett henne kissa. Varför dog hon så plötsligt? Kan det vara förstopnning?
Och nu är Biggan ensam igen.. Så nu ska vi hitta en ny kompis i samma ålder igen. Spännande på sitt sätt men jag hade verkligen inte velat göra det.
Man börjar nu nästan få rutin på det nu.. suck.
Först Maja (då hittade vi Biggan), sen dog Miranda (och då hittade vi Skräpet) och nu.. Skräpet.
Och Skräpet dog före Biggan. Och Skräpet är faktiskt dotter till Biggan.. så det känns ganska onaturligt.
Men åter igen frågar jag, varför dog hon? Marsvin brukar ju vara mästare å att dölja sjukdomar..
R.I.P Skräpet <3 Jag kommer alltid älska dig! (märker att det blev ett ganska plojjigt inlägg, men jag hoppas ni förstår något)
Kram Karolina
Men gud vad hemskt!
Vilken chock! Massor med tröstkramar ifrån oss!
Sov gott Skräpet!<3
Nä va hemskt, vilken chock du måste ha fått:´( *tröstkramar*
Konstigt att hon försvann så plötsligt, man brukar ju märka om de blivit lite hängiga innan. Hon kan ju ha haft nått hjärtfel eller någon sånt som inte märks:(
Vila i frid vackra tjejen!

Men gud! stackars dej!<3
Vila i frid den söta tjejen!
Tack så mycket :( <3 det värmer <3
Oj då! :(
Underligt att hon dog bara sådär :(
Jag trodde samma sak när mitt ena marsvin dog, jag trodde att hon bara låg lite gulligt och anorlunda, men så skulle jag ta upp henne och då var hon död :(
Beklagar sorgen och lycka till med allt!
Vill bara påpeka att det var ett ruskigt gulligt namn på lilla skräpet :P
/ -ceel-
Nej, så tragiskt…
jag känner med dig! Fy, så hemskt att få en sådan chock.
Hur gammal var Skräpet? Jag vet att det kanske tar lite emot, men ifall du verkligen undrar kanske det är en idé att ordna obduktion. Fast ibland kanske det är bättre att man inte vet…
Vila i frid, Skräpet!
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Vad tråkigt, jag beklagar verkligen :( Hoppas ni hittar en lämplig kompis åt Biggan snart.
Sov sött lilla vän.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#5 Åh, vad hemskt :( tack :)
#6 Hon var inte ens 2 år :(
Tack så jättemycket allihopa<3 Jag hoppas hon har det bra nu, vad det än var :( <3

Men å så sorgligt.. beklagar verkligen
Mvh Alexandra
Min 1,5-åriga hane dog idag, från frisk och pigg till stendöd på några timmar. Vet inte vad som hänt och känner mig så ledsen. Och funderar på hur jag ska berätta detta för mina små barn imorgon. :(