Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettskötsel
Läst 1395 ggr
Lusthan
0

Jättesmutsiga öron

Hade grisarna ute idag och passade på att mysa lite extra med alla (tre) innan jag släppte in de i buren igen och upptäckte då att min Agda har jättemycket skit i öronen. Jag tog såklart fram topsen och började göra rent och det var nog bland det värsta jag sett. Inte ens när kompisens katt hade öronskabb var det så illa. De andra har ingenting utan är rena och fina.

Kan det vara öronskabb eller råkar hon bara ha haft otur? Jag kunde inte göra rent allt med en gång utan får nog ta det i omgångar för det var nog ganska obehagligt när jag var där och petade tror jag…

Abico
0

Våtservetter är det bästa för att torka ur öronen tycker jag, mycket enklare än tops.

Det är olika från marsvin till marsvin hur mycket och hur fort öronen blir smutsiga. Men jag har svårt att tro att det skulle vara öronskabb.

Hanna 

Lusthan
0

Jag tror nog inte att det är öronskabb heller, det brukar ju smitta som pesten.

Jag var tvungen att använda tops för hon var skitig långt ner i örongången. Inte världens lättaste grej att göra då man måste vara grymt försiktig men hon kan ju knappt ha hört något med det hon hade i sina öron…