Finns det leksaker?
_( Jag lägger in mycket frågor nu p.ga att jag kanske ska få 2-3 marsvin!
)
_Vad kan man ha för leksaker till marsvin? Lägg gärna in bilder på det..
Några direkta "leksaker" (som bollar t.ex) är ju inget för marsvin. Men tunnlar, rör, olika krypin, saker de kan hoppa upp på t.ex, är väldigt uppskattat att springa runt i och popcornskutta i på golvrastningarna=)
Hö är en väldigt rolig leksak tycker mina marsvin! 
Men precis som #1 säger finns det inga direkta leksaker för marsvin. Istället kan man ha rolig och aktiverande inredning!
En hängmatta tycker de flesta marsvin är superskoj och en gnagarbro brukar mina marsvin både ligga under och klättra på. Vissa marsvin gillar att hoppa, köp ett hus som de kan hoppa upp på och/eller en hylla!
Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com
#2 Jag sydde en hängmatta till mina marsvin, men dom försökte aldrig ens hoppa upp i den. Har ett hus med platt tak också, och det har dom heller aldrig försökt hoppa upp på. Det är som att allt som är ovanför deras synfält inte existerar i deras värld :P Men jag ska kanske hänga upp den och se om de vill göra ett nytt försök.
#3 Alla marsvin gillar inte att hoppa, oftast är ungar lite mer intresserade av det =) Jag har haft grisar som vägrade hoppa änns 10 cm, och grisar som brukar lätt hoppa 20-30 cm. De är lite olika=)
Att krypa under filtar har jag märkt att de gillar också, tydligen kul:p

#3 Du får väl ta upp ett utav marsvinet och placera marsvinet däri. Dom kanske inte ens vet att den finns ;P
Igår så letade jag igenom Bilder efter Plutten.. hittade då ett kort där jag log och höll i honom.. jag saknar verkligen honom..

till mina marsvinhar jag en bandyboll som jag lägger grönsaker i tex morötter i så får dom knuffa bollen tills det trillar ut nått, det brukar de tycka är jätte kul xD s övar jag trix typ tså på bakbenen eller gå en cirkel xD :DD