Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettutställningar
Läst 2973 ggr
Fiona
0

Rävlanda 24/4-10

Vilka av er ska till Rävlanda? Är ju trots allt bara åtta dagar kvar tills sista anmälningsdag Flört

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

HumlanochJuvel
0

Oj, att det är så snart anm. tiden går ut, får ta och anmäla snart då :D

Blir förmodligen dessa klasser och marsvin:
GP Humlan - Klippta långhår och petklass :)
Skuggan - Klippta långhår och petklass :)

Min första utställning det här året så ska bli väldigt roligt :D

Royalz
0

Jag TROR jag ska dit :) Blir att ställa Fanny i pet tills hon får lite längre päls för ras :) Kanske tar med Maya också får se.

Hoppas på att min mamma inte jobbar så hon kanske kan köra mig!

Fiona
0

Själv så ska jag ta med Snobben till pet och kanske Aurora!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

[jejjas]
0

Vi ska nog ditt men har inte bestämt vilka som ska med än =)

freddiie
0

Är det en stor utställning?

NinaS
0

Jag kommer. Med en eller två grisar, vet inte om det blir ras och/eller pet, beror på om jag hinner få stamtavlan på den lille. Har inte ställt ut sedan 2001, så kanske bara blir ett marsvin i en klass, tror jag kommer vara tillräckligt nervös ändå…

Abico
0

#5 - Den blir nog ganska "normalstor" :P

Hanna 

freddiie
0

#7 Normalstor? *s* Jag var på KM:et i Älvängen, och vad jag har fattat så var det litet? Eller "normaltstort"? :P

Royalz
0

Övertalade precis min pappa att köra mig dom 23mil det är ner till Rävlanda ;) Så jag kommer!

Kommer dock bara ställa ut Fanny i petklass så jag slipper betala medlems avgiften än.

Abico
0

#8 - KM:et i Älvängen var litet :P

Hanna 

[Tisslibiie]
0

Hur mycket poängavdrag får man när man ställer ut en överbehårad skinny? Hon har några, men inte många, små fjun i nacken…

Chieko
0

Jag hade tänkt åka, det är ju nära och bra. Men jag ska till sthlm den helgen. Får se när min första utställning blir. =)

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

bustroll
0

Tar troligen med mig Atlantis i pet. Får se om jag vill ställa henne för skoj skull i ras. Men troligen hoppar jag över det ;P

Fiona
0

#9 Ska ni åka från Grästorp igen? =)

Vad många härifrån som ska åka denna gång!

Jenny

Abico
0

Ja jag ska åka i vart fall, tar väl med det vanliga gänget i form av Tilda och Vincent. Sen har jag tänkt ställa ut Ice Option också, ev. Ice Cap med. Men det beror på om jag hinner få regget på henne eller inte.

Hanna 

[WeepingWillow]
0

Det hade varit lite kul att prova att ställa ut Lily faktsikt, hon är i jättebra form kroppsmässigt, lite lagom knubbig men otroligt fast hull. Dessutom är hon ju väldigt söt o fäller knappt alls nu. Men jag tror inte hon vågar det. Hon är ett mysigt marsvin i en lugn miljö men i en utställningsmiljö skulle hon nog vara jättenervös :/

Michelle kan man ju inte ställa ut o December är inte så tam än även om hon är i fin form hon också, bortsett från sin konstiga frisyr :P Men jag ahde gärna velat prova….

Royalz
0

#14 Vi åker Säffle - Trollhättan - Alingsås - Rävlanda :)

Hur så? Glad

Fabiola
0

jag ska dit men vet inte vilka marsvin som ska med.

Fiona
0

#17 Jag tänkte om jag kunde åkt med er men de går kanske inte då! Obestämd

Jenny

Royalz
0

#19 Vi kan säkert svänga förbi Grästorp :) Det är ju inte många mil extra.

Fiona
0

#20 Du kan väl kolla säkert så ska jag coks kolla säkert om mamma kan köra mig dit :)

Jenny

FeliciaS
0

Det lutar åt Kurkuma (ras + pet), Umla (pet + ev. ost), Hera (pet + ev. ras) och kanske Frideborg (pet).

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

NinaS
0

Vet inte riktigt hur jag ska göra. Lillkillens stamtavla har tyvärr inte kommit, så det blir bara pet för hans del. Funderar på om jag ska ta med stora grabben och ställa i ras. Men vet inte om det blir för mycket att ta med två… Har ju inte ställt ut på nästan 10 år (nu känner jag mig gammal…). Vad tror ni som har lite mer utställningsvana? Räcker det med ett, eller tror ni jag fixar att ha två grisar med?

Abico
0

#23 - Ta med bägge två :) Det finns alltid folk som kan hjälpa till om det kör ihop sig. Nu vet jag inte hur gammal lillkillen är men han lär ju vara bland de första ut i pet.

Hanna 

HumlanochJuvel
0

Nu har jag och min syrra anmält:
Humlan-klippta och pet :)

Skuggan-klippta och pet :)

[jejjas]
0

Sitter å ska anmäla nu men vet inte riktigt vilka jag ska ha med mig, jag kommer åka utan lilla anna så dena gången blir det bara två djur för min del =) men vilka

NinaS
0

#24 Det får bli båda! Brukar de börja med yngsta först i pet? Lillgrisen kommer vara 2,5 mån så han är väl i yngsta klassen. Måste ju lyckas trimma Troy också… Vad händer om marsvinen i ras inte är ordentligt trimmade? Blir det bara sämre poäng, eller kan de bli diskade pga det?

Fabiola
0

Har anmält nu. det blev Lodur i ras och pet. Lilli i pet och Cerutie i pet.

Abico
0

#27 - Gör det :) Troy är ju så fin, vore kul att se honom igen.
De brukar börja med de yngsta, men det varierar lite. Ibland blir det istället äldst först och ibland börjas det på två ställen mitt i nästan (jag vet inte riktigt varför dock *s*). Jag har ställt ut helt otrimmade marsvin i ras och vad som blir är att du får kommentaren att pälsen är för lång :)

Hanna 

[jejjas]
0

Nu har jag anmält och betalt =) Det blir

Opp´s Man In White i pet och Ras

Rolfy i klippta och pet

NinaS
0

Anmält och betalt!

HumlanochJuvel
0

#30 Okej, då kanske jag får se Rolfy :) Har han varit med innan? Jag tror aldrig jag har sett han förut iaf^^

Abico
0

Då var jag anmäld och betalad också.
GP Caviecares Vincent, rex, ställs i ras och pet.
Ice Option, self de. white, ställs i ras.

Jag kom fram till att det är precis runt när Kira är beräknad att föda och då vill jag inte ta med Tilda eller börja röra runt i buren. Tilda är ändå GP och SCh redan och ska ställas 10/4 så det blir bäst så.

Hanna 

NinaS
0

#33 Ska bli kul att få se Ice Option (har han nått smeknamn?)! :)

Abico
0

#34 - Det ska bli kul att se vad domaren säger om honom, han är riktigt fin :) Poppe kallas han.

Hanna 

FeliciaS
0

Nu har jag anmält oss :)

Halloweens Cherchez (20 mån) i pet
GP Kurkuma (11 mån) i ras och pet
Ultimate (8,5 mån) i pet

Mvh Felicia

Fiona
0

Jag tar bara med Snobben i pet, om jag kommer iväg vill säga ;)

Jenny

bustroll
0

hoppsan! råkade missa anm. datumet (A) eftersom jag bara skulle ha anm. Atlatis till Pet så hoppar jag över det. Har inte så stor lust att betala 50kr i försenings avgift (A) Får väl ta igen det när det är i Älvägen veckan innan jag åker på semester.

Abico
0

#37 - Du får gärna åka med oss igen om du vill, fast det blir väl till att åka tidigare den här gången och då kanske det blir svårt med tågen?

Hanna 

Fiona
0

#39 Jag kan vara i Alingsås tidigast 08.28! Har fått erbjudande om att åka med en från Grästorp men mamma va inte så sugen på att skjutsa dit heller så vi får väl se om de löser sig.

Jenny

Abico
0

#40 - Okej, det kanske blir tight. Det tar inte mer än en 30 minuter till Rävlanda (där har vi varit förr så dit hittar vi i vart fall ;)) men frågan är väl hur länge incheck är öppet. Vi får se när bekräftelsen kommer.

Hanna 

Fiona
0

#41 På annonsen står de 08.15 - 09.00. Så de vore väl på håret att man skulle hinna i sådana fall Flört

Jenny

Abico
0

#42 - Ja, men det kanske går att lösa i.s.f. :)

Hanna 

Fiona
0

#43 Får forska lite mer i det!

Jenny

marsvin-90
0

Om ja kommer så tar jag med mig dessa:

Ultimate - Ost
Villaängtorp´s Tamburine Man (skinny) - Ras, Pet
Bella - Pet
Törnwal - Ost

Svea-
0

Är det någon från sthlm som ska ner mot Småland eller till Rävlanda den 24/4? Skulle behöva transporthjälp!!

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

HumlanochJuvel
0

Har ni börjat förberedda marsvinen än? Är snart (på lördag) bara en vecka kvar! Glad Jag själv har börjat lite med att göra rent öronen osv. så det inte ska bli så mycket dagen innan utställningen. (Humlan och Skuggan är också badade.) Glad

Fiona
0

Hmm tror inte att jag kommer, ska ev. åka och titta på en häst då och det går före. Men det är inte bestämt om det blir lördagen eller söndagen riktigt än!

Jenny

[jejjas]
0

jag hat inte gjot något än hinner ev bada Rolfy i helgen mellan smörgåstårtan och kalasset men white badar jag inte förn tidigast torsdag =)

FeliciaS
0

Jag har trimmat lite på Kurkuma, men inte hunnit med så mycket mer. Hera åker inte med, men däremot ställer jag Frideborg istället för henne (lika gammal). Ska bli spännande, hennes första utställning på över ett år ;)

Mvh Felicia

Abico
0

Och jag sitter och funderar på om jag ska åka eller inte… Vincent får jag stryka eftersom han saknar en klo. Har Kira inte fått sina ungar på fredag kväll så stannar jag nog hemma tror jag, jag ogärna åka iväg med bara ett marsvin när jag har en superdräktig hona hemma.

Hanna 

Royalz
0

Jag gjorde rent öronen noga på Fanny igår kväll så det inte blir så mycket dagarna före. Bada henne gör jag dagen före tror jag :)

Maya får stanna hemma. För hon har blivit biten i ryggen och det hinner nog inte bli fint innan nästa lördag.

Fabiola
0

Jag har bara klippt lite klor än så länge på alla de som ska med. Lillis päls har jag klippt ner till lagom längd så att hon slipper kissa på sig. Badandet av 2 tar jag i helgen. Skinnyhanen badas kvällen innan utställning.

NinaS
0

Jag har börjat trimma Troyen, och så har jag påbörjat bygge av utställningsplattorna. Bad blir det nog kvällen innan.

urfaren
0

hej! Någon här som kör förbi Halmstad när ni ska dit? Har ev. två grisar som ska dit.

Lina - Medarbetare på Cocker spaniel i fokus

Abico
0

Nu har jag fått bekräftelsen men jag kommer nog inte iväg, det kör ihop sig med en väldig massa grejer den helgen och då känns det bara jobbigt att ge sig iväg och lägga ytterligare en grej på schemat för att få ställt ett marsvin.

Hanna 

Royalz
0

Har också fått bekräftelsen nu :)

[jejjas]
0

Nu har jag med fått den :) ser att det bara är två skinny med :)

Fabiola
0

#58 mm. Den andra skinnyn är våran Lodur :)

Emmsann
0

Jag ska inte ställa ut denna gången men jag ska åka dit och kolla. Det blir också eventuellt ett marsvin som åker med hem därifrån Flört

//Emma

Fabiola
0

Jag tar med mig 2 curly honor till salu också utöver de jag ställer ut.

HumlanochJuvel
0

Nu har jag fått bekräftelsen Skrattande

NinaS
0

Jag har inte fått någon bekräftelse än.

Hur ser bekräftelsen ut, är det någon som kan se om mina marsvin är med?

Abico
0

#63 - Nej det går inte att se, är du osäker på om din anmälan gått fram får du maila katalogskrivaren.

Hanna 

NinaS
0

#64 Har gjort det nu, får se om jag hör nåt.

Denna kommentar har tagits bort.
NinaS
0

Fått bekräftelsen nu! :)

FeliciaS
0

#56 Men det är klart du ska komma! Det måste du :P

Mvh Felicia

Royalz
0

Är det någon som vet om det är någon från Malmö som kommer på utställningen?

Har mejlat katalogskrivaren redan.

[jejjas]
0

Hur går det för alla med förberedelserna? jag ska bara bada white sen är jag klar =) käns väldigt skönt att bara ha två med sig för en gång skull Glad

NinaS
0

Jag har byggt färdigt en utställningsplatta (men har inte hunnit sy något överdrag, får bli handduk), klippt klor och trimmat Troy så mkt vi orkade (nä, det blev nog inte så bra, men det var ju första försöket…). Ikväll blir det bad av båda grabbarna och packning.

FeliciaS
0

Usch, mina förberedelser ligger nergrävda någonstans… Trimmade nästan klart Kurkuma igår, idag får jag ta och göra resten.

Mvh Felicia

Royalz
0

Jag ska bada fanny ikväll och klippa bort det gula i rumpan på henne ;) hehe.

Sen ska jag tvätta ur öronen igen och smörja tassarna.

Sen packa ner lite nödvändiga saker som kanske kommer behövas.

[jejjas]
0

Kom ju på igår kväll att jag inte hade något överdrag till whaits platta så det va bara att sätta sig å sy men nu är den med klar, så i dag ska han badas och jag ska klippa till en ny strumpa till han så han inte river sig på något

HumlanochJuvel
0

Här ska jag fortsätta förberedda Humlan och syrran Skuggan. Sen ska vi packa så vi slipper gå upp allt för tidigt i morgon :)
(lycka till , till alla i morgon också :D)

Royalz
0

Bedömmer alla petdomare samtidigt eller är det en i taget?

Abico
0

Nu är det klart att jag kommer både dit och hem, trevligt ^^ Så jag och Poppe dyker upp imorgon, underhåll mig för jag har ingenting att ställa ut *s*

#76 - Alla samtidigt :)

Hanna 

[jejjas]
0

#77 då är vi två jag brukar ju alltid ha minst 8 djur med mig å nu bara två Förvånad så jag ska ta med min stickning :)

Abico
0

#78 - Haha, vad ska vi ta oss till? ;)

Hanna 

[jejjas]
0

#79 jag vet inte bara ha det lung å skön å se alla som har många djur stresa ;)

NinaS
0

#77 Vad kul, jag har sett fram emot att få se Poppe!

Royalz
0

Nu har jag badat Fanny så hon är kritvit :) Får se hur länge det håller i sig :p Kanske får bada henne till morgonen igen.

Klippte pälsen på baken så det gula försvann helt ^^

Sen har jag filat klorna och smörjt tassarna.

Transportburen är klar och ryggsäcken packat med Fannys saker.

[jejjas]
0

Nu är jag helt klar =) kan inte fatta det.. transporterna fixade plattor klara iofor sig bara en plata med två överdrag ;) grönsaker vattenflaskor ner packade. så för en gång skull kan jag ha en lugn kväll innan utstälning.. kl ringer 06:30 skusen kommer 07:15 =)

Abico
0

Jag vet att jag ändrat mig alldeles för många gånger nu ;)
Men jag kommer inte imorgon, har ingenting att ställa ut…

Hanna 

Royalz
0

Önskar att jag också kunde bo nära någon utställning någon gång.. Jag får gå upp kl 3 inatt, måste ha 2 timmar på mig ifall Fanny behöver tvättas och jag är inte direkt snabb på att göra mig iordning :p

[jejjas]
0

#84 men poppe då? Förvånad

Abico
0

#86 - Det verkar inte bättre än att han gått och blivit sotad över ryggen, jag trodde att det var smuts men trots flera schamponeringar sitter det kvar. Det är visserligen inte mycket men jag har sett bevis på att det kan gå superfort från nästan ingenting till att hela marsvinet är brundaskigt. Jag tänker inte ge mig iväg bara för att ställa ut ett marsvin som ser ut såhär, inväntar ägarens tanke om det hela.

Hanna 

NinaS
0

#84 Undrar samma som #86!

NinaS
0

#87 Datorn bråkar med mig, den ville inte visa ditt inlägg!

Abico
0

#89 - Ser du det nu då? :P

Hanna 

[jejjas]
0

#87 aj då det va inte bra Obestämd vad säger daren om det?

Abico
0

#91 - Jag har inte fått tag i honom ännu.

Hanna 

FeliciaS
0

Jag kommer i alla fall, efter mycket om och men är vi äntligen klara, med Umla och Kurkuma. Nu ska jag sova, bor visserligen bara 25 min från uställningen men ska åka med och förbereda samt skriva domarprovet innan *gäsp*

Mvh Felicia

NinaS
0

Nu är grisarna badade, det gick över förväntan! Var lite rädd att de hala rackarna skulle slinta ur händerna, men vi klarade oss utan skador alla tre. :) Det mesta som ska med är framplockat, men själva packandet får vänta till imorgon. Go natt!

FeliciaS, lycka till på provet! :)

[jejjas]
0

Nu ska jag ta min onda njure och gå å lägga mig och hoppas att jag får sova några timmar i alla fall :) ond njure och inga tableter ingen bra kombo Skrikandes. Men är jag trött å sleten i morgon så vet ni varför Flört..

Natti natt ses i morgon :)

[jejjas]
0

Så då va man uppe å allt nerpackat hoppas jag.. Djuren är nere å maten med =) så nu sitter jag och väntar på skjutsen =)

Abico
0

Lycka till idag!

Hanna 

[Tisslibiie]
0

Lycka till allihop! Hoppas att ni får en härlig dag!^^

Minitassen
0

När slutar utställningen och kan någon säga adress?

[jejjas]
0
Nu är jag hemma efter en trevlig dag =) Rolfy blev bästa klippta 3 oc fick ett HP för dagen spralligaste gris =) han plaserade sig 4/4 i sin pet klas.. White blev BIR utan ck (förståligt bara två skinny anmälda) och plaserade sig 5/5 p pet. va ganska gott å bara ha två grisar med sig =) .. Så nu planerar jag för utställningen i juni =)
HumlanochJuvel
0

Nu är jag hemma också och såhär gick det för Skuggan och Humlan:

Skuggan - petklass - 90 p - ingen final men hederspris för "hobbitfötter till tassar".

Skuggan - klippta långhår - 85 p - ingen placering

Skuggan - Marsvinsrace och gurkätartävling - ingen final / placering

GP Humlan - petklass - 88 p - ingen final

GP Humlan - Gurkätartävling - ingen final

GP Humlan - marsvinsrace - Bästa racare 5 i "marsvinsrace-finalen"

GP Humlan - klippta långhår - 90 p - BIR & BKL 1

FeliciaS
0

Nu har jag nästan hämtat mig lite efter den långa dagen ;) Utställningen var rätt snabbt avklarad, slut redan vid 3-tiden, men jag var då där bra länge ändå :P Resultatmässigt gick det över förväntan! Jag hade verkligen inga förväntningar på varken Kurkuma eller Umla, efter några missöden med kloklippning (stressad matte och ovanligt busig gris är ingen bra kombination) samt att Kurkuma tappat formen i slutet av veckan. Nåja, det senare visade sig ganska tydligt. Umla och Kurkuma gick oturligt nog i samma klass och domaren tyckte jättemycket om båda, men Umlas biffiga kropp avgjorde saken och hon vann sin klass, fick 91 poäng med silverkort samt kommentaren "En liten petstjärna!" - något som visade sig i finalen där hon blev BIS Pet 2! :) Kurkuma fick 90 poäng och HP för "Bedårande, underbara, fantastiska ögon" :P I ras fick Kurkuma fint omdöme, 88 poäng till en början men på bedömningssedeln var det sedan ändrat till 87, tyvärr inte det sista certet som vi hoppats på.

Nu vet jag även vilka NinaS och Royalz är, såg er först när det blev lite mycket att stå i så jag hann inte hälsa :P

Mvh Felicia

Abico
0

Grattis till fina resultat :)

Hanna 

NinaS
0

Jag är också nöjd med dagen. Quiz fick 89 i pet, några små sårskorpor där burkompisen smakat på honom drog ner, annars var det bra omdöme. Troy fick 87 i ras, med kommentaren "väl presenterad", så jag gjorde nog ett hyfsat jobb med trimningen. :) Fick med mig två nya marsvin hem också!

Felicia, vi får hälsa nästa gång! :)

FeliciaS
0

#104 Grattis! Såg din De White i Petfinalen, han var jättesöt :) Varifrån kommer han?

Absolut, det får vi göra, vet du vem jag är? :P

Vilka två grisar fick du med dig hem? *nyfiken* :)

Mvh Felicia

Royalz
0

För Fanny gick det inget vidare^^ Hon blev 4/4 i sin pet klass. Hon var yngst, 2,5 månad.

Kropp och sundhet: 21/25 - Ok kropp, under utveckling.
Temperament: 13/15 - Pussas
Päls och hud: 13/15 - Ren och mjuk
Ögon: 9/10 - Fina
Öron: 9/10 - Rena!
Tassar: 9/10 - Välklippta
Kondition: 15/15 - Välpresenterad

SUMMA: 89p/100

Detta var min första utställning :)

NinaS
0

#105 Tack! Han kommer från Junimas i Danmark. Ja, tror jag vet vem du är, på ett ungefär… :) De grisar som fick flytta med hem är Jeronas Fleur Rouge, en de golden som ska bli Troys nya flickvän (hon är tyvärr satin, men Troy har bara nån enstaka satin i släkten, så förhoppningsvis blir det inga satinungar), och Ellagården's Clementine en svart-vit crestad CH-teddy.

Abico
0

#107 - Åh, från Junimas? Är han fin?
Pratade lite med Bettina tidigare i år men har fortfarande inte mailat henne för att kolla vad hon har för marsvin, har bara sett ett par av dom :P

Hanna 

NinaS
0

#108 Jag tycker så klart det! Men jag är ju lite partisk… Ställde bara ut honom i pet idag, för stamtavlan hade inte kommit när anmälningstiden gick ut. Planerar att ta med honom till Älvängen i juni.

FeliciaS
0

#106 89 poäng är ju inte dåligt alls - speciellt inte för att vara första gången :)

#107 Kul! :) Såg en sv/v crestad ch-teddy på Blocket från Ellagårdens, då måste det vara den ^^

Då blir det bebisar snart? :P

Mvh Felicia

NinaS
0

#110 Just min var inte på blocket, svarade på en annons hon hade på en annan hona som redan var såld, men då berättade hon om Clementine (kanske blir ett annat smeknamn, inte bestämt än) ist. Kanske är någon av hennes kullbröder på bilden? Glömde fråga det. Min hona är svart med lite vitt i cresten, vitt vid nosen och lite vita strån på magen. Fleur (inte bestämt smeknamn till henne heller) fick en kull i mars hos sin uppfödare, så kommer sätta henne med Troy i juni/juli tror jag.

Abico
0

#109 - Då ska jag spana in honom i juni ;)

Hanna 

HumlanochJuvel
0

#111 Blev bara lite nyfiken…Hälsade vi i rävlanda? Var det du som hade en liten vit hane och en annan som var större?? :)

NinaS
0

#113 Japp, det var jag! :)

HumlanochJuvel
0

#114 hehe okej Glad

marsvin-90
0

#102 Åhh vad jag e stolt över Umla! Andra Silverkortet du har lyckats få nu med min lilla älskling! =) Synd bara att ja inte kunde kommit o hämtat henne i lördags =(

[jejjas]
0

Nu finns Allans Bilder uppe =) Här

Abico
0

Kul att se bilderna :) Haha, jag gillar den provisoriska racerbanan ;)

Vad är det för en himmie du fått tag i där i mitten Felicia? För det är väl du? :P
Och Nina, är det här Quiz?

Hanna 

NinaS
0

#118 Japp!

FeliciaS
0

#117 Åh kul! :)

Min lilla snutta är med här och här, sötnosen :P

#118 Eh, hrm, jag kan inte hitta bilden O.o Men jag gick runt med en av Mathildas pojkar :P

Mvh Felicia

Fiona
0

Grattis till er allihopa Skrattande Jag va och köpte en häst men taggar för nästa utställning istället, verkar dock inte bli förens SM!

Jenny

Abico
0

#121 - Oj, en häst? :P Inte illa!

Hanna 

Fiona
0

#122 Hehe nej, ska det va så ska det va Flört

Jenny

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.