Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: allmänt
Läst 1261 ggr
dirdib
0

Nakna djur i djuraffärer...

Innan såg jag två nakna råttor i djuraffär i eslöv, denna vecka var det två skinny i kristianstad :(

för cirka 3 år sedan var det jättesvårt att få tag på skinny… idag är det för många :( dessa marsvinen kräver lite mer som de inte får i djuraffär :(

Bumsibum
0

ja, massa synd… Rynkar på näsan

bättre att lägga på nån 100 och få från en uppfödare ju..  kan jag tycka. Än att köpa från djurafär.. Plus är djuret oftast bättre, bättre hälsa, bättre psyke med mer.. än de från djurafär.

dirdib
0

#1 men du dessa nakna djur har någon uppfödare född upp och sålde till djuraffärer..

Bumsibum
0

ja, okej.

HLJB
0

Jag tror att det är en dum myt om att djur från djuraffär är som du skriver #1. Det grundar jag på mina egna djuraffärs djur som är precis lika bra på allt som mina som kommer från uppfödare.

dirdib
0

#4 jag menade om skinny inte om andra marsvinen. skinny behöver lite extra

Caspia
0

Jag tycker att det är helt absurt att sälja djur i affärer eftersom där det inte ställs några krav på köparnas kunskap. För mig är det lika sjukt oavsett om djuren har päls eller inte. Sverige har sedan länge förbjudit att hundar och katter säljs i butik men smådjur är tydligen helt okej. Jag förstår inte hur man som uppfödare kan bry sig så lite om det liv man satt till världen att man inte intresserar sig för vem som köper den och ser till att den hamnar i ett gott hem.

#1 och # 4. Eftersom det saknas undersökningar om huruvida det stämmer eller inte är det nog att betrakta som ett påstående med lös grund. Dock är det ju inte så svårt att gissa sig till ett samband mellan uppväxtvillkor och hälsa, men det finns inga studier på om marsvin från djuraffärer dör tidigare.

Envishet och drömmar

Lyan
0

Jag har sett skinnys i Kristianstad innan och föräldrarna kommer från uppfödare i skåne, bebisarna är uppfödda i hemmiljö av en som jobbar i den butiken jag har varit i kontakt med.

Fast bara för att de är uppfödda på ett bra sätt är jag ändå inte för att de säljs i butik

urfaren
0

#1 De djur i djuraffärerna kostar runt 350 kr. Ska man köpa en nonself elelr liknande av uppfödare går de på runt 300. Så det är ibalnd dyrare i djuraffärer.

Lina - Medarbetare på Cocker spaniel i fokus

dirdib
0

#7 jag vet också att de kommer från uppfödare och var uppväxta hemma men det hjälper inte om de säljes där… man har inte det kunskapet som man får genom uppfödare, de får inte mer mat och något varmt att sitta under.. hur ska de hantera så kallade ballong?

Bumsibum
0

jag vet bara att de e stor skillnad på råttor… bäst att köppa hos uppfödare iaf.Glad

Bumsibum
0

#8 ah, de viste jag inte.. Glad

FeliciaS
0

#8 #11 Jag upplever också djuraffärer som dyrare än uppfödare.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus