När kan man släppa ut dom i gräset
Idag är det vindstilla varmt och det är inte kallt i gräset om man går barfota.
Kan man låta dom vara ut då??
Du ska själv kunna gå lättklädd utan att frysa då du släpper ut dina marsvin. I exempelvis t-shirt och shorts. Temperaturen bör som minst ligga på ca 13 grader.
Kom också ihåg att marsvinens magar måste vänjas vid gräs innan de får beta fritt. :-)
Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com

dom har fått maskrosor nu sen dom tittade upp ur marken så dom e vana med gräs nu.
hehe jag går tunt klädd ute även på vintern så mej kan dom nog inte gå efter :-P
Idag e det härligt ute men dom får nog vara på våran inglasade altan i uteburen ett tag till
Ja det kanske är bäst att vänta lite till och vara på den säkra sidan. :-)
Du får plocka en bukett gräs åt dem istället så blir de nog nöjda!
Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com

Dom får en stor bukte med maskrosor varje dag så dom hoppar av lycka när jag kommer hem

Buhu, här uppe är gräset inte utvuxet ännu, så mina marsvin har inte fått smaka vårens första grässtrå ännu :/ Framåt mitten på maj skulle jag tro att gräset börjar vara betbart.
Jag var och ryckte väldigt efter husväggen idag (inte så mycket gräs så fick rycka!). Populärt var det!
Inlägget redigerat av moderator eftersom svordom/ovårdat språk bryter mot nätverkets regler- var snäll att tänk på det i framtiden.
måste bara säga att jag var påväg ut för att plocka in gräs och hämta maskroser till mina marsvin, men jag har ju inga marsvin än ! xD
Mina har fått maskrosblad hela veckan :) Ser verkligen fram emot sommaren när vi ska bygga utebur och dom kan vandra runt i den på dagarna :)
En fråga bara, hur är det med skinnysar? Kan de gå ute på sommaren?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
mums
#9 De kan gå ut på sommaren, men jag har hört att de brukar kunna bli solbrända. Om man smörjer in dem i någon mild solskyddskräm och/eller låter dem beta i skuggan mest bör det inte vara några som helst problem.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

#11 trodde faktiskt att du skämtade innan jag läste frågan du svarade på :-P

Buhu…nu är det 4grader här :( Har varit hela veckan och ska förbli även nästa vecka. Suck för att bo här i Västerbotten! :(