Örsundsbro 1/5 vilka ska dit?
Utställning 1/5 på Bärsta Party utanför metropolen Örsundsbro. Jättetrevlig lokal förra utställningen där var supermysig. Nu är det snart slut på anmälningstiden 15e på torsdag är sista anmälningsdagen, så skynda skynda! Själv har jag inte anmält än som vanligt har jag svårt att bestämma vilka som ska dit men dit ska vi! Vilka mer kommer dit?
Men är det inte fler härifrån som ska dit!? Kom igen då!
Nu har jag anmält Chokladfabrikens Lily i ras och Chokladfabrikens ogg, Duettens Uffington (Uffe), Elvar och Babinski i pet. Ser verkligen fram emot denna utställning!
Jag funderar fortfarande.
Ena grisen håller på att utveckla lätt fatty eye(inget som syns om man inte drar ner huden en bit, men ändå) och är smått överviktig, andra grisen har fått en svullen, sne tå. Vet inte om det är värt att ställa ut..
Men kommer jag dit, ställer jag ut mina grabbar i PET.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Jag ska dit! :-) Ska ställa två selfar (buff), de går i samma klass så mitt utställande kommer att vara snabbt avklarat. :-) Kommer även att ha med lilla Piripiri till salu om ingen har köpt honom då.
Jag ska höra med min pappa idag.. Men jag har nog bara 1-2 marsvin som kan ställas ut.. Och det är bara två pethonor, eller ja jag har flera men de två får nog följa med! :)
Så då har jag anmält två pinglor, det blir 2 petisar denna gång (första gången även!!)
#7 - Vilka då?
Hanna
#8 - Det blidde, sophie och odelia ^^
#9 - Vad kul! :)
Hanna

#9 Kuul! Då får jag se lilltjejen igen då. :-)
#10 - jovisst ska de bli kul! :D
#11 - hon har blivit så stor och snäll nu! Hon kommer fram och äter ur händerna nuförtiden :)
Dock ett problem, jag skulle behöva någon som kunde hjälpa mig och säga hur jag ska göra för jag är ju nybörjare ;P

#12 Vad bra att hon har blivit tamare nu. :-) jag har bara två djur att ställa och de går i samma klass så jag kommer att ha rätt lite att göra och kan hjälpa dig om du vill. Det är bara att fråga om du känner dig osäker!
#13 - åh tack, ja det kan vara skönt, vad ska du ställa i? Och vilka *nyfiken*

#14 Jag ska ställa Meya och Nellike i ras. :-) Och så ska jag ev ta ställa ett djur åt en annan uppfödare också.

Jag har anmält 5 egenuppfödda djur. Har haft en svacka när det gäller det mesta även marsvinen. Tänkte att nu gäller det att ta sig i kragen och rycka upp sig. Å det blir väl en bra början att komma ut och träffa marsvinsvänner hoppas jag
2 av dessa djur kommer vara till salu, har även fina ungar till salu. Kommer lägga ut dessa här på MiF under kommande dagar.
Ylva // 445 Pärlemors rex och skinny
#16 - jag tycker det låter mycket bra! :)
Det blir ingen Örsundsbro-utställning för mig. Jag kunde inte komma fram till något. ;-) Så jag står över den här gången.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Nu börjar det dra ihop sig! hur går det med förberedelserna för er? Själv har jag knappt börjat trimma ännu… Väldigt dumt av mig men jag ska sätta fart nu! :-)
Två bufftjejer följer med på lördag - Meya och Nellike som båda är seniorer och alltså går i samma klass. Ska även hjälpa en annan uppfödare att ställa två grisar. Och så ska lilla Piripiri flytta hemifrån! :-)
Ja nu ska jag precis sätta mig och trimma… eller snart när jag städat balkongen så det blir trevligare att sitta där. Har inte heller trimmat som jag borde, ett par pass bara för snart tre veckor sedan men Lily är lättrimad… Petarna brukar jag inte greja med innan torsdagen då det är stora tassfixardagen. På fredagen badas det och fixas med resten, då är det fullt ös det är fyra små rackare som ska piffas. Uffe är utlånad så honom får jag hjälp med, skönt!
Jag ska börja fixa klor och så, kan vara bra att börja ha koll på de i tid. Ska även börja förbereda för badningen och sådant.. Tassar ska smörjas osv. Jag har ju odelia och sophie som ska med mig :P
#19 - vem ska du hjälpa mer än mig? :)

#21 Jag ska ta med två grisar från Anki/Mosaiques och ställa dem åt henne. :-) Det är två crested lemon varav den ena är från mig.
#22 - åhh! :)
Har ni andra fått bekräftelsen och kan någon i så fall tänka sig att skicka den till mig? Incheckningstid vore bra att veta… :)

#25 Jag har vidarebefodrat den nu!
Någon som har adressen dit, hitta inte den någon stans. Pappa och jag kör med GPS, vi skulle gärna ha en adress ^^
Adressen är Giresta Bärsta, 749 62 Örsundsbro, men det gick inte att hitta i gps:en för mig så jag fick kolla på kartan och peka istället (efter att ha kollat på eniro).
tack, får se de kanske går på den vi har?
Lycka till imorgon!
Hanna
Så. Nu är alla trötta och sluta, för mig gick det okej. För det var ju första gången. Odelia fick 89 poäng och kom 3/3 och Sophie fick 88 poäng och kom 2/3 :)
Tyvärr inga priser denna gång!
Men oj så trött jag var när jag kom hem. Råkade visst somna i soffan… Fortfarande fast klockan är natt går sista gänget kvar på golvet, ska strax mocka deras bur så de får komma in men nu är de så glada att vara ute trots den sena timmen så det är ingen brådska.
En av dem på golvet var med till Örsundsbro idag, Babinski hon plockade till sig ett HP för fin glans i pälsen annars fick hon 90p och blev 3/4 i sin klass.
Mina småttingar gick det hyfsat för även om de inte heller plockade silverkort. Chokladfabrikens Ogg fick 89p 2/3 och Elvar fick 90p 2/2 efter en milimeterstrid men sin kullbror.
GP Duettens Uffington "Uffe" fick flytta hem i dag efter att ha varit och träffat tjejer i Konfektanexet (Hoppas på fina ungar)(Tack Arinah för de fina förberedelserna till utställningen av mitt djur). Uffe var fin idag han fick silverkort 92p 1/5 och Bis Pet 7!
Dagens höjdpunkt var ändå Sch Chokladfabrikens Lily som fick sitt sista cert och är nu Svensk Champion, yes! 88p 1/1 nej ingen final eller rosett eller så men oj vad nöjd jag är med henne! Min första nonself magpie champion som jag dessutom fött upp själv. JA!
Som vanligt var det jättetrevligt att umgås med alla trevliga marsvinsgalningar och se en massa fina djur. Jag skrev lite för domare M, fast jag är verkligen kass på att räkna även om det gick bättre mot slutet. Och ett stort grattis till I vars fina lakeland Loretto vann Pet finalen!