Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 2214 ggr
Fiona
0

Bäbisarna har kommit!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I natt fick Boll sina bäbisar, det blev fyra stycken men en var död när jag vaknade. Stackarn hade ett stort hål i sidan som om den hade blivit biten :( Men dom andra tre är pigga & krya! Mamman är lakeland och pappan skinny. Börjar med en liten familjebild, ganska omöjligt att ta när alla springer åt olika håll ;)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Fiona
0

Golden/white/black hona (troligen, är svårt att se men ska undersöka saken närmare sen) på 90 g :)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Fiona
0

Andra sidan…

Jenny

Fiona
0

Färghjälp tack! Troligtvis en PE hane som väger 95 g :)

Jenny

Atensia
0

Såå fina! :) Blev kär i skinny hanen :)

/Amanda & 5 marsvins flickor :)

Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se

Fiona
0

Black hona (troligen) på 95 g :)

Jenny

Tina
0

Vilka sötnosar! Första honan var underbar. Glad
Ska du sälja någon/några av dem?

Livet med två australian shepherds
https://brukshundarnas.wordpress.com

freddiie
0

Åh vilka sötnosar! Skinnypojken är ju wünderbar! :-D Ställer samma fråga som ovan, ska du sälja några/någon av dom?

Fiona
0

#6,7 Hmm ja någon men har dock inte bestämt mig för vilken/vilka än! Men hojta till om någon är intresserad :)

Jenny

Tina
0

Du får ta en lika söt kull igen om några år när jag flyttat hemifrån och inte längre bor hos föräldrar som inte tillåter mer än 4 marsvin. Oskyldig

Livet med två australian shepherds
https://brukshundarnas.wordpress.com

freddiie
0

Jag är eventuellt intresserad av skinnypojken, men jag kan inte ta in något mer marsvin förrens slutet av maj, där jag fyller år. Men du kanske vill behålla honom, och det kanske kommer någon som kan ta hem honom direkt så får du självklart sälja honom ändå. Hemskt söt var han :)

Abico
0

Åh, så söta! Jag vill också ha bebisar nu Kyss

Hanna 

ho0mii3z
0

Jätte fina ungar! Grattis grattis.

Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag

Fiona
0

#10 Vi får se hur det blir då :) Om det är en hane så kommer jag inte behålla honom, om han däremot visar sig vara en hona så får vi se ;) #11 Hoppas dina tittar ut snart med då ;)

Jenny

[Tisslibiie]
0

Jättesöta!^^ Grattis

[liisu]
0

Grattis! Sååå söta!

[Maijah]
0

Vilka sötnosar!^^ Gissade nästan rätt på antalet;)

[jejjas]
0

Grattis =) ja då får jag be Nisse skika Undehålls bidrag nu då ;)

J-M-M
0

Grattis vilka sötnosar!Kyss

FeliciaS
0

Vad kul! Grattis till sötnosarna :) Vad ska de heta?

#3 Han är PE i alla fall? Han har ju bläs och ser fläckig ut, kanske dalmatiner. Men färgen är svår att se på Skinny :P

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Fiona
0

#17 Hahaha ja ;)

#19 Ingen aning om vad dom ska heta, vill ha något tema på dom men har inte kommit på något bra än! Ja han är PE, fläckig är han ja men det är som sgt klurigt med skinnys!

Jenny

Fiona
0

Tack alla andra förresten :D

Jenny

Fiona
0

Den trefärgade damen har fått ett namn, Sally! Dom andra två är hanar och ni får gärna komma med namnförslag :)

Jenny

Moa-16
0

Åh nu får jag ångest, vill oxå ha bebbar!

Royalz
0

Grattis till kullen!

Supersöta var dom :) Speciellt skinnyn.

Abico
0

Ska du ha en Sally får du kalla de andra för Harry och Jess, efter filmen "When Harry Met Sally" ;)

Hanna 

Creation
0

Jättejättegrattis! De är ljuvliga Kyss

Har du prövat att jämföra den svartas och den trefärgades mörka färg? :) Jag tycker att den trefärgade ser ut att vara ljusare, men det är svårt att säga när man bara ser på bild… en vild gissning är att den trefärgades tredje färg är sepia, en färg som inte har något fast namn egentligen. Den är något ljusare än svart, men inte mycket(finns någon tråd på iFokus som visar skillnaden). Man kan kalla det svart om man känner för det.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Fiona
0

#25 Åh smart :D Passar dom ju riktigt bra, den svarta herrn passar bra i Harry och den lilla skinny pojken får bli en Jess!

#26 Skrattande Hmm ja det är lite klurigt det där med färgerna, hon som har pappan (jejjas) trodde att det kunde vara choklad också Obestämd

Jenny

Abico
0

#27 - Toppen :) Det passar dom bra!
Har du bestämt om någon/några stannar?

Hanna 

Fiona
0

#28 Nja jag vet faktiskt inte riktigt ännu… Känns som att de inte är så stor idé att behålla en hane eftersom jag har Boll, men om någon av dom visar sig bli jätte fin så får vi se ;) Eller ja alla är ju jätte fina men om man tänker rasmässigt! Honan får nog stanna, tror jag… Har sån himla beslutsångest! Men det är ju inte dags att sälja dom än så jag får helt enkelt fundera ett tag till ;)

Jenny

Manda1
0

Vilka sötnosar! <3 =D

Ett stort Grattis! <3 =D

Fiona
0

Lite nya bilder på sötisarna

Honan som nu väger ca 210 g. Har fortfarande inte bestämt namn, hon passar i Sally men hanarna nja de klingar inte riktigt med Harry & Jess… Får nog kanske strunta i temat helt enkelt!

Jenny

Fiona
0

Skinnyhanen som nu väger ca 210 g

Fortfarande inte lyckats klura ut färgen, han har dock mörk röda ögon så dom är rubin och inte PE

Jenny

Fiona
0

Och den "svarta" hanen som nu väger ca 220 g

Haha inte så bra bilder men skulle låna syrrans high teknic kamera och ja de gick väl sådär…

Jenny

Abico
0

Men Jenny, det är faktiskt lite skäms på dig som inte gett dom namn ännu ;) Söta är dom i vart fall! *puss*

Hanna 

Fiona
0

#34 Hehe Skäms Måste komma på något bra snart ;)

Jenny

FrippeKurre
0

Vilka sötnosar! Grattis grattis;)