Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: sjukdomarohyraskador
Läst 1695 ggr
Granadina
0

Någon här som har "lethal white"marsvin?

Jag har 4 st (ev fler)som kom i min ägo dâ jag letade kompis till mitt marsvin som blivit ensamt. En hona var dräktig när hon kom fick sedan tvâ ungar var av en är drabbad. Finns det nâgon annan här som man kan byta erfarenheter och fâ râd och tips frân? De flesta av mina verkar bara ha synfel/inga ögon, den lilla växer inte. Allt annat ser ok ut men hon har senste veckan stannat i vikt pâ ca 140 gram…

Granadina
0

Var visst bara jag som drabbats av denna erfarenhet här…..

Ratchaburi
0

Det finns nog fler som varit med om det men jag tror och hoppas att dem har tagit bort dem.

Det finns ingen anledining att spara dem då mutationen medför mycket onödigt lidande för den lilla.

Granadina
0

Jag vet att det kan vara sâ men dessa jag fick var redan vuxna när dekom och verkar helt ok (okunnig tidigare ägare)förutom med tanke pâ synen. Dessutom är de alla vita med röda ögon(förutom de som inga har) sâ det har ju inte gâtt att avgöra frân födseln för egen del dâ de som föddes här inte hade nâgot tecken alls pâ att nàgot var fel. Även veterinär har kollat dem och kan inte se nâgon anledning att avliva dem idags läget bara för att… Den lilla som inte växer sâ bra lider inte heller som det är nu enligt veterinären. Jag vet ju inte om den drabbats av letahal white men jag tror det. Ja ja, den dagen de lider tar jag bort dem. Den saken är klar.