Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 1011 ggr
Miss-K
0

Ganesh och Gandhi

Imorgon ska vi hämta våra första marsvin. Teddybröder som ska heta Ganesh & Gandhi när de kommit till oss. Bur inhandlades idag, hö finnes. Ska till Granngården för kutterspån i eftermiddag. Ska bli så roligt! Återkommer såklart med bilder.

Skrattande

[Maijah]
0

Åh va roligt!^^

Väntar med spänning på bilder!Glad Vet du vad de har för färger? *nyfiken*

Bumsibum
0

vad skoj! Glad

Miss-K
0

En gråsvart kille: Gandhi, och en Svartvit: Ganesh. De är väl runt 6-8 månader gamla. Kommer bilder ikväll!

[Maijah]
0

Ok^^

Miss-K
0

Vad gulliga ni är som visar intresse, men Åh, jag har glömt kamerasladden på jobbet så inga bilder, sorry. Och jag som så gärna ville visa..

Nu har vi buren i ordning och de verkar ganska trygga därinne, har startat den inbördes rangordningen i nya familjen dock. Det låter och jagas om vartannat. Han som är modigast med oss, alltså att komma fram och nosa och vara ok med att bli klappad - han blir ivägschasad från stora huset i buren. Kurrande och tandklapper. Jag vet att inte lägga mig i. Just nu verkar det dock lugnt därinne.

De kommer bara vara i bur på heltid de första dagarna, sedan är köket deras för frigång. Jag hittade begagnad bur med hus i trä, helt värdelös vattenflaska och toalett(?) för 150kr på blocket. Värt. :)

Nu ska jag ta mig an att rätta nationella prov i engelska resten av kvällen, i köket såklart så jag har uppsikt över grisarna.

Millie
0

Åh så roligt !! :-)

grattis till dina nya kompisar ;)

[Maijah]
0

Då får du visa bilder senare då;) Jag vill se Gandhi! (för jag antar du menar att hans färg är Silver (eller cinnamon?) agouti när du skriver gråsvart? jag är lite sugen på en sån själv nämligen;) Vem kommer de ifrån?=)

Grattis igen!^^