Artikelbilder sökes
Jag behöver hjälp från er med bilder till en artikel som ska publiceras här på marsvin.ifokus. Bilderna ska vara någorlunda skarpa. Självklart kommer fotografens namn uppges i artikeln.
Det jag behöver är:
- En bild på ett öga med rejält fatty-eye
- En bild på cherry-eye
- En bild på marsvinsunge (eller äldre djur) med inåtrullat ögonlock
- En bild på ett öga med mycket och tydligt benmetaplasi (äggskalsöga)
- En bild på ett öga med katarakt (grå starr)
Hanna
#1 - Haha, vad lustigt. Den bilden jag redan har på fatty-eye är nästan identisk, fast det marsvinet är ställt åt andra hållet.
Hanna
#4 - du kör de mesta på en gång du! 

Tack för bilderna :)
Nu behöver jag bara en bild på ett inåtrullat ögonlock och en med katarakt (grå starr).
Hanna

#8 - snaacka om fatty eye! O.O
Får jag fråga, vad är egentligen fatty eye?
#9 - En fettklump i nedre delen av ögat, ungefär.
Hanna
En fråga när vi ändå håller på med ögonsjukdomar. Vad är det som orsakar dessa? Är det genetiskt eller är det virus/infektioner tillexempel?
//Emma
Jag vet att cherry eye är ofta drabbat djur med lite större ögon som står ut, det är en hinna som låssnar det går att sy fast den. Vi gjorde så på våran hund faktiskt. Dock ska man SJÄLVKLART inte sy själv, utan veterinären xD
#12 Hahaha, ja det kan ju vara bra att uppsöka veterinär då! Jag vet inte men det känns som att ögonsjukdomar kan inträffa lite när och nu och att det egentligen är ren otur om man säger så.
//Emma
Anledningen till att bilder sökes är just för att det är en artikel på väg upp om ögonsjukdomar. Så om ni kan vänta några dagar så hoppas jag att ni kan få svar på frågorna 
Hanna
Jag har haft en unge med så allvarigt entropion att han fick avlivas, tyvärr tog jag inga bilder…
#15 - Usch då :(
Hanna
Jag skulle fortfarande vilja ha bilder på följande:
- En bild på marsvinsunge (eller äldre djur) med inåtrullat ögonlock
- En bild på ett öga med mycket och tydligt benmetaplasi (äggskalsöga)
- En bild på glasöga
Hanna