bästa vet. i gbg??
Hallå!
Ni som bor i/i närheten av gbg: vilken är bästa veterinären för marsvin enligt er?
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus
Blå stjärnan har bra rykte om sig, vad jag vet.
Det är avdelning exotiska smådjur, på Hisingen.
Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com
Bo Runsten på Blå Stjärnan ska vara den bästa i Göteborg enligt de flesta. Jag har bara varit där akut och då kan man få lite vem som helst och andra gången var jag inte med och vet inte vilken veterinär det var så jag har ingen personlig erfarenhet av honom dock.
Hanna
När mitt marsvin blev akut sjukt så drog jag till A Axén Smådjursklinik. Dom var så söta och snälla där och så underbara mot djur och dessutom går det alltid att få tid. Dock gör dom inga större ingrepp eller operationer men är fantastiska på att skicka remisser! Dessa finns också i kungälv. Detta är endast mina egna åsikter om denna vetrinär men jag kan rekommendera det. Dom är grymma på medicin och rådgivning!
//Emma

Jag har varit med mina till smådjurskliniken på allmänna vägen, men funderar också på ifall det finns nån annan som är lite mer kunnig på just marsvin… Blå stjärnan är nog bäst, det tvivlar jag inte på men dyra! 600 kr i grundavgift.
#4 0 5 Smådjursakuten menar ni? Bokade tid där, men Bonnie dog under bilfärden så hann aldrig riktigt få en uppfattning…
/Karin
#6 Åh, jag beklagar.
//Emma

Tråkigt! =( Nej det är två olika. Jag ringde runt för att jämföra priser och på smådjurskliniken tog de bara drygt 400 i grundavgift.
#8 okej, för nr 4as länk gick till smådjursakuten… Aja, verkar som att de flesta rekommenderar Bo Runsten så blir nog att gå till honom om det händer Tindra eller eventuella andra marsvin i framtiden.
Tack alla för att ni är så bra på att svara!!!
/Karin