rött-brunt kiss?
hej när min grabb har kissat så blir det rött -brunt på sågspånnen. är det något jag bör kolla up med veterinären eller är det bara så kiss är?
Sågspånen kan se bruna ut ifall spånet är väldigt blött, men rödtonat ska det inte vara. Då låter det ju som att han kissar blod. Brukar din marsvinsgrabb gny när han kissar också? Gör han det måste han så snart som möjligt tas till veterinär. Då har han antagligen urinvägsinfektion eller urinsten.
Måste förresten fråga; har du bara ett marsvin? Uppfattade det så, men jag kanske har fel. :-)
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Har du gett honom tex. maskrosblad nyligen eller kanske röd paprika eller mycket morötter? Det kan färga kisset till en mer röd/brunaktig nyans och är inget farligt.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
1# gnyr gör han inte. nej du uppfatta det helt rätt men han är ensam bara för tillfället ,försöker hitta en kompis till honom ,min ena grabb dog i april och att hitta en ny kompis som inte är hans bror är inte jätte enkelt.undertiden får Mulle massa upmärksamhet
2# massor av maskrosblad och morötter har det varit men också lite tomater.
#3 Okej :-) Så länge han inte verkar ha ont när han kissar tycker jag att du kan avvakta lite. Undvik att ge de saker #2 nämnde i några dagar och se om det blir bättre.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.