Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 1280 ggr
[Strawberi]
0

Transport hjälp sökes!

Ok, nu är det såhär jag söker transport för ett marsvin som ska till mig. Om det är någon som från gävletrakterna ska ned förbi köping/västerås/arboga. Så snälla skriv i tråden! Marsvinet är leveransklart absolut tidigast 24/5. Och jag kommer till utställingen 29/5. Vore kanon om någon kunde hjälpa mig!

_
Har redan en tråd på djurtransport.ifoks men inget napp där. Hoppas att jag får napp här!_

Emmsann
0

Jag sitter i samma knipa som dig. Väntar på en pojk från Luneas som också är leveransklar 24/5 och ingen har nappat på min annons på djurtransport.ifokus heller. Vet inte riktigt hur jag ska lösa det…

//Emma

[Strawberi]
0

#1 - vart bor du?

Emmsann
0

#2 Jag bor dock i göteborg, hehe.

//Emma

luneas
0

Det kommer ju att lösa sig på ett eller annat sätt. Jag ska ockås hålla ögon och öron öppna efter transporthjälp.

Ni ska ju ha varsitt kullsyskon om ni inte visste det redan. :-) Linnea ska ha Sockkringla och Emma Äppelmazarin.

[Strawberi]
0

#3 - oh, ah då kan det vara lättare..

#4 - det visste jag inte! *s* *idé* har en vän som bor i sandviken som brukar vara i gävle.. ska prata lite med henne!

luneas
0

#5 Det är inga problem för mig att lämna av lilltjejen i Sandviken om det går att lösa transporten på så sätt. Det är ju nära Gävle.

[Strawberi]
0

#6 - precis, dock vet jag inte hur jag ska försöka träffa henne … Kan bli svårt *s* Hon brukar åka till västerås men det är inte alls ofta.. Hm annars får jag väl åka och hämta henne. Jag brukar ju åka till stockholm.. Om det går att få henne till stockholm vore det ju SUPER! För ska låna ett marsvin av rosamarsvin som bor i sthlm! :)

Emmsann
0

#4 Haha, jag kom på det nu när du säger det! Det känns lite speciellt!

Jag kom på att min pappa brukar åka till stockholm då och då med jobbet m en han brukar flyga men tåg går ju lika bra så det vore om du Linnea, kunde ta Äppelmazarin också så kanske min pappa kunde komma förbi och hämta han eller något. Jag ska prata med han!

//Emma

[Strawberi]
0

#8 - det skulle absolut fungera! :-)
Dock kommer jag finnas i en förort men tunnelbana går så då kan jag alltid åka in och så. :-)

Emmsann
0

#9 Låter toppen! Återkommer snarast :-)

//Emma

luneas
0

Nu väger både Äppelmazarin och Sockerkringla över 300 gram och är alltså flyttklara den 24:e då de blir 5 veckor gamla. Har ni lyckats få till transporten på något sätt?

[Strawberi]
0

#11 - skulle du kunna få sockerkringla till sthlm så har jag fixat transport! :)
Ska låna hane från rosamarsvin.blogg.se så då kan hon följa med han hit :)

luneas
0

#12 Okej! Det finns ju en tjej på djurtransport.ifokus som åker Gävle-stockholm då och då. Det kanske går att ordna något med henne. Men någon måste ju möta upp henne på centralen då och ta emot Sockerkringla?

[Strawberi]
0

#13 - jaa jo sant.. Ska se, jag ska till srthlm 5 juni tidigast vad jag vet.. Ska skriva ett mejl till Sofie!

Emmsann
0

Jag har pratat med FeliciaS och hennes morföräldrar åker ner den 7/6. Dock vet jag inte om hon prata med dom om att ta med en liten fyrbent vän i bilen men det vore så snällt om du kunde hålla kvar han tills den 7/6 om det nu blir så. Tror du att det finns möjlighet till det?

//Emma

luneas
0

#15 Absolut, inga problem. Vi får försöka lösa det så att han kommer till hennes morföräldrar i lagom tid innan också. Den 7:e juni börjar jag sommarjobba så det blir svårt för mig att möta upp dem då men jag kanske kan lämna honom innan på något sätt. Det löser sig nog!

luneas
0

#14 Jag ska ju faktiskt till Stockholm den 5 juni jag med, men vet inte vilken tid vi åker.

Emmsann
0

#17 Jag vet inte om jag kan ta mig till stockholm då. Kanske kan se på djurtransport iFokus om någon från stockholm ska ner till göteborg då!

//Emma

luneas
0

#18 Nej jag förstår om du inte kan ta dig till Stockholm då, det är ju en bit ås att säga. :-) Jag syftade på Linnea som ju skrev att hon skulle dit den 5:e, alltså samma dag som jag.

Emmsann
0

#19 Men kan han åka med om jag får transporthjälp från sthlm då?

//Emma

luneas
0

#20 Ja, absolut!

[Strawberi]
0

Jag åker på morgonen troligen, sedan åker jag hem 6 kanske?

luneas
0

Jag hade tagit fel på helg… Det är den 12 junis om jag ska till Stockholm tyvärr. :-/

Emmsann
0

#23 Aha, men då går det nog snabbare om han åker med FeliciaS morföräldrar. Ingen fara :-)

//Emma

[Strawberi]
0

#23 - och jag ska troligen till sthlm eller örebro 23… Jag har inte bestämt ännu..
Hm, detta får nog lösas via Sofie!