Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 1294 ggr
smurfe-lina-89
0

vad ska jag göra?

mitt lilla knyte ligger i knät och donar med sit och kryper runt men tar jag i han så får han panik. vissa dagar så går de bra och jag kan klappa han men vissa dagra kan jag inte röra han alls utan att han får total panik. Vad kan jag göra?

Abico
0

Är det så att han blir skrämd?
Lugnar han ner sig efter ett tag och är okej med att du tar på honom om han vet att du är där och du har suttit en stund med honom?

Hanna 

smurfe-lina-89
0

han lugnar sig typ så fort jag tar bort handen. jag har suttit med han i knät i säker 30min nu och han får fortfarande samma panik

smurfe-lina-89
0

Jag sitter och prtar med han med för att försöka få han att inte va så rädd.

smurfe-lina-89
0

Han lyfter lixom upp bakenhet och försöker ta bor mig. slår i hotändena tåder de som och små pratar, kissar småpölar och hoppar runt som en tok. jag tålkar nästan de som att han är rädd. Är jag helt ute och cyklar?

smurfe-lina-89
0

Nu hörde han kompisen i buren och började genast prta jätte högt.

han är ju jätte nyficken kolar överalt och undersöker när jag skriver på tanjänt borde.

Abico
0

Kan han ha ont någonstans? Har han alltid varit såhär?

Hanna 

smurfe-lina-89
0

Har inte haft dom så länge. kanske 3 veckor ca men sen jag fick han så har han altid varit lite rädd av sig. jag har könt och klämt på han men han reagerar inte på smarta eller nåt och han ser fin ut i övrigt.

Hon sa att dom inte va hanterade så mycket den senaste tiden

jag upplever de inte som smarta utan som att han är rädd när jag tar i han. Man måste gör allt väldigt långsamt och prta med han helatiden