Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 1195 ggr
Abico
0

Maskrosor är toppen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Man märker ju att man blir påverkad av marsvinen på många sätt med tiden. Jag blir glad i hela hjärtat av att se en hel gräsmatta med maskrosor. Men nu tycker mamma att det har gått för långt Flört
"Sätter du ogräs i vas?"

Maskrosor är en fantastiskt underskattad blomma, jag tycker att dom är fina, luktar gott och dessutom blir man gul på hela näsan när man luktar på dom - dom har humor!

Hanna 

MissGT
0

Maskrosor är inte ogräs, de är mat för såväl marsvin som människor. Utmärkta att använda som sallad (bladen). Jag tycker du gör rätt som tar in den fina gula färgen :) Mer ogräs åt folket! Flört

Abico
0

#1  - Så sant! Jag är jublande glad över att hela gräsmattan är täckt av maskrosor i år. Pappa talar om att rycka upp varenda en… Men då planterar jag dom i krukor ;)

Hanna 

fia-mia
0

Hade ju inte marsvin förra sommaren och därför utrotade vi maskrosorna. Så jag plockar mmaskrosor lite överallt, t.ex vid friidrottsbanorna där jag tränar. Man får lite konstiga blickar då om man säger så…

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

Moa-16
0

Haha, jag håller med dom är fina! Men jag vågar nog inte ta in det sk, ogräset i huset, då  blir nog ett jäkla liv ;)

[Maijah]
0

Jag tycker det är fina, som små mini solarGlad Våran gräsmattan är helt full av dem, helt gulprickig :p

FeliciaS
0

Jag tycker också de är fina rosor ;) Små solar helt klart! På vägen till stallet finns en hage som är alldeles gul av maskrosor, och idag när jag cyklade förbi blev jag riktigt glad av dem :)

Marsvinen däremot får knappt maskrosor längre då jag är så rädd för urinvägsinfektion och urinsten O.o Frideborg har visat symptom (som botats och för närvarande är borta) och jag har ju både hennes dotter och sondotter så jag vågar inte ta några risker.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Emmsann
0

Håller med dig! Dom är så fina :-) Dessutom ljuvligt godis till mina kaniner då jag inte ger lillemannen laban det! Nu tänker jag fortsätta din trend genom att gå ut och plocka egna maskrosor och sätta i vas! Riktigt fint faktiskt!

//Emma

Creation
0

Jag håller med om att de är fina :-) Maskrosor sätter färg på ängarna!

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Lexxi
0

Tycker också dom är otroligt fina :)

Har två hela ängar fulla precis runt huset.. mycket vackert!

Mvh Alexandra

http://lexxis.se